EN

[Part I] Configurări de bază în magazinul tău Magento 2 

[Part I] Configurări de bază în magazinul tău Magento 2 

Încă de la instalarea instanței de Magento 2 în procesul de creare a unui site E-commerce nou, în afara setărilor realizate de programatori, mai există o serie de configurări necesare a fi realizate din admin. 

Mai jos îți prezentăm principalele setări ce trebuie făcute în zona de Stores -> Configuration. Acestea pot fi făcute de oricine, fie de proprietarul magazinului, fie de echipa de dezvoltare a site-ului.

Secțiunea Stores -> Configuration -> General

I. General 

În această secțiune se fac setările legate de informațiile de bază ale site-ului, URL-uri, moneda folosită în site, adrese de email folosite la comunicare din Magento, etc.

General

Se setează țara sau țările permise de unde se pot face cumpărături online. Aceasta determină afișarea în pagina de finalizare comandă a câmpului „țară”, care va cuprinde doar țările setate de tine. 

Spre exemplu, dacă site-ul este din România, poate dorești să livrezi produse doar în UE, nu și în USA sau Africa. Pentru aceasta este nevoie să selectezi toate țările admise în câmpul „Allow Countries”.

După aceasta, se setează județele care vor fi afișate în câmpul „județ” din finalizare comandă. Poți să afișezi județele doar pentru o țară sau pentru toate țările admise.

Urmează să setezi timezone-ul (fusul orar), unitate de măsură folosită în site pentru greutate (kg sau lbs), zilele lucrătoare și câteva informații legate de sediul magazinului. Aceste informații se preiau mai departe în email-urile tranzacționale.


Web

Din această secțiune, cele mai importante setări sunt cele necesare pentru formatarea URL-urilor, astfel:

  • Add store code to URL – No (nu apar coduri de magazin)
  • Auto-redirect to base URL – Yes (301 Moved Permanently)
  • Use web server rewrites – Yes  (deoarece vrem să folosim link-uri SEO-friendly).


Currency Setup

Așa cum îi spune și denumirea, de aici se fac setările în ceea ce privește moneda folosită în site.

Restul setărilor rămân cele default Magento. Dacă se folosește conversie valutară automată, atunci trebuie făcute setari și în secțiunea Scheduled Import Setting.


Store Email Addresses

Din această secțiune se setează adresa de email de pe care se vor trimite email-urile din Magento. 

În funcție de tipul comunicării, se pot seta diferite adrese de email. Exemplu: pentru email-uri generale se va folosi o adresă de tipul office@netlogiq.ro, iar pentru email-urile tranzactionale, cele legate de comenzile din site, se poate folosi un email separat (ex. sales@netlogiq.ro).


Contacts

Setează email-ul folosit pentru contactările venite din site, mai exact formularul de pe pagina de Contact (dacă se implementează).

Acestea sunt principalele setări necesare din secțiunea General. Mergem mai departe cu secțiunea Catalog.

II. Catalog 

Catalog

Această secțiune se axează pe catalogul de produse. De aici setăm modul de afișare a produselor, activăm alerte de preț/stoc sau setări de SEO. 

Mai jos detaliem doar principalele câmpuri ce necesită modificări, de regulă restul pot rămâne pe default (bineînțeles, în funcție de modul în care este proiectat site-ul)

a.) Storefront

  • Setează numărul de produse afișate în pagină (categorie), atât în modul listă, cât și în modul tabelar (grid)
  • Setează sortarea după care vrei să se facă produsele în categorii
  • Use Flat Catalog Category / Use Flat Catalog Product – se setează pe No (Magento nu mai recomandă folosirea acestora).

b.) Product Image Placeholders

Aici încarci imaginile ce vor fi folosite ca placeholdere (mai exact imaginea ce apare dacă unui produs nu i se încarcă imaginea lui inițială sau nu o are, pentru a evita afișarea unei casete goale)

c.) Search Engine Optimization

Recomandăm setarea următoarelor valori: 

Detalii mai amănunțite despre această secțiune găsești în acest articol.

Inventory

De aici se fac setări pentru magazinele care lucrează cu stoc. Dacă nu se lucrează cu stocuri, atunci se face doar o setare „Manage stock” = No.

Dacă se lucrează cu stocuri, atunci se vor seta următoarele:

  • Decrease stock when order is places – Yes (face decrement de stoc atunci când un produs s-a vândut)
  • Set Items’ Status to be In Stock When Order is Cancelled – Yes (setează ca produsele existente dintr-o comandă anulată să fie puse înapoi în stoc)
  • Display Out of Stock Products – Yes/No (afișează produsele cu stoc epuizat)
  • Only X left Threshold – orice valoare doriți ( afișează mesajul „Doar X produse rămase în stoc” în pagina de detaliu produs)
  • Manage stock = Yes


XML Sitemap

Setează frecvența de modificare a fișierului sitemap.xml în funcție de tipul paginii. Mai multe detalii aici.

Mergem mai departe la secțiunea dedicată configurarii zonei de vânzări

III. Sales

Sales emails

Din această secțiune setezi template-urile de email ce se trimit atunci când se înregistrează o comandă nouă pe site.

Poți alege să trimiți email-uri atunci când: se înregistrează comanda în site, se creează factura, se definește modul de livrare.

Poți alege să păstrezi template-urile default Magento sau ți le poți personaliza în funcție de preferințe. Modificările pe template-uri se fac în secțiunea Marketing->Communications->Email Templates.

Tax

Pentru magazinele online cu activitate în România, prima dată trebuie creată clasa de TVA folosită. Voi folosi drept exemplu crearea clasei de TVA de 19%.

Pentru aceasta trebuie să ieșim puțin din zona de Configuration și să mergem în Stores->Taxes.

Pasul 1: Se creează noua clasă de TVA

Pasul 2: Se creează regula pentru utilizarea clasei de TVA

Pasul 3: Revenim în zona de Configuration și setăm clasa de TVA nou creată:

Continuăm cu setarea modului de calcul a prețului, mai exact dacă prețurile introduse în admin conțin deja TVA sau nu, dacă prețurile afișate includ sau nu TVA sau dacă prețurile afișate în ecranul de finalizare comandă conțin/nu conțin TVA. Toate acestea se setează în funcție de specificul magazinului.

Cam atât deocamdată, vom reveni și cu partea a II-a a acestui articol în care vom merge mai departe cu setările din zona Sales și alte setări puțin mai avansate.

Maria Merlusca

SEO Specialist la Netlogiq
Imi place sa fiu cu site-urile in lumina reflectoarelor, asa ca imbin tehnici & tactici de SEO pentru a atrage atentia asupa mea. I’m also a rare specimen alive who doesn’t like chocolate sweets or french fries.
Maria Merlusca

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne