EN

Tot ce trebuie sa stii despre hashtag-uri: Cum si cand sa le folosesti

Tot ce trebuie sa stii despre hashtag-uri: Cum si cand sa le folosesti

Toti stim ce este un hashtag si cum se foloseste, nu? Probabil iti sunt cunoscute faimoasele #love, #selfie, #feelingblessed si toate aceste keyword-uri simpatice, pe care le vedem peste tot prin social media.

Dar adevarul este ca acestea sunt folosite gresit de multe ori, nu numai de catre oamenii obisnuiti, dar si de branduri. Si asta din diverse motive: fie folosesc hashtag-urile gresite, fie pun prea multe, fie le adauga in descriere doar ca sa fie acolo, fara un obiectiv clar in minte.

Asa ca azi ti-am pregatit un ghid cu tot ce trebuie sa stii despre hashtag-uri, ca sa iti ajute intr-adevar business-ul si sa iti aduca acele beneficii de awareness si branding de care ai tot auzit pe la conferinte 🙂

Hai sa le luam pe rand:

1. Ce este un hashtag si cand a aparut

Primul hashtag a aparut in anul 2007 pe Twitter, la sugestia lui Chris Messina, fost designer la Google și Uber. De atunci, marea majoritate a retelelor de social media au inceput sa permita folosirea hashtag-urilor: Instagram, Facebook, LinkedIn, chiar si Pinterest, Tumblr si Google Plus.

Scopul principal al acestui keyword cu semnul “#” in fata este sa grupeze mai multe postari cu aceeasi tematica, pentru a fi mai usor de urmarit, si pentru a facilita interactiunea dintre userii interesati de acelasi subiect. Astfel, printr-un click pe hashtag putem explora postarile care se refera la acelasi topic de discutie, acelasi eveniment sau stire.

2. Cum poti folosi hashtag-urile pentru a creste notorietatea brandului tau

In principiu, poti apela la una dintre aceste doua variante (desi ar fi bine sa le adopti pe ambele in strategia ta):

A. Poti folosi hashtag-urile existente, care sunt folosite deja de un numar considerabil de oameni, si care te pot ajuta sa iti cresti vizibilitatea pe social media.

Atunci cand vrei sa iti expui postarile din social media unui numar mai mare de oameni, adaugarea unor hashtag-uri existente (si destul de populare) este o solutie buna de a atrage reach organic si de calitate.

Poti incerca si un real-time marketing, si sa te legi de un eveniment sau o stire populara in acea perioada (ex. #CoffeeDay, #ValentinesDay). Daca vei folosi un hashtag in trend, sunt sanse mari ca postarea ta sa apara in feed-ul unor oameni care nu te urmaresc, si sa te expui unui public nou.

Ce trebuie sa retii totusi este ca, odata ce ai captat atentia acelui public, e important sa ii oferi ceva creativ, amuzant si util. Altfel spus, e sansa ta sa le arati ce continut valoros poti sa creezi, si sa ii atragi pe pagina ta, sa te urmareasca.

B. Poti sa iti creezi propriul hashtag, pe care sa il folosesti in cadrul unei campanii, a unui concurs sau pentru a centraliza toate postarile legate de un anumit topic.

Daca vrei sa iti creezi propriul hashtag, tine cont ca acesta trebuie sa fie scurt, usor de retinut si de scris, sa nu aiba conotatii negative (un pic de research inainte este obligatoriu, daca nu vrei sa patesti ca Entenmann’s), si reprezentativ pentru campania sau concursul tau.

Sa luam pe rand cateva situatii in care e util sa creezi si sa folosesti propriul tau hashtag:

  • Unul dintre cele mai intalnite cazuri, care se preteaza cam pe toate retelele de social media, este crearea unui hashtag oficial pentru un eveniment. Acesta va fi folosit de tine in toate postarile legate de eveniment, dar si de catre participanti, cand isi vor da check-in sau vor posta imagini de la fata locului. Ex: #ElectricCastle2017.

  • De asemenea, poti crea un hashtag specific pentru o campanie, pentru a-l folosi in toate postarile legate de acea campanie (ex. #ShareaCoke). Acesta poate fi folosit si de influencerii cu care colaborezi, iar astfel iti va fi mai usor sa grupezi si sa monitorizezi toate postarile lor.

  • O metoda eficienta de a genera continut creat de useri este sa organizezi un concurs, iar regulile sa implice folosirea unui hashtag specific, creat de tine, de catre toti concurentii care se inscriu. De exemplu, ii poti provoca pe fanii brandului sa incarce o imagine pe profilul lor (sau sa dea un repost imaginii de concurs, pe Instagram), si sa foloseasca acel hashtag pentru a intra in concurs. Ex: #LafereastraMea – Veka.

  • Desi Twitter nu este foarte popular in Romania, in functie de audienta ta, poti incerca sa organizezi o serie de chat-uri. Acestea au scopul de a activa comunitatea din jurul brandului, iar folosirea unui hashtag specific este modul prin care se faciliteaza discutiile intre fani (ex. #SportsSunday, #MPChat). Cum se desfasoara, pe scurt: stabilesti o tema de discutie, o ora si o zi, pui intrebari si interactionezi cu userii care raspund – toate tweet-urile fiind centralizate in jurul acelui hashtag.

  • Daca brandul tau e mai jucaus si se bazeaza si pe simtul umorului, poti folosi hashtag-uri sarcastice, amuzante, care nu au neaparat un rol practic, cat mai degraba ajuta la comicul de limbaj. Exemplu: brand de fitness, care face referire la rezolutiile de anul nou, cu hashtag-ul “#DeLuniMergLaSala”. Insa ai grija, foloseste-le doar daca stii ca publicul tau va reactiona pozitiv la astfel de glumite – din nou, trebuie sa iti cunosti audienta cat mai bine, ca sa ai rezultatele scontate.

Cat de multe hashtag-uri sa postezi?

Aici depinde de platforma. In timp ce Instagram iti permite sa adaugi maxim 30 per postare (iar acolo chiar e incurajat sa folosesti cat mai multe), pe Facebook sau LinkedIn e suficient sa folosesti 1-2 intr-o singura postare. Motivul este simplu: comportamentul utilizatorilor difera de la platforma la platforma.

Unde sa le incluzi?

In cazul Facebook, Twitter si Pinterest, fiind putine hashtag-uri, ar fi indicat sa le incluzi in text, sau sa le adaugi la finalul descrierii.

Pe Instagram, unde poti folosi o intreaga lista, poti fie sa le postezi la finalul descrierii, si sa le separi de text printr-o serie de simboluri sau spatii, fie sa le postezi intr-un comentariu separat.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne