Exista doua întrebari generale atunci cand vine vorba de Twitter: ce este si mai ales, de ce Twitter? Raspunsuri pot fi foarte multe si variate, dar eu îl prefer pe urmatorul:
Twitter este un mijloc social care functioneaza ca un micro-blog, iar reactia la „ciripeli” este foarte rapida. Poti sa comunici, în 140 de caractere, întregii lumi „Ce se întampla?” cu tine, langa tine, cu vecinii tai sau cu firma ta.
De ce sa folosesti Twitter? Motivele sunt foarte multe si difera de la caz la caz. Personal mi-am facut cont din curiozitate si am fost putin retinuta la început. Nu stiam cine scrie, cine raspunde si mai ales cum. In timp am început sa ma dezmeticesc si sa-i observ utilitatea:
1. Afli în timp real noutatile, evenimentele si temele de discutie ale zilei de la oameni care au legatura directa cu acestea, afli ce face concurenta si ce fac clientii. Cel mai important e ca poti interactiona si reactiona la twitturi. De dimineata se discuta despre meciul de fotbal care a avut loc aseara, despre ultimele gadget-uri aparute, despre logoul Google si, fiind vineri, despre planurile pentru weekend.
2. Primesti feedback imediat. Raspunsurile la post-urile tale vin rapid si poti afla în timp scurt raspunsuri si pareri de la cei din „jurul” tau. Poti afla pareri despre filmul care tocmai s-a lansat la cinematograf, despre statiunea preferata vara asta sau raspunsuri la întrebarea „Care e concurentul favorit din concursul romanii au talent?”
3. Poti organiza întalniri cu prietenii sau cu clientii foarte rapid. Ma refer la întalniri offline, bineînteles, dar organizarea lor se realizeaza pe online. Le gasesti sub denumirea de Tweetups si exista resurse online care te ajuta în organizarea lor. Incearca de exemplu meetup.com sau Eventbrite.
4. Este foarte bun pentru promotii si promovare. Tot ce trebuie sa faci este sa spui „Lansam eMAG pentru mobil! Pune-l la încercare si castiga un iPhone 4 sau 10 Carduri Cadou de 100 lei: http://bit.ly/ejMWik”. La fel este si cu promovarea.
5. Excelent pentru networking. Cunosti foarte usor oameni noi si sa îti creezi legaturi cu persoane pe care altfel nu ai fi putut sa le abordezi. Pe langa sugestiile Twitter, te poti folosi de butoanele Twitter plasate pe siteurile si blogurile pe care le urmaresti sau de serviciile pentru gestionarea conturilor Social Media precum HootSuite, TweetDeck etc.
6. Promovarea locurilor de munca. Daca esti în cautare de angajati, vestile bune circula foarte repede, iar word of mouth este în floare în mediul social. La sfarsitul lunii martie, Starbucks anunta pe pagina dedicata carierei „We are looking for a recruiter, Talent Acquisition in Denver, CO. http://sbux.co/hSizxq – Feel free to share! Thanks”. Raspunsurile nu au întarziat sa apara.
Un exemplu bun de utilizare Twitter este campania Levi’s „iSpyLevi’s” pentru repozitionarea brand-ului în randul tinerilor. Actiunea principala a campaniei a fost un concurs care a strans în primele sase saptamani de campanie sute de urmaritori care au ajutat compania sa ajunga la peste 300.000 de oameni.
Dupa ce descoperi utilitatea Twitter, raportata la nevoile tale si sa descoperi noi motive de utilizare si beneficii, te astept sa le împartasesti. Strategia ta i-ar putea ajuta si pe altii.
Vezi si Episodul 1 – Facebook si Episodul 3 – LinkedIn.
- Update-urile din martie 2024: șoc și groază - 18 aprilie 2024
- Update major Google în mai: cum a influențat site-urile pentru care Netlogiq face SEO - 15 mai 2020
- 4 probleme pe care le rezolvi integrandu-ti magazinul online cu programul de gestiune - 08 decembrie 2016