EN

Ce se mai schimbă la Facebook din 2021

Ce se mai schimbă la Facebook din 2021

Platformele de social media sunt ca niște organisme în continuă schimbare și dezvoltare, actualizând constant funcționalitățile și, în general, experiențele utilizatorilor lor, fie că vorbim de business-uri, creatori de conținut sau simpli utilizatori. În acest articol, vom trece în revistă câteva dintre update-urile pe care Facebook le-a adus platformei sale în ultimele săptămâni, vizând în special paginile de brand / business.

Înlocuirea Like-ului cu Follow la paginile de brand / business

Recent, Facebook a adus câteva schimbări de layout pentru paginile de brand / business, printre care și înlocuirea butonului de Like cu cel de Follow de pe pagina principală. 

Sursă imagine: socialmediatoday.com

Butonul de Like a fost, așadar, eliminat din noul design de pagină, fiind o acțiune care și-a cam pierdut din relevanță în ultimii ani. Asta s-a întâmplat din cauza faptului că nu toți cei care au dat Like unei pagini îi și vedeau postările în propriul News Feed, spre deosebire de opțiunea de Follow, prin care utilizatorii primeau notificări atunci când respectiva pagină publica ceva nou (desigur, valabil pentru cei care NU și-au exprimat specific opțiunea de a nu primi notificări).

Like-ul era un parametru care reflecta popularitatea unei pagini, dimensiunea comunității sale, însă odată cu modificările aduse algoritmilor de afișare în News Feed în 2013, reach-ul organic a scăzut dramatic pentru paginile de brand / business. Astfel, utilizatorii au început să fie încurajați să își activeze acele notificări pentru a rămâne up-to-date cu activitatea unui brand / business la care au dat Like.

Opțiunea de Follow, în schimb, va putea fi un indicator mai bun în ceea ce privește prezența și interacțiunea cu comunitatea a unui brand, a unui business sau a unui creator de conținut, astfel că eliminarea Like-ului este o decizie cel puțin inspirată. Vom vedea și cum va influența această schimbare livrabilitatea și rata de engagement a conținutului publicat de paginile de brand / business în viitorul apropiat.

Engagement Alerts pentru grupurile de Facebook

Grupurile de discuții pot să formeze comunități extrem de active în jurul anumitor subiecte / domenii. Facebook pune acum la dispoziția administratorilor de grupuri diverse opțiuni de alertare, fie în funcție de anumite cuvinte-cheie, fie pentru a evidenția postările care au un engagement bun, care au o popularitate crescută în cadrul grupului.



Sursă imagine: socialmediatoday.com | © Matt Navarra

Business Manager – Account Quality: Monitorizarea calității contului într-o formă actualizată

Secțiunea Account Quality a apărut, în primul rând, pentru a evalua și monitoriza activitatea unei pagini, respectiv a reclamelor pe care le publică, dacă sunt conforme regulamentului Facebook.

În varianta actualizată, administratorii de pagini pot să vadă toate reclamele publicitare desfășurate pe conturi într-un singur loc, cu statusul privind conformitatea cu regulamentul Facebook privind Politica de Publicitate (Advertising Policy). De exemplu, dacă o reclamă a încălcat unul sau mai multe aspecte prevăzute în acest regulament, administratorul unei pagini vede care reclame îi poate afecta performanța contului.

Chiar dacă funcționalitatea în sine nu este nouă pentru cei care utilizează Business Manager, acest mic update aduce o îmbunătățire în ceea ce privește viziunea de ansamblu asupra unui cont (sau a mai multor conturi) pe care un specialist îl (le) administrează.

Deseori se întâmplă ca aceste update-uri pe platformele sociale să nu fie disponibile pentru toate țările de pe mapamond imediat după lansare. Cu toate acestea, este o ocazie bună pentru a vedea care sunt planurile dezvoltatorilor de la Facebook (la fel și în cazul celorlalte platforme sociale), cum vor schimba felul în care utilizatorii vor interacționa pe platformă și ce opțiuni mai apar pentru paginile de brand / business.

 

Tu ce părere ai despre aceste update-uri?

Raluca Miclea

Content Strategist la Netlogiq
“Lover of words, music and powerful stories”. Cred cu tarie ca un continut bun se naste din emotii si conexiuni interumane, si este nutrit prin autenticitatea vorbelor, a imaginilor si a tot ceea ce inseamna expresie a creativitatii.
Raluca Miclea

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne