EN

BLOG

Tot ce trebuie sa stii despre hashtag-uri: Cum si cand sa le folosesti

Tot ce trebuie sa stii despre hashtag-uri: Cum si cand sa le folosesti

Toti stim ce este un hashtag si cum se foloseste, nu? Probabil iti sunt cunoscute faimoasele #love, #selfie, #feelingblessed si toate aceste keyword-uri simpatice, pe care le vedem peste tot prin social media.

Dar adevarul este ca acestea sunt folosite gresit de multe ori, nu numai de catre oamenii obisnuiti, dar si de branduri. Si asta din diverse motive: fie folosesc hashtag-urile gresite, fie pun prea multe, fie le adauga in descriere doar ca sa fie acolo, fara un obiectiv clar in minte.

Asa ca azi ti-am pregatit un ghid cu tot ce trebuie sa stii despre hashtag-uri, ca sa iti ajute intr-adevar business-ul si sa iti aduca acele beneficii de awareness si branding de care ai tot auzit pe la conferinte 🙂

Hai sa le luam pe rand:

1. Ce este un hashtag si cand a aparut

Primul hashtag a aparut in anul 2007 pe Twitter, la sugestia lui Chris Messina, fost designer la Google și Uber. De atunci, marea majoritate a retelelor de social media au inceput sa permita folosirea hashtag-urilor: Instagram, Facebook, LinkedIn, chiar si Pinterest, Tumblr si Google Plus.

Scopul principal al acestui keyword cu semnul “#” in fata este sa grupeze mai multe postari cu aceeasi tematica, pentru a fi mai usor de urmarit, si pentru a facilita interactiunea dintre userii interesati de acelasi subiect. Astfel, printr-un click pe hashtag putem explora postarile care se refera la acelasi topic de discutie, acelasi eveniment sau stire.

2. Cum poti folosi hashtag-urile pentru a creste notorietatea brandului tau

In principiu, poti apela la una dintre aceste doua variante (desi ar fi bine sa le adopti pe ambele in strategia ta):

A. Poti folosi hashtag-urile existente, care sunt folosite deja de un numar considerabil de oameni, si care te pot ajuta sa iti cresti vizibilitatea pe social media.

Atunci cand vrei sa iti expui postarile din social media unui numar mai mare de oameni, adaugarea unor hashtag-uri existente (si destul de populare) este o solutie buna de a atrage reach organic si de calitate.

Poti incerca si un real-time marketing, si sa te legi de un eveniment sau o stire populara in acea perioada (ex. #CoffeeDay, #ValentinesDay). Daca vei folosi un hashtag in trend, sunt sanse mari ca postarea ta sa apara in feed-ul unor oameni care nu te urmaresc, si sa te expui unui public nou.

Ce trebuie sa retii totusi este ca, odata ce ai captat atentia acelui public, e important sa ii oferi ceva creativ, amuzant si util. Altfel spus, e sansa ta sa le arati ce continut valoros poti sa creezi, si sa ii atragi pe pagina ta, sa te urmareasca.

B. Poti sa iti creezi propriul hashtag, pe care sa il folosesti in cadrul unei campanii, a unui concurs sau pentru a centraliza toate postarile legate de un anumit topic.

Daca vrei sa iti creezi propriul hashtag, tine cont ca acesta trebuie sa fie scurt, usor de retinut si de scris, sa nu aiba conotatii negative (un pic de research inainte este obligatoriu, daca nu vrei sa patesti ca Entenmann’s), si reprezentativ pentru campania sau concursul tau.

Sa luam pe rand cateva situatii in care e util sa creezi si sa folosesti propriul tau hashtag:

  • Unul dintre cele mai intalnite cazuri, care se preteaza cam pe toate retelele de social media, este crearea unui hashtag oficial pentru un eveniment. Acesta va fi folosit de tine in toate postarile legate de eveniment, dar si de catre participanti, cand isi vor da check-in sau vor posta imagini de la fata locului. Ex: #ElectricCastle2017.

  • De asemenea, poti crea un hashtag specific pentru o campanie, pentru a-l folosi in toate postarile legate de acea campanie (ex. #ShareaCoke). Acesta poate fi folosit si de influencerii cu care colaborezi, iar astfel iti va fi mai usor sa grupezi si sa monitorizezi toate postarile lor.

  • O metoda eficienta de a genera continut creat de useri este sa organizezi un concurs, iar regulile sa implice folosirea unui hashtag specific, creat de tine, de catre toti concurentii care se inscriu. De exemplu, ii poti provoca pe fanii brandului sa incarce o imagine pe profilul lor (sau sa dea un repost imaginii de concurs, pe Instagram), si sa foloseasca acel hashtag pentru a intra in concurs. Ex: #LafereastraMea – Veka.

  • Desi Twitter nu este foarte popular in Romania, in functie de audienta ta, poti incerca sa organizezi o serie de chat-uri. Acestea au scopul de a activa comunitatea din jurul brandului, iar folosirea unui hashtag specific este modul prin care se faciliteaza discutiile intre fani (ex. #SportsSunday, #MPChat). Cum se desfasoara, pe scurt: stabilesti o tema de discutie, o ora si o zi, pui intrebari si interactionezi cu userii care raspund – toate tweet-urile fiind centralizate in jurul acelui hashtag.

  • Daca brandul tau e mai jucaus si se bazeaza si pe simtul umorului, poti folosi hashtag-uri sarcastice, amuzante, care nu au neaparat un rol practic, cat mai degraba ajuta la comicul de limbaj. Exemplu: brand de fitness, care face referire la rezolutiile de anul nou, cu hashtag-ul “#DeLuniMergLaSala”. Insa ai grija, foloseste-le doar daca stii ca publicul tau va reactiona pozitiv la astfel de glumite – din nou, trebuie sa iti cunosti audienta cat mai bine, ca sa ai rezultatele scontate.

Cat de multe hashtag-uri sa postezi?

Aici depinde de platforma. In timp ce Instagram iti permite sa adaugi maxim 30 per postare (iar acolo chiar e incurajat sa folosesti cat mai multe), pe Facebook sau LinkedIn e suficient sa folosesti 1-2 intr-o singura postare. Motivul este simplu: comportamentul utilizatorilor difera de la platforma la platforma.

Unde sa le incluzi?

In cazul Facebook, Twitter si Pinterest, fiind putine hashtag-uri, ar fi indicat sa le incluzi in text, sau sa le adaugi la finalul descrierii.

Pe Instagram, unde poti folosi o intreaga lista, poti fie sa le postezi la finalul descrierii, si sa le separi de text printr-o serie de simboluri sau spatii, fie sa le postezi intr-un comentariu separat.

Vrei să obții mai mult de la magazinul tău online?

Abonează-te la newsletter și vei primi lunar informații care te vor ajută să-ți duci magazinul online la următorul nivel!

3. Cum sa folosesti hashtag-urile pe fiecare retea de socializare in parte

Pe Twitter

Foloseste doar 2-3 hashtag-uri per postare, si alege-le pe cele mai relevante si mai populare la acel moment. Astfel, iti cresti sansele de a ajunge in feed-ul unor oameni noi, care ar putea fi interesati de ce ai tu de zis.

Aici poti folosi cu succes si hashtag-urile unice ale brandului tau, pentru campanii, chat-uri sau concursuri.

Asa da: campania #PutACanOnIt

Asa nu:

Pe Facebook

Pe Facebook sunt OK hashtag-urile de care ziceam mai sus, care apartin unei campanii de promovare, care fac real-time marketing sau care tin de un concurs anume.

Sa transformi un cuvant random din descriere in #hashtag nu iti va aduce niciun beneficiu pe Facebook. In plus, mai multe studii au dovedit ca daca folosesti prea multe intr-o singura postare, rata de interactiune scade.

Asa da:

Asa nu:

Pe Instagram

Instagram e cea mai buna platforma pentru a te face remarcat prin postarile tale. Aici utilizatorii folosesc in mod activ hashtag-urile, mare parte dintre ele fiind descriptive (cu referire la subiectul din fotografie sau mesajul transmis). Iar daca asta nu te-a convins, sa stii ca de curand Instagram a adaugat si optiunea de a urmari hashtag-uri, la fel cum poti urmari conturi individuale.

Cum poti profita la maxim de prezenta hashtag-urilor pe Instagram? Ei bine, poti include pana la 30 de hashtag-uri in descrierea postarii tale, dar de cele mai multe ori nu vei avea nevoie de atat de multe. E suficient sa folosesti 15-20, sau chiar mai putine, dar e important sa faci un mix intre cele foarte populare si cele mai nisate (specifice pentru domeniul tau de activitate).

Printre hashtag-urile populare se numara cele folosite de milioane de oameni, #love, #selfie, #travel, etc. Avantajul acestora este faptul ca au foarte multe cautari, insa vin cu doua mari minusuri in acelasi timp.

In primul rand, postarea ta va fi ingropata printre celelalte sute de imagini postate cu acelasi hashtag in acelasi moment, si nu va mai avea vizibilitatea scontata. In plus, acestea de obicei nu sunt foarte relevante pentru publicul tau tinta, si pot parea spammy, scazand astfel increderea oamenilor in imaginea brandului tau.

Din acest motiv, este indicat sa faci un research si sa alegi doar acele hashtag-uri relevante pentru business-ul tau si pentru imaginile pe care le postezi de obicei, dar care totusi au suficiente cautari. Ca o regula, daca un hashtag a fost folosit de peste 1 milion de ori, e prea generic; iar daca are sub 10.000 de folosiri, e prea nisat si nu te va ajuta foarte mult pe partea de vizibilitate.

Asa da:

Asa nu:  

Pe Instagram Stories

Si pe Instagram Stories a aparut de ceva timp optiunea de a adauga un sticker de hashtag, tocmai cu scopul de a incadra un story intr-o anumita tematica. Toate postarile care au un anumit hashtag sunt adunate intr-un story separat, care e public si poate fi accesat de oricine (exemplu).

Prin urmare, daca folosesti hashtag-uri in stories, postarile tale devin vizibile unui public nou, care ar putea rezona cu acel continut postat de tine. Astfel poti sa obtii followeri noi si sa iti cresti notorietatea brandului.  

4. Cum gasesti hashtag-uri relevante?

A. Direct din platforma

  • De exemplu, pe Instagram poti cauta in search bar un termen mai general, si iti va aparea un dropdown cu o serie de sugestii de hashtag-uri similare pe care le poti folosi (exemplu). Sub fiecare hashtag vei vedea si numarul de postari, pentru a-ti da seama mai usor de popularitatea acestuia.
  • Twitter are optiunea de Advanced Search, iar acolo poti cauta hashtag-uri specifice pentru a vedea in ce tweet-uri au fost acestea folosite. Le poti selecta in functie de limba, tip de postare (video, news, etc), si nu numai.

B. Tool-uri de research

  • Hashtagify este un tool util care te va ajuta sa gasesti cele mai noi hashtag-uri, in functie de popularitate.
  • RiteTag ofera sugestii de hashtag-uri si iti spune si pe ce platforme ar fi mai bine sa le folosesti.
  • Keyhole.co te ajuta sa identifici cele mai populare hashtag-uri, dar si sa afli date demografice despre cei care le folosesc.
  • Websta iti ofera lista completa cu cele mai folosite hashtag-uri de pe Instagram.
  • Tailwind iti permite sa faci liste de hashtag-uri, si sa le folosesti apoi de fiecare data cand ai nevoie.
  • Tagboard iti arata postarile care folosesc un anumit hashtag, de pe toate retelele de socializare.

Sper ca acum stii mai multe despre hashtag-uri, si ca le vei folosi corect! 🙂 Daca ai alte intrebari sau completari, le astept in comentarii.

[/sociallocker]

Isabela Latis

Marketing Manager la Netlogiq
Blogger & digital marketer. Imi place sa stiu tot ce misca-n social media, ca apoi sa va spun si voua ce-s aia influenceri, hashtag-uri, Stories si ce alte tactici de content marketing merita incercate in 2019. In a long-term relationship with music and coffee.
Isabela Latis

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne

Ți-a plăcut acest articol?

Abonează-te la newsletterul nostru și vei primi lunar un email cu informații prețioase din eCommerce și Marketing Online

Îți mulțumim că

te-ai abonat la newsletterul NETLOGIQ!