EN

Studiu de caz Ecommerce

Crestere a veniturilor de 329% pentru un magazin online de produse pentru gradinarit

Despre FarmBee

FarmBee comercializeaza pe piata eCommerce din Romania articole pentru gradinarit, accesorii pentru cresterea animalelor, carti de specialitate si accesorii pentru animale de companie. Proiectul a luat nastere din dorinta de a oferi mai mult pasionatilor de agricultura si de a contribui activ la dezvoltarea cresterii plantelor prin intermediul magazinului online. In portofoliul FarmBee se regaseste un numar mare de producatori cu traditie precum Bayer, Gardena, Syngenta sau Agrosel.

Situatia initiala

Dupa preluarea contului de la o alta agentie, am stabilit obiectivele. Acestea au fost: cresterea veniturilor si construirea unui brand puternic. Deoarece brand-ul FarmBee a fost unul nou pe piata de specialitate, iar competitia era puternica si numeroasa, provocarea a fost pozitionarea acestuia ca un brand de incredere.

Categoriile de produse comercializate de FarmBee au un interes sezonal. In fiecare luna am fost nevoiti sa promovam categorii de produse diferite. Din acest motiv, nu am putut folosi anumite metode automatizate de licitare, precum targetarea unui cost per vanzare dorit (Target CPA) sau targetarea unui raport convenabil intre venituri si costuri (Target ROAS). Acestea necesita un volum mare de date statistice pentru a functiona la nivel optim.

Abordare

Pentru a usura pregatirea campaniilor, avand in vedere sezonalitatea categoriilor de produse, am intocmit un calendar de promovare bine pus la punct. Abordarea pentru a creste brand-ul FarmBee a pornit printr-un concurs “Vanatoare de comori” ce avea ca scop familiarizarea utilizatorilor cu functionalitatile site-ului. Pe langa acest concurs, am realizat si promovarea unui video de prezentare in platforma YouTube pe o perioada nelimitata de timp. Fiecare utilizator parcurge un set de pasi pana in momentul achizitiei. Mai intai, acesta devine constient de brand-ul FarmBee, apoi ia in considerare posibilitatea de a cumpara, pentru ca mai apoi sa ia decizia finala de a achizitiona produsul.

Pentru a creste numarul de vanzari, am abordat pasii constientizare si considerare prin campanii pe reteaua de cautare Google ce afisau anunturi pentru cautari mai generale. Pentru pasul de achizitie am creat tot campanii pe reteaua de Cautare Google, dar acestea afisau anunturi la cautari mult mai specifice ce contineau spre exemplu brand-ul produselor sau alte detalii tehnice. Anunturile din aceste campanii directionau utilizatorii direct pe paginile de produs. Impreuna cu aceste campanii am realizat si campanii de Remarketing Dinamic care afisau anunturi de tip banner pe diferite site-uri relevante, utilizatorilor care au vizitat site-ul, dar inca nu au cumparat produse.

Am folosit tehnici manuale de optimizare a costurilor datorita faptului ca tehnicile automatizate nu au adus rezultate pe masura asteptarilor. Totusi, acest lucru ne-a permis un control mai bun al costurilor chiar daca a fost mai costisitor din punct de vedere al timpului consumat.

Evolutie trafic

Traficul a crescut considerabil comparativ cu anul precedent. In urma unor analize detaliate, am observat ca exista un numar foarte mare de cautari ce includeau si numele brandului produselor pe langa denumirea produselor. Acest lucru era valabil pentru majoritatea categoriilor de produse din site.

Am mai observat ca nu se afisau anunturi ale competitiei pentu aceste tipuri de cautari. Competitivitatea scazuta a dus la un cost mediu per click scazut, sub 0.10 lei, si implicit la un numar mare de vizite relevante. Pentru a nu rata nicio oportunitate au fost realizate analize asemanatoare la intervale regulate de timp.

Evolutie rentabilitate

Avand in vedere costul mediu per click scazut, dar si targetarea precisa, rentabilitatea promovarii a avut un trend ascendent. Pentru fiecare categorie si subcategorie promovata au fost create campanii individuale. Acest lucru ne-a permis un control sporit al costurilor reusind sa directionam aproape integral bugetul spre cautari relevante.

Campaniile de Remarketing, atat de pe Reteaua de Cautare (Google Search), cat si de pe Reteaua Display (bannere afisate pe alte site-uri) au avut un rol important in cresterea procentului de rentabilitate. Anunturile s-au afisat atat utilizatorilor care au vizitat anumite pagini de produs, cat si utilizatorilor care au abandonat procesul de checkout.

Rezultate

Datorita targetarii care a avut la baza un funnel de marketing, dar si valorificarii oportunitatilor aparute pe parcursul promovarii, toti indicatorii de performanta au inregistrat cresteri. Notorietatea brand-ului FarmBee, dar si increderea in acesta au crescut considerabil.

In acest moment, FarmBee este unul dintre principalii jucatori din piata de domeniu. Preturile competitive practicate, impreuna cu o promovare ce targeteaza precis utilizatorii, au dus la cresteri substantiale ale veniturilor. Cresterile inregistreaza in continuare un trend crescator.

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne