EN

Studiu de caz marketing

Cum am crescut traficul si vanzarile unui business cu activitate sezoniera

Despre Fermier

Fermier.ro este un site de ecommerce din Romania care furnizează soluții, utilaje și produse pentru clienții mici și mijlocii agricultori, producători de vin, sucuri din fructe sau băuturi alcoolice. Colaborarea cu ei a început atunci când le-am realizat magazinul online, iar după un timp am început să colaborăm și pe partea de marketing online, în special SEO.

Situația inițială

Business-ul acestui client este condiționat de perioade de sezonalitate, mai exact are vânzări însemnate doar pe parcursul a 4 luni din an. Clientul a venit la noi chiar la începutul sezonului, așa că a fost nevoie să ne mișcăm rapid. 🙂 Ca la orice alt proiect nou de SEO, am început prin a analiza site-ul din punct de vedere tehnic și al conținutului, prin a analiza business-ul și concurența. În urma auditului tehnic au rezultat o serie de probleme, însa cele mai importante au fost:
  • Pagini indexate: erau indexate peste 6.000 pagini, în timp ce în fișierul sitemap.xml erau incluse puțin peste 1.000 de pagini.
  • Viteza de încărcare a site-ului: sub limita “acceptabilă”
  • Lipsă certificat SSL
Întotdeauna analizam și datele istorice înregistrate în Google Analytics pentru a observa sezonalitățile, parcursul site-ului sau existența unor penalizari. Ce am descoperit în acest caz au fost oscilații de trafic organic anormale. Dupa 10 luni de scăderi constante ale traficului organic de 30-40%, în luna a 11-a au început să se înregistreze creșteri de trafic organic de 80%. Am știut că astfel de creșteri nu sunt normale pentru traficul organic și, la o analiză detaliată, am descoperit că în acea perioadă au fost active campanii de Google Ads setate incorect, iar tot traficul din acele campanii era înregistrat ca și trafic organic.

Abordare

Deoarece clientul a venit la noi în plin sezon, am știut că trebuie să acționăm rapid și să începem să lucrăm acolo unde ar fi făcut cel mai mult diferența, într-o perioadă scurtă de timp. Am început în paralel rezolvarea task-urilor tehnice amintite mai sus cu optimizările pe categoriile de produse. În funcție de sezonalitatea produselor discutate cu clientul, am început să optimizăm categoriile de produse despre care știam că urmează să se vândă în decurs de 1 luna. Următorul pas a fost să optimizăm cuvintele ce se aflau pe pagina 2 din rezultatele de căutare Google, acestea fiind cel mai usor de mutat în pagina 1. Pentru cuvintele ce se aflau deja pe pagina 1 am făcut modificări la nivel de meta title și meta description pentru a crește rata de click.

Evoluție poziții cuvinte cheie

Cele mai rapide rezultate au fost cele de poziții ale cuvintelor cheie. Nu am pornit de la o bază rea, site-ul avea vizibilitatea medie în rezultatele de căutare, iar în 3 luni am reușit să aducem în prima pagină 7 noi cuvinte cheie importante pentru vânzare.

Evoluție trafic

Deși am înregistrat creșteri de 20-30% în acel an, rezultatele spectaculoase s-au văzut abia anul următor când a început sezonul, perioadă în care am înregistrat creșteri între 51% și 97% față de aceeași perioadă a anului anterior (anul în care am început noi optimizările):
  • +405% creștere afișări în luna de vârf
  • +78% creștere a numarului de pagini/sesiune, de la 4.2 la 7.6
  • +53% mai multe tranzacții
  • +40% creștere în venituri
SERVICII:
Marketing Online
Refacere site
SEO
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne