1-7 august
In fiecare saptamana iti prezentam cele mai noi stiri din digital marketing, social media, tech si nu numai. Pe lista de astazi: Instagram, Facebook si AMP.
1.Instagram Stories
De acum nu trebuie sa te mai gandesti ca postezi prea mult si risti sa iti spamezi followeri. Instagram a introdus functionalitatea Stories. Instagram Stories functioneaza exact ca si Snapchat Stories: continutul dispare dupa 24 ore, iar durata maxima este de 10 secunde.
sursa: techcrunch.com
Totusi exista si cateva diferente:
-
nu trebuie sa creezi o audienta separata pentru Stories, toti cei care te urmaresc vor avea un rand de “povesti” deasupra feed-ului si pot alege sa iti vizualizeze sau nu postarea;
-
poti bloca anumite persoane din a vedea ceea ce ai postat;
-
poti alege sa opresti slideshow-ul din a rula;
-
nu poti sa salvezi slideshow-ul;
-
nu poti adauga continut mai vechi de 24 ore in Instagram Stories, spre deosebire de Snapchat Memories.
Intrebat ce parere are despre afirmatia „Instagram Stories este o clona a Snapchat Stories”, CEO-ul Instragram Kevin Systrom a afirmat “ Ei( Snapchat) isi merita toate laudele. Aici nu este vorba despre cine a inventat ceva . Este vorba despre un format pe care il pui intr-o aplicatie si modul in care iti aduci contributia asupra sa. “
Poti urmari aici cum poti crea Instagram Stories.
2. Facebook va reduce numarul stirilor cu titluri evazive
Daca si tu te-ai saturat sa vezi pe Facebook postari cu titluri precum “ A folosit X si ce a urmat dupa nu o sa-ti vina sa crezi”, Facebook a introdus un algoritm nou pentru a combate acest tip de postari.
Obiectivul Facebook este acela de a afisa postarile cele mai relevante pentru tine. Prin acest nou algoritm isi propun sa faca un pas inainte spre obiectivul lor si sa reduca numarul de postari cu titluri evazive.
Atunci cand din titlul unei postari lipsesc informatii esentiale, utilizatorii tind sa catalogheze astfel de postari ca si spam-uri sau senzationale, precum postarea de mai sus. Nu stii despre ce este vorba si te forteaza sa dai click pentru a afla raspunsul.
Cum functioneaza acest algoritm:
-
identifica cele mai frecvente fraze care sunt folosite in astfel de postari ( similar cu filtrele pentru identificarea spam-urilor in e-mail);
-
cauta domeniul web si pagina de pe care au fost postate;
-
dupa ce au trecut prin aceste filtre, postarile de tip spam sunt “penalizate” si se afiseaza mai putin in newsfeed.
Cei mai dezavantajati vor fi cei care aduceau cea mai mare parte a traficului pe pagina tocmai din astfel de tipuri de postari.
3. Accelerated Mobile Pages (AMP)
Accelerated Mobile Pages sunt pagini web configurate cu scopul de a reda paginile statice mai rapid pe mobil. Intitiativa open source a celor de la AMP a fost proiectata cu scopul de a permite advertiserilor/editorilor sa imbunatateasca viteza de incarcare a paginilor pe dispozitivele mobile, mai usor decat varianta clasica de optimizare.
Cum apar in browser?
-
in sectiunea “Top stories”;
-
le recunosti dupa “AMP” inaintea descrierii si icon-ul cu fulger;
Chiar daca conceptul a fost lansat in februarie 2016, deocamdata nu este valabil in Romania si se foloseste preponderent pentru articolele de stiri.
Mai multe informatii legate de AMP poti gasi aici.
- [Part I] Configurări de bază în magazinul tău Magento 2 - 05 martie 2021
- 9 setari SEO in Magento 2 pe care le putem face fara programator - 17 octombrie 2019
- Cum te poate ajuta Google Search Console sa iti cresti traficul pe site - 03 august 2019