EN

Cum să creezi un Facebook Catalog

Cum să creezi un Facebook Catalog

Un catalog Facebook este un „folder” care conține informații despre articolele pe care dorești să le promovezi sau să le vinzi pe pagina de Facebook. Poți face un catalog pentru produse din diferite industrii, iar platforma pentru crearea și gestionarea cataloagelor este Commerce Manager.

Mai jos ți-am pregătit pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a crea un astfel de catalog și alte informații benefice pentru folosirea acestuia.

Pasul 1 – fă-ți o pagină de Facebook și un cont de Business Manager

Înainte de a începe:

  • Creează o pagină Facebook pentru afacerea ta, dacă nu ai încă una;
  • Fă un cont de Business Manager pentru a putea face catalogul ulterior. Asigură-te că ai acces de administrator.

Pasul 2 – creează un Facebook Catalog

Pentru a crea un nou catalog:

  • Accesează „Business Manager”, iar ulterior „Commerce Manager”;
  • Selectează „Add catalog”;
  • Selectează tipul de catalog pe care ți-l dorești, în funcție de domeniul business-ului tău;
  • Dacă selectezi „Ecommerce” (produse), trebuie să alegi modul în care dorești să adaugi articole în catalog:
    • Selectează „Upload product info” pentru a adăuga manual informațiile.
    • Selectează „Connect a partner platform” pentru a adăuga automat informațiile de pe site-ul tău. După ce ai selectat site-ul, urmărește link-ul pentru a finaliza configurarea și a importa articole pe Facebook. Aici poți afla mai multe despre această opțiune.
  • Selectează contul Business Manager de care aparține catalogul. Acest lucru deblochează mai multe modalități de a utiliza catalogul, față de selectarea unui cont personal, deoarece îți permite să atribui altor persoane permisiunea de a lucra la catalog;
  • Introdu un nume pentru catalogul tău;
  • Dă clic pe „Create”.

Ce poți face după ce ți-ai creat un Facebook Catalog

După ce deții un catalog, poți face următoarele:

  • Să adaugi și să gestionezi informații despre produse, cum ar fi titluri, imagini, descrieri, prețuri, variante și multe altele;
  • Să creezi seturi (pentru reclame) sau colecții (pentru magazine), care sunt subgrupuri de articole din catalog pe care dorești să le promovezi clienților;
  • Poți da permisiunea altor persoane sau companii partenere să poată lucra cu catalogul tău;
  • Să încarci informații despre țară și limbă, astfel încât clienții să vadă automat informațiile corecte despre articol și prețurile pentru țara de unde aceștia vizualizează produsele.

De asemenea, îți recomandăm să îți faci un singur catalog pentru toate articolele, deoarece acest lucru te va ajuta să gestionezi produsele mai eficient, iar urmăritorii le vor putea viziona pe toate în același loc.

Modalități de a vinde articole din catalog

Îți poți conecta catalogul la canalele de vânzare de pe Facebook:

  • Facebook shops (produse): acest gen de shop este un „magazin digital” pe Facebook. Ți-l poți personaliza și poți crea colecții de produse recomandate;
    • Catalogul este baza de date a produselor tale pe platformă. Fie că adaugi produsele manual, fie că utilizezi un feed creat de către un programator, acest catalog se atașează Shop-ului din Facebook, iar produsele din catalog îți apar pe pagină la secțiunea de Shops. Poți modifica numele, imaginea, prețul, brand-ul, descrierea produselor și multe altele.
    • Află aici cum să configurezi un Facebook Shop.
  • Marketplace: poți vinde articolele către un public local pe Marketplace. Acesta este un fel de „bazar” unde găsești produse pe diferite categorii și industrii. Află mai multe despre Marketplace aici;
  • Tag products: cea mai simplă și una dintre cele mai folosite opțiuni este cea de tag product. Aceasta se face simplu și în câțiva pași:
    • Creezi o postare pe Facebook;
    • Dai tag produsului pe care îl promovezi;
    • Postezi.

Cu ce te ajută un Facebook Catalog?

Ideea din spatele acestui „Facebook Catalog” este descoperirea organică a produselor de către publicul tău țintă. În acest moment, funcția este gratuită, oferind administratorilor de pagină șansa de a-și promova produsele din catalog fără a cheltui bani.

Se creează o poveste pe care utilizatorii vor dori să o continue făcând clic pe produse. Ulterior, vor fi direcționați către o pagină desemnată, unde vor putea răsfoi restul articolelor din catalog.

Acest lucru înseamnă că oamenii pot afla „organic” despre produse, chiar dacă nu au fost niciodată pe site-ul firmei tale.

În concluzie..

Well, sperăm că ți-a fost de ajutor acest articol și te invităm să vizitezi pagina noastră cu articole de blog, unde îți garantăm că vei învăța și alte tips&tricks despre social media și nu numai.

Ana-Maria Enache

Monotony is definitely not my word, so here I am, excited, with a little bit of fear, enjoying creativity = marketing, one of my favorites.
Ana-Maria Enache

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne