EN

BLOG

UGC Study Case: Formula secreta cu care am schimbat imaginea unui brand romanesc

[Part I] UGC Study Case: Formula secreta cu care am schimbat imaginea unui brand romanesc

1. Cine este Pro Nutrition

Pro Nutrition este una dintre cele mai mari companii producatoare de suplimente nutritive care exista pe piata romaneasca inca din anul 1999. De-a lungul timpului acestia au demonstrat ca suplimentele oferite sunt printre cele mai eficiente, cu un inalt standard de calitate.

Din dorinta de a oferi o imagine mai umana brandului a luat nastere competitia Fit Challenge.

Printre principalele provocari si obiective de dezvoltare ale companiei Pro Nutrition se numara:

  • Cresterea vanzarilor
  • Desfiintarea miturilor referitoare la consumul de suplimente
  • Incurajarea clientilor si non-clientilor sa mentina o viata activa

Prima editie a avut loc in anul 2016, numarand in prezent, 4 editii.

De la an la an, competitia a capatat noi forme si a cautat în permanenta sa ofere sansa cat mai multor persoane sa isi schimbe stilul de viata si sa inteleaga nevoia de sport.

2. Ce inseamna Fit Challenge

Fit Challenge este o competitie ce dureaza 3 luni, timp in care mai multe echipe, formate din cate un antrenor si un concurent, se antreneaza pentru ca fiecare elev sa isi atinga obiectivele stabilite la inceputul competitiei. Concurentul primeste un plan alimentar personalizat in functie de nevoi, un program al antrenamentelor, suplimente nutritive si mult sprijin din partea antrenorului.

Saptamanal, concurentul are responsabilitatea de a trimite un jurnal, sub forma de text sau video, care urmeaza un plan editorial prestabilit.

Principalele obiective ale competitiei Fit Challenge:

  • Brand awareness: educarea audientei tinta in ceea ce priveste folosirea suplimentelor nutritive si de a demonta toate miturile despre administrarea suplimentelor
  • Cresterea comunitatii: introducerea in comunitatea Pro Nutrition a novicilor in lumea sportului, a persoanelor pasionate de fitness si miscare, dar care nu fac parte din acest mediu
  • Schimbare audienta tinta: atragerea persoanelor care nu au mai practicat sport, dar isi doresc o schimbare a stilului de viata, care stiu de existenta suplimentelor nutritive, dar nu cunosc foarte bine indicatiile acestora.

3. Impact asupra brandului

Inca de la prima editie, impactul asupra brandului a fost unul pozitiv. Comunitatea din jurul brandului a crescut de la o editie la alta.

In domeniul fitnessului oamenii vor cauta intotdeauna sfaturi de nutritie, planuri de antrenament si recomandari pentru suplimente. De aceea, este important pentru un brand de suplimente sportive sa dezvolte o comunitate puternica si implicata.

Compania Pro Nutrition si-a dorit inca de la inceput sa isi extinda audienta si catre un public nespecializat, care nu a mai facut sport in trecut, dar care isi doreste sa isi schimbe stilul de viata. Zis si facut! Oamenii din diverse domenii, care doreau o schimbare in viata lor, s-au inscris in competitia Fit Challenge si au devenit in mod indirect ambasadori ai brandului.

Prin faptul ca partea creativa era generata de concurenti, brandul a capatat o forma umana, reusind sa se apropie de publicul tinta. Acest lucru a ajutat la cresterea comunitatii.

Concurentii, prin prisma experientei Fit Challenge, pot promova si recomanda produsele Pro Nutrition, in cadrul propriului cerc de prieteni. Si cu toti stim cat de importanta este promovarea “word-of-mouth”.

Datorita impactului pozitiv pe care competitia Fit Challenge l-a avut, in prezent, se lucreaza la editia cu numarul 5. Interesul aratat de comunitate este in crestere, fapt ce a dus si la o accelerare a vanzarilor.

Pe piata din Romania, Pro Nutrition a reusit sa se distinga de alte branduri de suplimente nutritive datorita competitiei Fit Challenge, incurajand lumea sa duca un stil de viata sanatos, sa faca sport si sa urmeze un plan nutritional in functie de nevoile fiecarei persoane.

4. Cum am folosit UGC in proiectul Pro Nutrition Fit Challenge?

In inscriere

Participantii sunt cei care se ocupa de materialul de inscriere si de promovarea acestuia. Mecanismul concursului de preselectie a fost simplu si a avut ca scop implicarea cat mai mult a comunitatii.

Acestia au avut de realizat un video prin care sa ilustreze motivatia acestuia de a participa in competitie sau o poza insotita de o scurta descriere. Ulterior, aceste materiale au fost urcate in platforma de votare, fiecare participant primind un link pe care sa il promoveze in mediul online.

Poti vedea unul dintre video-urile realizate pentru etapa de inscriere:

Timp de 2 saptamani acestia si-au promovat materialul de inscriere, deoarece desemnarea finalistilor s-a facut in functie de popularitatea materialelor incarcate in aplicatia special creata pentru concurs.

Pe durata competitiei

Pe parcursul competitiei atat concurentii, cat si antrenorii au trimis jurnale online, sub forma de text sau video, urmand un plan editorial stabilit de catre noi impreuna cu reprezentantii Pro Nutrition. Pe langa articole, fiecare participant trebuia sa aiba trei postari pe saptamana care sa faca referire la concursul Fit Challenge.

La finalul celor 3 luni de concurs, echipele inscrise au trimis o poza de tip “After” din care sa se poata observa rezultatele. O parte importanta din nota finala o reprezinta, si de aceasta data, votul publicului care trebuie sa voteze echipa cu rezultate impresionante. Astfel ca, fiecare participant si antrenor a distribuit in mediul online pozele de tip “Before & After” si au incercat sa isi convinga prietenii sa ii voteze.

Unii concurenti au fost mai inventivi si au organizat chiar si concursuri pentru a-si asigura un loc pe podium. Din acest punct de vedere niciun participant nu a fost limitat in niciun fel si a fost lasat sa isi dea frau liber creativitatii.

Desemnarea echipelor castigatoare s-a facut respectand formula:

  • 20% din nota finala este reprezentata de nota oferita de public in cadrul concursului de „Before & After”
  • 30% din nota finala este reprezentata de nota echipei Pro Nutrition pentru seriozitatea respectarii jurnalului de catre intreaga echipa (participanti si antrenor) si a popularitatii sale
  • 50% din nota finala este reprezentata de nota oferita de juriu in cadrul evenimentului de final.

Competitia Fit Challenge este un exemplu de succes de UGC, reusind sa isi atinga obiectivele. Comunitatea din jurul brandului a crescut considerabil, iar compania Pro Nutrition se situeaza printre producatorii si distribuitorii de suplimente nutritive de top. Oamenii au inteles necesitatea sportului si a stilului de viata sanatos, aratandu-si interesul pentru competitia Fit Challenge.

Tu cum ai folosit campaniile de User Generated Content in strategia afacerii tale?

Citeste articolul nostru:

Vrei sa afli mai multe despre cum User Generated Content poate fi o solutie pentru promovarea imaginii brandului tau, dar si cum sa realizezi o campanie de UGC in 4 pasi? Afla din articolele de mai jos:

Silvia Niculescu

Content Marketing Specialist la Netlogiq
De mic copil mi-a placut sa scriu si de atunci nu m-am oprit. De la povestile cu feti-frumosi am ajuns sa dezolt adevarate articole despre luptele din mediul online, despre marketing si tot ce mai apare nou in aceasta lume virtuala.
Silvia Niculescu

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne