EN

Scurt ghid pentru planificarea unei campanii de promovare pe Instagram

Scurt ghid pentru planificarea unei campanii de promovare pe Instagram

Plănuiești să organizezi o campanie de promovare a brandului sau business-ului tău pe Instagram? În completarea informațiilor și sfaturilor pe care ți le-am pregătit în eBook-ul nostru „Cum să îți promovezi brandul pe Instagram”, în rândurile următoare îți vom prezenta o listă de aspecte importante de care să ții cont în crearea strategiei de promovare. Mai mult, îți oferim și câteva idei pe care le poți include în campania ta, în funcție de obiectivele pe care ți le-ai stabilit, alături de niște recomandări legate de organizarea concursurilor pe Instagram.

Stabilește scopul campaniei, obiectivele specifice și bugetul

Așa cum este recomandat să înceapă orice strategie, orice plan, setarea scopului și a obiectivelor unei campanii este primordială.

  • Claritate și eficiență. Gândește-te bine la ceea ce vrei să obții în urma unei campanii derulate pe Instagram (vizibilitate, vânzări, construirea / creșterea comunității, participanți la un eveniment pe care îl organizezi etc.). Sfatul nostru este să te concentrezi pe un singur scop – și obiective aferente foarte clare -, astfel încât toate acțiunile legate de campania aceasta să fie cât mai specifice și eficiente.
  • Durata și bugetul de campanie. De asemenea, este important să stabilești de la început care este bugetul pe care vrei / poți să îl aloci desfășurării acestei campanii, luând în atentă considerare și durata, dimensiunea acesteia, părțile implicate, tipurile de acțiuni pe care le vei desfășura (de exemplu, dacă vrei să faci publicitate plătită prin Instagram Ads, dacă vrei să colaborezi cu un influencer sau să organizezi un concurs).

Cunoaște-ți și extinde-ți audiența

  • Interesele și obiceiurile audienței tale. Parte din strategia unei campanii este etapa de explorare și cunoaștere a audienței către care te vei adresa, de la interesele oamenilor, la felul în care interacționează pe Instagram, ce alte branduri apreciază etc. Dacă ești prezent de un timp pe Instagram, analizează relația pe care o ai deja cu cei care te urmăresc – cine sunt followerii tăi, cum interacționează cu ceea ce postezi etc.
  • Folosește tool-uri de analiză a audienței. Pe piață sunt o multitudine de soluții de social media management, multe incluzând și funcționalități de analiză a utilizatorilor de pe Instagram, în cazul nostru, de la cei care urmăresc contul brandului tău, la cei care se aseamănă cu aceștia și pe care i-ai putea atrage în comunitatea ta. Iată câteva exemple de astfel de tool-uri: Sprout Social, Social Rank, Audiense, Social Bakers etc.

Formulează mesajul campaniei

  • Mesaj clar și atrăgător. Transmite ideea campaniei tale cât mai clar, formulând un mesaj concis, pe care audiența ta să îl înțeleagă, să îl aprecieze și, de ce nu, să îl răspândească mai departe. Asta înseamnă că mesajul trebuie să îl construiești, în primul rând, cu audiența ta în minte.
  • Tonalitate și abordare. În funcție de personalitatea brandului tău, stabilește o tonalitate și o abordare a mesajului tău care să surprindă cât mai bine scopul campaniei și profilul audienței tale. Astfel, dacă dorești ca prin această campanie să promovezi o nouă colecție de produse și să crești vânzările în magazinul online, formulează un mesaj într-un ton la care audiența ta răspunde pozitiv. Exemplu de abordare a mesajului: inspirațional / aspirațional, educativ, provocator. Tonalitatea poate fi una serioasă / sobră, relaxată, umoristică etc.

Creează un hashtag memorabil

  • Hashtag-ul campaniei. Odată ce ai stabilit mesajul / numele campaniei, creează un hashtag sugestiv (dacă numele campaniei este suficient de scurt – 2-3 cuvinte -, poți să îl folosești ca hashtag). Este important ca acest hashtag să fie ușor de reținut și replicat de către utilizatori, pentru a putea fi propagat cât mai ușor.
  • Folosește acest hashtag în toate postările și comunicările legate de campanie, inclusiv pe alte canale.
  • Invită utilizatorii să îl popularizeze, prin intermediul acțiunilor pe care le stabilești în cadrul campaniei (de exemplu, dacă organizezi un concurs).

Construiește planul editorial de campanie 

  • Include tipurile de conținut care se potrivesc transmiterii mesajului tău într-un mod atractiv și eficient (imagini / fotografii, video, IGTV, Instagram Stories, Reels, Live). Pentru a afla mai multe despre acestea, te invităm să parcurgi (încă o dată, de ce nu) eBook-ul.
  • Transmisiuni live. Dacă vrei să intri în contact cu comunitatea ta, poți organiza sesiuni live de Q&A care sunt în tema campaniei (mai multe despre Instagram Live vom vorbi într-un email viitor)
  • Folosește-te de reach-ul mare generat de video marketing. În cazul în care campania ta are ca scop prezentarea unor produse noi, poți oferi materiale video cu tutoriale despre cum se folosesc acele produse sau cum au luat naștere.
  • Arată „fața nevăzută” a campaniei sau a brandului tău. Postează imagini / videouri behind-the-scenes din timpul pregătirii noii colecții sau a noii campanii. Acest tip de conținut atrage în primul rând pentru că arată latura umană care stă în spatele unei companii.

Consideră parteneriate cu influenceri

  • Influencerii audienței tale. Cel mai bine este să alegi influenceri cu care audiența ta rezonează și pe care aceasta îi respectă, precum și alți utilizatori asemănători ei. Astfel, se creează o legătură de încredere între tine și oamenii pe care îi dorești în comunitatea ta, respectiv pe care dorești să îi convertești în clienți. Mai multe detalii despre Influencer Marketing găsești în eBook-ul nostru.

Organizează un concurs

  • Concursurile reprezintă una dintre cele mai populare și eficiente metode de atragere a oamenilor și de creștere a interacțiunii pe Instagram. Oamenii sunt extrem de receptivi la astfel de inițiative, iar printr-un mecanism de desfășurare a concursului bine pus la punct, alături de un premiu suficient de atrăgător, poți înregistra evoluții semnificative în ceea ce privește numărul de followeri, interacțiunea cu aceștia, reach-ul.
  • Invită oamenii să creeze conținut cu brandul tău. Un exemplu de concurs pentru creșterea vizibilității și, de ce nu, a comunității online este acela prin care inviți oamenii să posteze conținut în care să eticheteze pagina ta și să includă hashtag-ul tău, cu șansa de a câștiga un premiu atrăgător. Astfel, vei putea monitoriza mai bine rezultatele campaniei tale.  
  • Premiul ar trebui să aibă legătură cu ideea campaniei – de exemplu, dacă promovezi o colecție nouă, atunci câștigătorul să primească un exemplar din aceste noi produse sau chiar un voucher de cumpărături pe site-ul tău.
  • Menține atenția asupra brandului tău în timpul și după finalizarea concursului. E adevărat, sunt foarte mulți utilizatori „de ocazie”, care vor renunța la a mai urmări un cont după ce s-a încheiat un concurs la care au participat, așa că este esențial să postezi conținut atractiv (în special înainte de a se încheia concursul), pentru a putea convinge cât mai mulți followeri obținuți în cadrul acestei inițiative să rămână în continuare în comunitatea ta.

Nu în ultimul rând, îți recomandăm să faci vizibilă campania și pe alte canale, nu doar pe Instagram. O strategie de campanie care să integreze, în mod unitar, mai multe canale va crea mai multe oportunități de a-ți atinge obiectivele propuse inițial.

___________

Ai apucat să parcurgi eBook-ul nostru, Cum să îți promovezi brandul pe Instagram”? Dacă ți-a plăcut ce ai citit și consideri că sunt informații utile, împărtășește-l și cu comunitatea ta. 

Raluca Miclea

Content Strategist la Netlogiq
“Lover of words, music and powerful stories”. Cred cu tarie ca un continut bun se naste din emotii si conexiuni interumane, si este nutrit prin autenticitatea vorbelor, a imaginilor si a tot ceea ce inseamna expresie a creativitatii.
Raluca Miclea

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne