26 – 30 Septembrie
In fiecare saptamana iti prezentam cele mai noi stiri din digital marketing, social media, tech si nu numai. Pe lista de astazi: Google Analytics, Google AdWords si Google Penguin.
1. Google Analytics introduce session quality score
Un nou indicator va fi disponibil in curand in varianta beta in Google Analytics, atat in varianta gratuita cat si cea platita.
sursa:marketingland.com
Session quality score va determina probabilitatea unui vizitator de a face o tranzactie pe site-ul sau aplicatia ta.
Acest indicator va face apoi mai usor procesul de remarketing asupra acelor vizitatori considerati valorosi (cei care au o probabilitatea mare de a face o tranzactie/interactioneaza mai mult cu site-ul)
2. Health Score de la Google AdWords
Google Adwords lanseaza un nou tool, “scor de sanatate”, care masoara performanta campaniilor tale. Aceasta noua functionalitate a inceput sa fie testata in august, iar acum a fost lansata oficial.
Health Score se bazeaza pe un checklist raportat la fiecare campanie din contul tau. Cu cat bifezi mai multe cerinte din checklist, cu atat scorul de sanatate al campaniei tale va fi mai mare, si, implicit, va performa mai bine.
Printre cerintele din checklist se numara:
- adaugarea extensiilor de apel (callout extensions)
- adaugarea cuvintelor negative (negative keywords)
- adaugarea extensiilor de sitelink-uri (sitelink extensions)
- afisarea reclamelor in Google Search Partners
- utilizarea un site mobile-friendly
Acest scor este o modalitate foarte buna de a le reaminti advertiserilor de toate functionalitatile disponibile in AdWords.
3. Google Penguin 4.0
sursa:searchengineland.com
Google Penguin este un cod din algoritmul Google care a fost lansat in 2012 si are scopul de a reduce ranking-ul unui site care incalca regulile din Webmaster Guidelines, prin utilizarea unor tehnici frauduloase seo, tehnici care includ obtinerea de backlink-uri.
Dupa doi ani in care nu s-a mai intamplat nimic cu Google Penguin, luna aceasta a fost in sfarsit updatat la versiunea 4.0.
Cu ce vine aceasta noua versiune?
- functioneaza in timp real– daca ai fost penalizat in trecut, chiar daca stergeai acele backlinks sau faceai disavow pe ele, nu se remedia nimic pana la urmatoarea crawl-uire, insa de acum totul o sa se poata rezolva mai rapid.
- este mai detaliat– in stirea oficiala se afirma ca penalizarile algoritmului Penguin au acum impact doar la nivel de pagina, nu ca in trecut asupra site-ului in totalitate.
- [Part I] Configurări de bază în magazinul tău Magento 2 - 05 martie 2021
- 9 setari SEO in Magento 2 pe care le putem face fara programator - 17 octombrie 2019
- Cum te poate ajuta Google Search Console sa iti cresti traficul pe site - 03 august 2019