- Evenimente virtuale
- Comunitățile online
- TikTok
- Content creat de Inteligența Artificială
- Conținut interactiv
- SEO – Căutările după imagini și după audio
Situația globală pandemică a schimbat un pic mersul lucrurilor, comportamentul utilizatorilor s-a schimbat și încă nu știm exact cum o să fie afectat acesta pe termen lung. Locurile unde își petrec oamenii timpul liber s-au schimbat, lucrurile care sunt importante pentru ei au fost reprioritizate, necesitățile și dorințele acestora s-au modificat de asemenea.
Având în vedere toate aceste modificări, noi am pregătit o scurtă listă de previziuni pentru anul acesta în care prezentăm trendurile în marketingul digital în 2021.
Evenimente virtuale
Conferințele, trainingurile, workshop-urile vor rămâne în mediul online și în 2021. Evenimentele au avut cel mai mult de suferit în anul 2020, dar organizatorii de evenimente s-au reprofilat și tot mai multe conferințe mari se petrec în mediul virtual. Pentru a realiza un eveniment online ai nevoie de ajutorul unor tool-uri precum Eventbrite sau vFairs, un minim de echipament care să-ți permită să faci live streaming și de o conexiune bună la internet.
Utilizatorii sunt interesați de discuții și de paneluri unde pot să adreseze întrebări și unde pot să fie parte din acțiune. Odată cu scăderea numărului de evenimente fizice, unde oamenii puteau să socializeze și să interacționeze, a început să crească interesul pentru aceste evenimente online interactive.
Comunitățile online
În 2020, în lipsa interacțiunii sociale, tot mai mulți utilizatori s-au îndreptat către comunitățile online pentru suplini această lipsă. Comunitățile de Slack, Reddit, Discord sau grupurile de Facebook, au fost refugiul unde oamenii și-au căutat parteneri de discuție pentru subiectele lor de interes. Pentru oameni, sentimentul de apartenență la o comunitate este foarte important pentru că îi face să se simtă implicați și apreciați.
Transformarea unei audiențe într-o comunitate este o misiune dificilă pentru branduri, dar beneficiile pe care le aduce pentru brand awareness-ul companiei sunt nenumărate. Implicarea audienței în povestea brandului tău te poate ajuta să generezi mai mult conținut, să-l distribui mai bine prin intermediul acesteia, dar și să ai o sursă de feedback în timp real pentru produsele și serviciile tale.
TikTok
Una dintre platformele cu cea mai mare creștere a numărului de utilizatori este rețeaua de socializare TikTok. În România, TikTok a depășit Instagram la numărul de utilizatori la finalul anului 2020. În decembrie, TikTok a înregistrat 5.36 milioane utilizatori, iar Instagram doar 5.05 milioane utilizatori. La nivel global, TikTok a spart bariera de un miliard de utilizatori și este într-o creștere accelerată.
Rețeaua de socializare lucrează la o diversificare a opțiunilor de promovare plătită pentru branduri, prin care să ofere funcționalități avansate de targetare și de livrare a conținutului pentru utilizatori. Dacă nu ai încercat până acum TikTok, cred că este un moment potrivit să instalezi aplicația și să vezi cum ai putea să incluzi această platformă în strategia ta de marketing pentru 2021.
Content creat de Inteligența Artificială
Crearea de conținut care să stabilească o conexiune cu audiența ta nu este un lucru ușor de făcut. Un copywriter are nevoie de ani de experiență și de sute materiale scrise pentru a-și perfecționa skill-urile. Inteligența artificială are nevoie de foarte multe date pentru a putea dobândi acest skill, dar apoi generarea de conținut este aproape instantă.
Tool-uri ca API GPT-3, Contentyze, Wordsmith, Quill, Articoolo, Article Forge, Word AI, Zyro sau Scoop.it folosesc inteligența artificială pentru a genera conținut text original pe care-l poți folosi apoi pe site, blog sau în social media. Viitorul aparține inteligenței artificiale și, cu cât introducem mai multe date în aceste sisteme A.I., cu atât vor deveni mai bune și vor putea să suplinească mai bine aportul oamenilor în diverse activități.
Conținut interactiv
Acest trend nu este unul nou, dar este unul care în ultima perioadă a depășit nivelul de nice-to-have și a ajuns să fie obligatoriu de implementat în strategiile de conținut alte tuturor brandurilor.
Quiz-urile, sondajele, concursurile, videourile 360, giveaway-urile și aplicațiile interactive de web îi fac pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe site și să aibă o interacțiune memorabilă cu brandul tău. Oamenii nu adoră conținutul doar pentru că acesta este fresh sau original, ci pentru faptul că îi conectează mai multcu brandurile pe care le urmăresc și pentru că îi face să se simtă mai implicați în procesul de cumpărare.
SEO – Căutările după imagini și după audio
Un număr tot mai mare de utilizatori folosesc căutarea după audio. Această creștere este corelată cu numărul tot mai ridicat de dispozitive audio smart ca Alexa, Google Home, Sonos One, Google Nest. În prezent, se estimează că aproximativ 25% dintre casele din SUA sunt dotate cu un astfel de dispozitiv.
În cazul căutărilor după imagini, unelte precum Google Lens sau Pinterest Lens, au ajutat la creșterea acestui tip de căutări, în care utilizatorii de obicei doresc să identifice mai ușor produse pe care le văd în imagini, atunci când navighează pe internet.
În acest an, căutările după imagini și după audio vor înregistra o creștere mai mare decât cea din anul precedent, iar optimizarea site-ului pentru aceste tipuri de căutări este mai importantă ca oricând. Un raport al Retail Customer Experience estimează că proprietarii de site-uri care-și vor adapta site-ul pentru a suporta căutarea vizuală și audio vor înregistra o creștere a venitului cu 30%, datorită acestor modificări.
Tu care crezi ca vor fi trendurile in acest an si care dintre ele crezi ca va juca un rol decisiv în diferențierea față de competitțe și în creșterea veniturilor?
- Trenduri de Digital Marketing în 2021 - 21 ianuarie 2021
- 7 motive pentru care trebuie să implementezi PWA - 22 octombrie 2020
- Ce este PWA (Progressive Web Application) și de ce ai nevoie de el? - 30 septembrie 2020