Chiar dacă lucrezi în mediul online, nu înseamnă că îți lipsește trusa cu ustensile. Precum medicul folosește tensiometrul, la fel și noi măsurăm “tensiunea” site-urilor zilnic și ne asigurăm că valorile sunt cele optime, folosind diverse tool-uri.

Pentru a putea analiza impactul optimizărilor este obligatorie măsurarea rezultatelor. Există multe tool-uri pentru SEO care te pot ajuta atât la monitorizarea indicatorilor, identificarea erorilor, cât și la realizarea unor analize mai complexe. Mai jos îți prezint o listă cu tool-urile pe care le folosesc cel mai des:
Extensii Chrome
- Seo Minion – Te ajută cu task-urile zilnice de SEO, cum ar fi analize on-page de SEO, verificarea link-urilor interne și externe de pe o pagină, validitatea tag-urilor hreflang și îți oferă și un simulator de locație pentru o căutare pe Google.
- Word Tracker Scouts – Poți verifica ce cuvinte cheie sunt folosite pe o pagină web și de câte ori.
- Redirect Path – Îți arată statusul HTTP al paginilor și alte tipuri de erori ( Redirects 301, 302, Error 404, 500, Javascript redirects, etc.).
- Web Developer – Un tool complex care îți oferă posibilitatea să dezactivezi de pe o pagină: plugins, pop-ups, cookies, Javascript sau CSS styles.
- Tag Assistant by Google – Poți verifica dacă tag-urile Google (Google Analytics, Google Tag Manager) sunt corect adăugate, dacă există alte erori și îți sunt oferite soluții.
- Link Grabber – Extrage toate link-urile de pe o pagină și le afișează într-un tab nou.
- User Agent Switcher for Chrome – Dacă folosești Chrome și vrei să vezi cum se afișează pagina în: Opera, Android, iOS Phone, Internet Explorer, Safari sau Windows Phone.
- Google Similar Pages – Descoperi pagini asemănătoare cu cea pe care ești.
- Lighthouse – În urma analizei paginii îți generează un raport cu indicatorii de performanță și îți spune cum poți îmbunătăți scorurile.
- Keywords Everywhere – Cu versiunea gratuită vezi sugestii de alte cuvinte cheie asemănătoare cu cele folosite de tine în urma unei căutări pe Google.
- Web Vitals – Poți verifica rapid valorile noilor metrici din Core Web Vitals (LCP, FID, CLS) de pe o pagină. Este esențială optimizarea lor pentru că începând cu anul 2021 aceste valori vor influența poziția în rezultatele de căutare.
Tool-uri utile pentru SEO & Analytics
- Structured Data Testing Tool – Instrument de testare a datelor structurate, ce tipuri de date se găsesc pe o pagină și ce erori au.
- Pagespeed Insights – Analizează conținutul unei pagini și oferă sugestii pentru a face pagina să se încarce mai rapid.
- Tag Crowd – Ajută la vizualizarea frecvenței cuvintelor folosite pe o pagină.
- Hotjar – Te ajută să înțelegi comportamentul utilizatorilor care navighează pe site-ul tău. Poți să înregistrezi sesiuni, să creezi heatmaps și chestionare.
- Accuranker – Îți poți monitoriza pozițiile în rezultatele de căutare pentru setul de cuvinte cheie care te interesează. Poți analiza performanța ta în comparație cu pozițiile concurenței.
- Webpagetest – Îți permite în mod gratuit să îți analizezi perfomanța site-ului în funcție de diferite locații, dispozitive, browsere și de vitezele de încărcare reale ale utilizatorilor.
- Google Analytics – Unul dintre cele mai cunoscute tool-uri care poate fi folosit pentru a realiza o mulțime de analize și comparații.
- Google Search Console – Un tool gratuit care poate fi folosit de către oricine deține un site, pentru a-și monitoriza site-ul atât din punct de vedere tehnic, cât și pentru a monitoriza prezența acestuia în Google.
- Ubbersuggest – Tool-ul creat de Neil Patel care te ajută să găsești noi cuvinte cheie, să vezi care este volumul căutărilor, competiția pe CPC și trendul căutărilor în funcție de sezon.
- Ahrefs – Unul dintre cele mai complexe tool-uri cu care poți analiza un site: audit SEO, research pentru cuvinte cheie, backlinks, monitorizarea pozițiilor în rezultatele de căutare și multe altele.
- Google Tag Manager – Instrument gratuit care te ajută să introduci coduri de marketing în site fără ajutorul unui programator. În funcție de platforma site-ului tău, ai nevoie de ajutor pentru o singură setare inițială.
- Google Data Studio – Tool gratuit care permite integrarea datelor din diferite platforme într-una singură, ceea ce ajută foarte mult la analiza performanței site-ului în mod unificat.
- Keyword Planner (Google Ads) – Clasicul tool care te ajută să găsești cuvinte cheie atunci când faci un keyword research. Pentru a-l putea folosi trebuie să îți creezi un cont de Google Ads.
Abonează-te la newsletter și vei primi lunar informații care te vor ajută să-ți duci magazinul online la următorul nivel!Vrei să obții mai mult de la magazinul tău online?
Programe software pentru SEO
- Screaming Frog
- Seo Spider: poți realiza un audit tehnic SEO. Cu versiunea gratuită poți face un crawl a 500 de URL-uri. Poți vedea, analiza și filtra date.
- Log File Analyser: Poți analiza și verifica comportamentul crawlerilor motoarelor de căutare care au accesat site-ul tău.
- Keyword Hunter: Identifici cuvinte LSI (Latent Semantic Indexing), adică cuvinte care sunt înrudite semantic și aparțin aceluiași domeniu (sinonime, derivate, expresii care le cuprind).
Cu siguranță sunt multe alte tool-uri pentru SEO la fel de utile și cu proprietăți asemănătoare. Testează și alege ce tool-uri se potrivesc mai bine nevoilor tale.
Tu ce tool-uri folosești ca să–ți eficientizezi munca?
- Toolkit de specialist: SEO & Analytics - 12 iunie 2020
- Robots.txt in Magento 2: Ce este si cum il configuram - 13 noiembrie 2019
- Date structurate: Cum te faci remarcat in rezultatele Google - 28 iunie 2019






