EN

SEO (OPTIMIZAREA IN MOTOARELE DE CAUTARE)

Iti ajutam site-ul sa se pozitioneze in topul rezultatelor Google

Asigura o crestere constanta a afacerii tale cu una dintre tehnicile de baza in marketing online – SEO (optimizarea in motoarele de cautare)

Iti aducem trafic targetat si te ajutam sa ajungi la consumatorii interesati in mod direct de produse sau servicii ca ale tale.

  • Dezvoltarea brand-ului. SEO functioneaza atat la o scara locala, cat si nationala – poti domina piata locala sau poti ajunge in fata consumatorilor din toata tara. Te putem ajuta sa iti faci brand-ul cunoscut si sa il dezvolti peste asteptari.
  • Rezultate durabile, care se pastreaza in timp. Odata ce o strategie SEO este bine implementata, rezultatele vor dura mai mult timp, iar tu vei fi linistit, stiind ca website-ul tau se pozitioneaza in topul rezultatelor Google, fiind gasit zilnic de catre clientii potriviti, fara sa mai investesti in publicitate.
  • Crestem numarul de comenzi (daca ai magazin online). Un calcul simplu: mai multi vizitatori targetati = mai multi potentiali clienti = mai multe comenzi.
  • Crestem numarul de contactari (daca ai o firma de servicii). Aducem vizitatorii interesati. De aici e doar un pas ca acestia sa se transforme in clienti.
  • Crestem eficienta celorlalte metode de marketing online. Interactiunea repetata a vizitatorilor prin cautarea pe Google.ro cu brand-ul este un factor important in procesul de cumparare.
  • Crestem veniturile si cifra de afaceri. O piata de desfacere uriasa. Treci de barierele magazinelor fizice si ajungi in fata consumatorilor din intreaga tara.
  • Pozitionare in fata concurentei. Utilizatorii de internet rareori vor naviga prin pagini intregi ale motoarelor de cautare. Castiga cursa si fii primul care capteaza atentia potentialilor clienti cu o optimizare SEO eficienta!
Vrei sa iti crestem traficul, clientii si vanzarile prin optimizari SEO?
Contacteaza-ne pentru o discutie

Brandurile mari sunt pe prima pagina in Google

  • 60% din clickurile facute intr-o cautare pe Google merg catre primele 3 rezultate organice (neplatite)
  • 44% dintre cei care cumpara online incep prin a folosi un motor de cautare
  • 92% dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc un motor de cautare pentru a gasi un business local
  • 67% dintre acestia considera ca pozitionarea unui brand pe prima pagina Google reflecta importanta brand-ului
  • 74% dintre utilizatorii de internet din Romania se asteapta ca brand-urile adevarate sa apara pe primele pozitii in Google
Vrei sa fii si tu printre primii in Google, acolo unde conteaza?
Contacteaza-ne

De ce sa alegi Netlogiq pentru SEO?

Dezvoltam o strategie SEO potrivita pentru business-ul tau si ne concentram sa obtinem rezultate care sa se mentina in timp.

  • Rezultate excelente pe domenii nise competitive precum turism, imobiliare, imbracaminte, incaltaminte si produse de lux, scule, echipamente si produse tehnice in general, servicii.
  • Abordare prudenta. Folosim doar tehnici sigure, agreate si recomandate de Google, astfel incat sa evitam penalizarile. Toti clientii nostri care au apelat la servicii SEO au fost si sunt in siguranta, fara exceptie.
  • Gasim solutii pentru site-urile penalizate. Daca deja te-ai pus rau cu Google, specialistii nostri SEO te pot ajuta sa rezolvi problema penalizarilor si sa ai din nou o relatie buna cu motorul de cautare.
  • Optimizare tehnica SEO, cu echipa proprie de programatori – E destul de probabil ca site-ul tau are probleme tehnice care ingreuneaza indexarea corecta de catre Google. Detectam si remediem aceste probleme, cu efecte semnificative si durabile asupra pozitiei tale in Google.
  • Echipa de marketing online experimentata si unita – Venim cu idei noi si colaboram, astfel incat sa crestem eficienta fiecarui canal de marketing folosit. Depistam oportunitatile si adaugam frecvent expresii cheie noi in strategia SEO.
  • Imbunatatire continua a campaniilor – Analizam rezultatele si folosim datele extrase din celelalte tehnici de marketing online aplicate, pentru imbunatatirea continua a strategiei SEO.
  • Permanent la curent cu schimbarile de algoritm Google – Invatam in permanenta si suntem la curent cu toate schimbarile Google, astfel incat sa putem adapta agil campaniile SEO.
  • Certificati Google Analytics – Stim cum sa analizam si sa interpretam rapoartele Google Analytics, astfel incat sa luam cele mai bune decizii pentru afacerea ta.
Ajutam branduri sa fie mai vizibile in online inca din 2008
Cere-ne o oferta

Optimizeaza-ti site-ul pentru motoarele de cautare cu o firma cu 17 ani de experienta, partener oficial Google

  • Netlogiq este Partener Certificat Google din 2012
  • Experienta de 17 ani – lucram in domeniul online din 2002
  • Marketerii Netlogiq sunt pregatiti si certificati de catre Google, pe specializari precum AdWords Search Advertising, AdWords Display Advertising si Google Analytics IQ
  • Iti putem oferi o gama larga de servicii complementare – avem propria echipa de programatori si designeri
  • Relatii de lunga durata cu clientii nostri
  • Ne ajutam clientii sa obtina venituri mai mari, astfel incat sa continue sa lucreze cu noi pe termen lung
Vrei rezultate durabile si rapide?
Combinam cele mai eficiente metode de promovare online, atat pentru a te ajuta acum la cashflow, cat si pentru a-ti creste business-ul pe termen lung.
Contacteaza-ne

Te putem ajuta sa ai mai multi clienti si vanzari mai mari

Putem combina SEO cu alte tehnici de promovare online, pentru ca rezultatele tale sa-si atinga potentialul maxim, iar tu sa nu fii nevoit sa lucrezi cu mai multe firme simultan.

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne

Mai multe informații despre SEO

Ce este SEO?

SEO vine de la Search Engine Optimization (Optimizare pentru motoare de căutare) și cuprinde acțiuni care au ca scop final:

  • creșterea vizibilității site-ului la căutări făcute de clienții tăi potențiali în Google și în alte motoare de căutare
  • atragerea de vizitatori direct interesați de produsele din magazinul online sau de serviciile pe care le oferi

Cât timp trebuie să fac SEO?

Activitățile ce țin de SEO nu se fac o singură dată, ci au un caracter permanent, mai ales dacă site-ul tău este într-un domeniu cu concurență mare pe Google. Dacă sunt făcute o singură dată, rezultatele lor sunt de foarte mică amploare.

SEO are mai multe componente (categorii de activități) care sunt dependente una de alta. Accentul strict pe o componentă (de exemplu, campanii de construire de link-uri externe) poate avea efecte de scurtă durată sau poate atrage penalizări (eliminarea completă sau parțială din motoarele de căutare).

Procesul de optimizare

Un proces de optimizare temeinic presupune cel puțin următoarele etape:
  • Auditarea site-ului dpdv SEO
  • Analiza și crearea strategiei de optimizare
  • Optimizări on-site
  • Optimizări on-page
  • Activități off-page

Vom descrie pe scurt, pentru fiecare etapă, caracteristicile de bază ale fiecăreia:

Audit SEO

Pentru fiecare client este esențială realizarea unui audit SEO prin care analizezi capacitatea site-ului de a genera trafic organic urmărind să identifici potențiale probleme și, în cazul prezenței acestora, să oferi soluții adecvate.

Strategia de optimizare

Matricea concurenților

Poate crezi că îți cunoști deja concurenții, dar nu întotdeauna competitorii din mediul offline sunt aceiași cu cei din mediul online. Cei mai mari concurenți ai tăi din punct de vedere SEO sunt cei care se poziționează în rezultatele de căutare Google înaintea ta.

Pentru a-i identifica, poți să faci o matrice de concurență care are:

  • Pe linii: cuvintele cheie pentru care vrei să rankezi
  • Pe coloane: pozițiile in Google, de la 1 la 10
  • La fiecare intersecție cuvânt – cheie – poziție: site-ul care ocupă poziția respectivă la căutări după acea expresie
Site-urile concurente care ajung în matrice sunt clasificate în:
  • competitori (site-uri care vând produse identice sau similare cu cele oferite de tine)
  • generice (comparatoare de prețuri, cum este compari.ro sau site-uri de anunțuri)
  • publishing (site-uri de articole care nu vând produse direct)

În urma datelor obținute și a analizei datelor poți vedea care este gradul de vizibilitate al site-ului tău și care sunt adevărații tăi competitori.

Keyword Research

Keyword research-ul reprezintă identificarea și alegerea expresiilor pentru care se va face optimizarea. Expresiile alese trebuie să fie cele care sunt căutate de către clienții potențiali ai produselor sau serviciilor tale și sunt de obicei nume de categorii de produse, nume de produse, denumiri de servicii, probleme, simptome etc.

Dacă selecția cuvintelor cheie nu a fost făcută cu atenție, pe site vor ajunge oameni nepotriviți care nu sunt interesați de serviciile sau produsele oferite și care nu vor alege să convertească, fie că vorbim de o achiziție online, completare de formular, rezervări, apeluri telefonice etc.

On-site SEO

Structura site-ului și expresiile

Motoarele de căutare apreciază organizarea clară pe secțiuni și subsecțiuni a unui site și nu își doresc nicidecum să crawl-uiască (să acceseze paginile site-ului) un labirint din care nu pot înțelege nimic. Structura site-ului trebuie corelată cu expresiile rezultate în urma keyword research-ului, în sensul că trebuie să te asiguri că ai secțiuni și pagini pentru expresiile din lista de cuvinte targetate. De obicei:
  • expresiilor principale (head words), mai scurte (alcătuite din 1-3 cuvinte), cu concurență mare dar și cu număr mare de căutări, le corespund pagini din partea de sus a ierarhiei, de obicei aflate în meniului site-ului.
  • expresiilor secundare (numite long tail), care sunt de obicei mai lungi și/sau cu concurență mai scăzută, cu volum mic de căutări și care au o contribuție individuală la trafic redusă – le corespund pagini care sunt mai jos în ierarhia structurii site-ului. Expresiile long tail reprezintă de obicei căutări mai precise, făcute de clienți care știu destul de clar ce vor și care din acest motiv convertesc mai bine decât expresiile head words.

Link Building intern

Link-urile interne sunt acele link-uri care ne duc de pe o pagină pe alta a aceluiași site. Ele sunt extrem de folositoare din mai multe puncte de vedere:
  • ajută utilizatorii să navigheze pe site-ul tău
  • indică ierarhia informațiilor de pe site
  • reprezintă metoda prin care „link juice-ul” (propagarea autorității și a valorii de la un link la altul) este transferat de la o pagină la altă. El va fi transferat între pagini care vorbesc despre același subiect, ca de exemplu, de la categoria principală la subcategorii, și invers.

Organizare Breadcrumbs

Breadcrumbs este o unealtă care ajută la navigarea într-un site,  indicând locația în care un utilizator se află în ierarhia de pagini sau de categorii a site-ului. Termenul provine din basmul Hansel și Gretel, basm în care cei doi copii presărau firimituri pentru a ști drumul către casă. Exact la fel se întâmplă și cu breadcrumbs-ul unui site. Îți arată tot parcursul, de la pagina principală (home) și până în categoria în care te afli (Home > Categorie > Subcategorie).

Îmbunătățirea bugetului de crawling

Crawling înseamnă parcurgerea paginilor dintr-un site de către motorul de căutare, în vederea indexării. Indexarea este procesul prin care un motor de căutare își stochează în propria bază de date conținutul paginilor unui site, astfel încât să le poată afișa ca rezultate atunci când utilizatorii fac căutări.

Bugetul de crawl este numărul de pagini pe care Google își propune să le indexeze în site-ul tău. Este posibil ca într-o zi, Google să îți indexeze 10% din pagini, iar în altă zi 60%. Scopul este ca întreg site-ul să fie indexat de Google, iar paginile importante să fie crawl-uite și luate în vizor. Pe lângă multe alte metode de a obține un buget de crawling mai mare, structura clară a site-ului și existența unui fișier sitemap în format XML joacă un rol foarte important.

On-page SEO

Conținutul site-ului

Conținutul site-ului este elementul cu cea mai mare importanță pentru SEO, de aceea trebuie să fie unic și relevant pentru cei care vizitează site-ul. Oferind conținut de calitate îți evidențiezi experiența dintr-un anumit domeniu și astfel îți crești numărul de conversii. Pe lângă calitatea textului, trebuie pus accent și pe cea a imaginilor și video-urilor.

E-A-T SEO

E-A-T provine de la Expertise (Experiență), Authoritativeness (Autoritate) și Trustworthiness (Încredere), fiind unul din cei 200 de factorii de rankings SEO de care ține cont Google. Ce înseamnă fiecare mai exact?

  • Expertise: Conținutul site-ului să fie unul de calitate, să ofere informații de valoare care să provină de la un expert din domeniu
  • Authoritativeness: Demonstrezi că ai autoritate prin faptul că ești recunoscut de către oameni drept o sursă viabilă de unde își pot culege informații
  • Trustworthiness: Dacă ai un business recunoscut și conținut de calitate atunci oamenii vor căpăta încredere și vor simți că pot comunica cu tine. Le poți oferi clienților încredere și prin faptul că: ai un site securizat, date de contact, ai imagini cu angajații sau găsesc link-uri de pe site-uri importante care fac trimitere către site-ul tău.

Meta tags

Meta title este titlul care îți apare în Google pentru fiecare pagină din site. Acesta are un rol important deoarece îi comunică algoritmului despre ce este vorba în pagina ta, iar când optimizezi ține cont de cuvintele cheie relevante pentru pagina respectivă.

Meta description este bucățica de text ce apare sub URL la căutări în Google și are un rol important în rata de click (CTR). Google este cel care decide ce text să apară, fie cea setată ca meta description, fie o altă parte din conținutul de pe pagină pe care o consideră mai relevantă pentru cuvântul cheie după care s-a făcut căutarea. Cu cât mai mulți utilizatori dau click și interacționează cu pagina ta, cu atât algoritmul te va vedea mai relevant și te va afișa mai sus în rezultatele de căutare.

Headings

Titlul și subtitlurile de pe o pagină au dublu rol: atât în ajutarea roboților pentru a identifica cât mai ușor subiectul paginii, cât și rol de structurare a paginii clar pentru utilizatori. Regulile generale pentru folosirea de headings sunt:
  • Un singur H1 pe pagina si acesta să descrie conținutul unic al paginii
  • Nici un alt heading de nivel inferior înainte de H1
  • H1 cât mai apropiat de <body>
  • Heading-urile să conțină elementul unic al paginii

Structura URL-urilor

Un URL corect structurat oferă informații esențiale, utilizatorilor și motoarelor de căutare despre ce este vorba pe pagina de destinație. Reguli de bază pentru URL-uri: să fie simple, concise, relevante, cât mai scurte, să nu conțină majuscule, să se folosească cratime “-” pentru a separa cuvintele.

Tag-ul canonical

Tag-ul canonical, denumit și rel canonical, transmite motoarelor de căutare care versiune a unei pagini să o afișeze în rezultatele de căutare, atunci când există pe site mai multe pagini cu URL similar, dar cu conținut identic sau foarte similar.

Atributul ALT

Atributul ALT este cel care descrie imaginile de pe site și se adaugă în codul HTML la fiecare imagine în parte. De ce este important:
  • ajută motoarele de căutare să indexeze corespunzător imaginile, oferind o descriere a acestora
  • în cazul în care o imagine nu se încarcă, atunci o să apară textul completat în acest atribut
  • sunt utile pentru nevăzătorii care utilizează cititoare de ecrane pentru a înțelege ce conține imaginea

Off-page SEO

Prezența brandului, implicit a site-ului, pe cât mai multe site-uri externe, transmite semnale roboților motoarelor de căutare despre site. Atenție însă, semnalele pot fi negative, dacă site-ul are link-uri pe multe site-uri nerelevante sau ferme de link-uri, semnale ce pot aduce penalizări și scăderi masive de trafic organic. Pot fi însă și semnale pozitive dacă site-ul tău are link-uri și mențiuni pe alte site-uri relevante și importante pentru nișa ta. Un link-building făcut în mod corect ajută nu doar în procesul de SEO, cât și în cel de brand awareness, pentru a face brandul cât mai cunoscut.

Monitorizare SEO

Pentru a putea analiza impactul optimizărilor este obligatorie măsurarea rezultatelor. La începutul procesului de optimizare trebuie să se stabilească indicatorii pe baza cărora se va urmări progresul (sau regresul) unui site.

Cei mai întâlniți indicatori monitorizați în SEO sunt:

  • Pozițiile cuvintelor cheie
  • Traficul organic
  • Conversiile
  • Numărul de afișări
  • Rata de click (CTR)
  • Paginile indexate

Pe lângă acești indicatori mai sunt probabil alte zeci monitorizate doar de specialiștii SEO precum: factorii responsabili de viteza de încărcare, numărul erorilor din site, tipul paginilor indexate, microformate etc. Tool-urile cele mai folosite în procesul de monitorizare sunt: Google Analytics, Google Search Console, Google Data Studio, tool-uri de rank tracking și de analiză backlinks.

SEO pentru magazine online

Magazinele online sunt de regulă site-uri mai mari și mai complexe care necesită optimizări diferite față de un site de prezentare. Printre cele mai importante aspecte SEO se numără:
  • Structura site-ului: împarte informațiile din site în categorii și subcategorii, în acest fel vei asigura o bună structura atât pentru crawler, cât și pentru utilizatori, pentru a găsi cât mai repede informațiile de care au nevoie.
  • Filtrele: un bun magazin online are definite un set de filtre menite să ajute utilizatorul în selecția produselor. Ai grijă însă ca paginile care rezultă în urma filtrării să nu fie indexate, deoarece:
    • Apare problema conținutului duplicat: multe url-uri diferite, însă conținut identic pe pagini
    • Un număr foarte mare de pagini indexate, din care mare parte din ele sunt pagini de filtrări/sortări, va îngreuna procesul crawler–ului de a ajunge la paginile cu adevărat importante din site, paginile pe care vrei să le indexezi (cum ar fi paginile de categorie, subcategorii, produs). Practic, aceste pagini de filtrări îți vor “îngropa” paginile importante și vor dilua relevanța site-ului.
  • Breadcrumbs: Acest element indică poziția unei pagini în ierarhia site-ului. Pentru un produs poate arăta așa: Homepage > Categorie > Subcategorie > Produs. Cu această implementare ajuți utilizatorul să navigheze mai ușor pe site, însă ajuți și crawlerii să urmeze și să vizite mai ușor paginile site-ului.
  • HTTPS: Siguranța și confidențialitatea datelor clienților sunt prioritare. Instalează un certificat SSL pe site pentru a asigura confidențialitatea datelor de contact ale utilizatorilor, informațiile de facturare sau datele cardului bancar, însă și pentru a avea o bilă albă din partea algoritmului Google (oficialii Google au declarat protocolul HTTPS factor de ranking).
  • Viteza: În anul 2019 viteza de încărcare a site-urilor a fost elementul care a dus la pierderi mari de trafic organic, respectiv câștiguri pentru cei care au fost atenți la acest aspect. O viteză de încărcare medie a site-ului nu mai este suficientă, mai ales în cazul magazinelor online unde comercianții pierd bani de fiecare dată când un utilizatorul părăsește site-ul din cauza unei viteze slabe. Optimizează-ți site-ul în special pentru dispozitivele mobile și analizează factorii de viteză individual (FCP, TTFB, DOM size etc), nu ca și scor general.
  • Title tag si meta description: oldie but goldie, două dintre cele mai cunoscute elemente din SEO rămân și vor rămâne în continuare foarte importante. Adaugă relevanță paginilor prin adăugarea cuvintelor cheie în title tag și îndeamnă utilizatorii să dea click printr-un meta description atrăgător. Creează reguli de generare a tag-urilor meta automat pentru produse și completează pe cât posibil manual pentru paginile de categorii.

Creează reguli de generare a tag-urilor meta automat pentru produse și completează pe cât posibil manual pentru paginile de categorii. 

SEO pentru magazinele online implică foarte multă muncă și poate fi dificil de optimizat. Dacă ai nevoie de ajutor în optimizarea site-ului tău, haide să avem o discuție.

SEO pentru servicii/ publishing

Când vine vorba de site-urile de prezentare (site-uri de servicii sau publishing), impactul cel mare mare îl are conținutul. Formatul lung al paginilor (long-form page) tinde să performeze mai bine decât paginile cu conținut mai puțin.

Ține cont de următoarele aspecte care te vor ajuta în crearea unor pagini mai lungi:

  • Formatează conținutul pe formatul unui text academic care cuprinde
    • Titlul si subtitluri
    • Introducere, cuprins, încheiere
    • Cuprinsul care conține toate capitolele/subtiturile
  • Include cât mai multe imagini și video-uri explicative
  • Adaugă trimiteri către surse externe

La fel cum conținutul pe un magazin online este organizat pe bază de categorii și subcategorii, și într-un site de prezentare conținutul trebuie organizat pe topicuri și sub-topicuri. Creează o pagină de bază pentru un topic (cornerstone content), după care spargi topicul în sub-topicuri pentru a putea aprofunda cât mai bine subiectul.

Viteza joacă și aici un rol important, așa că ai grijă să optimizezi site-ul cât mai bine.

Deoarece, de regulă, site-urile de prezentare sunt create pe platforma WordPress, pluginul gratuit Yoast este util și necesar pentru orice site construit pe această platformă. Cu ajutorul lui ai control asupra paginilor în ceea ce privește indexarea și aspectul paginilor în rezultatele de căutare.

Dacă ai un site de servicii care își desfășoară activitatea într-o regiune geografică bine definită, cum este un oraș sau un județ, atunci citește și secțiunea următoare pentru a avea un avantaj în fața concurenței.

SEO Local

Pentru business-urile care activează într-o regiune geografică restrânsă, precum un oraș, optimizarea locală este cheia. Asigura-te că site-ul tău se afișează utilizatorilor pe care îi targetezi cu mesaje personalizate pentru locația lor.  

Elementele de bază pentru SEO Local sunt:

  • Proximitatea: cât de aproape de utilizator se află business-ul tău
  • Relevanța: cât de relevante sunt produsele, serviciile oferite de tine pentru utilizator
  • Proeminența: cât de cunoscut este brandul tău și ce imagine și-au creat clienții despre tine

Câteva aspecte asupra cărora ar trebui să te concentrezi:

  • Pagina de Google My Business.
  • Ce spun clienții în review-uri despre tine atât pe Google, cât și pe restul rețelelor de socializare sau alte site-uri.
  • Să te implici în cât mai multe activități din comunitatea locală, să te faci remarcat și să creezi legături care pot să îți aducă beneficii și în mediul online.
  • Ai grijă ca adresa și numărul de telefon de pe pagină de Contact de pe site-ul tău să fie corecte.
  • Să optimizezi conținutul de pe site pentru a da de înțeles cărui public te adresezi, mai ales în cazul în care nu oferi servicii la nivel național sau internațional.

Ce este Google My Business?

Google My Business este un serviciu gratuit prin care le poți pune la dispoziție utilizatorilor informații despre compania ta (harta cu localizarea afacerii, program de funcționare, adresă, telefon, site, fotografii etc.) de fiecare dată când aceștia o caută în Google. Informațiile companiei tale vor apărea în partea dreaptă a paginii de rezultate Google, dar și în Google Maps.

Dacă nu ești înscris în Google My Business, poți rata oportunități. S-ar putea ca un potențial client să fie interesat de aflarea unei locații chiar în apropierea lui, iar pentru că tu ești de negăsit în Google Maps, acesta va alege să apeleze la un concurent de-al tău.

La ce te ajută să ai un cont Google My Business?

  • Îți oferă mai multă credibilitate
  • Ești vizibil în rezultatele de căutare
  • Comunici mai ușor cu clienții tăi
  • Îți păstrezi informațiile actualizate la zi

De ce trebuie să ții cont dacă ai deja un cont GMB?

  • Menționează cele mai importante 3 atribute: NAP (Name, Address, Phone) – numele, adresa și numărul de telefon. Nu îți doreșți ca un potențial client să încerce să te contacteze și să nu reușească din cauza faptului că aceste date sunt greșite. Pe lângă cele 3 trebuie să verifici și ca URL-ul site-ului să fie corect.
  • Nu uita să adaugi orarul de funcționare și să fie mereu up-to-date.
  • Ai grijă ce categorie selectezi pentru business-ul tău.
  • Adaugă cât mai multe poze care ar putea să fie relevante pentru clientul tău sau roagă-ți clienții să uploadeze poze.
  • Încurajează-ți clienții să îți lase review-uri și încearcă să oferi răspunsuri atât celor pozitive, cât și celor negative. De câte ori nu ți se întâmplă să te ghidezi după aceste review-uri înainte de a lua o decizie?

Tool-uri pentru SEO

  • Google Search Console: este un tool gratuit care poate fi folosit de către oricine deține un site, pentru a-ți monitoriza site-ul atât din punct de vedere tehnic, cât și pentru a monitoriza prezența acestuia în Google. Avantajele folosirii tool-ului:
    • Analizezi date
    • Îți poți îmbunătății poziționările în rezultatele de căutare
    • Crești CTR
    • Afli informații legate de partea tehnică a site-ului (statusul indexării, probleme întâmpinate pe dispozitivele mobile)
  • Google Analytics: îți arată date despre utilizatorii care ajung pe site și cum interacționează aceștia cu site-ul: câte pagini au văzut, cât au stat pe site, de pe ce pagini au convertit mai bine etc.
  • Google Data Studio: Data Studio este un tool gratuit care permite integrarea datelor din diferite platforme într-una singură, ceea ce ajută foarte mult la analiză performanței site-ului în mod unificat.
  • Screaming Frog: Un program util cu care poți realiza un audit tehnic SEO. Cu versiunea gratuită poți face un crawl a 500 de URL-uri. Poți vedea, analiza și filtra date.
  • Accuranker: Unul dintre cele mai bune tool-uri pentru SEO cu care îți poți monitoriza pozițiile în rezultatele de căutare pentru setul de cuvinte cheie care te interesează. Pe lângă asta, poți analiza performanța ta în comparație cu pozițiile concurenței și crea rapoarte pe baza datelor culese.
  • Ubbersuggest: Tool-ul gratuit creat de Neil Patel care te ajută să găsești noi cuvinte cheie, să vezi care este volumul căutărilor, competiția pe CPC și trendul căutărilor în funcție de sezon. Pe lângă acest tool, pe site mai găsiți încă 2 tool-uri: Traffic Analyzer și SEO Analyzer.
  • SEO Minion: Este o extensie gratuită pentru Chrome sau Firefox cu care poți face o analiză SEO on-page, poți verifica statusul paginii, dacă există redirect-uri sau alte erori pe pagină. În plus, cu Google Search Location Simulator poți vedea ce poziții ocupi în funcție de o anumită locație.