Situația inițială
Business-ul acestui client este condiționat de perioade de sezonalitate, mai exact are vânzări însemnate doar pe parcursul a 4 luni din an. Clientul a venit la noi chiar la începutul sezonului, așa că a fost nevoie să ne mișcăm rapid. 🙂
Ca la orice alt proiect nou de SEO, am început prin a analiza site-ul din punct de vedere tehnic și al conținutului, prin a analiza business-ul și concurența.
În urma
auditului tehnic au rezultat o serie de probleme, însa cele mai importante au fost:
- Pagini indexate: erau indexate peste 6.000 pagini, în timp ce în fișierul sitemap.xml erau incluse puțin peste 1.000 de pagini.
- Viteza de încărcare a site-ului: sub limita “acceptabilă”
- Lipsă certificat SSL
Întotdeauna analizam și
datele istorice înregistrate în Google Analytics pentru a observa sezonalitățile, parcursul site-ului sau existența unor penalizari. Ce am descoperit în acest caz au fost
oscilații de trafic organic anormale.
Dupa 10 luni de scăderi constante ale traficului organic de 30-40%, în luna a 11-a au început să se înregistreze creșteri de trafic organic de 80%. Am știut că astfel de creșteri nu sunt normale pentru traficul organic și, la o analiză detaliată, am descoperit că în acea perioadă au fost active
campanii de Google Ads setate incorect, iar tot
traficul din acele campanii era înregistrat ca și trafic organic.