EN

Studiu de caz marketing

Crestere de peste 200% trafic organic
pentru un business de servicii local

Despre BLSH

BLSH este un centru de limbi straine din Cluj-Napoca, cu o vechime de peste 15 ani in organizarea cursurilor de limbi straine pentru adulti si copii, cursuri corporate si pregatire pentru examenele de limba. BLSH a dominat piata online multi ani, insa o data cu promovarea mai agresiva din partea competitorilor au inceput incet incet sa-si piarda pozitiile si traficul. Au venit la noi pentru a-i ajuta sa isi recapete traficul si pozitiile pierdute in rezultatele de cautare Google.

Strategia

Tanand cont de factori de genul: domeniu, buget, concurenta etc, am gandit o strategie de marketing online adaptata situatiei lor actuale. Strategia presupunea refacerea site-ul urmata de derularea activitatilor de promovare online. Ca si activitati de marketing online pentru inceput am ales: optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO = Search Engine Optimization) combinata cu optimizarea ratei de conversie (CRO = conversion rate optimization). Practic, logica strategiei adoptata a fost urmatoarea: aducem un numar cat mai mare de vizitatori pe site (SEO), pe care apoi ii convingem, in numar cat mai mare, sa se inscrie la cursuri (CRO).

Abordare

Fiind un business care isi desfasoara activitatea doar in Cluj-Napoca, am stiut ca ne adresam unui public restrans si strategia de SEO trebuia elaborata ca atare. Am facut un audit tehnic si de continut, am analizat concurenta si am facut un keyword research targetat pe cautari locale. In urma analizei concurentei am observat ca blsh.ro avea o vizibilitate medie pe un set de cuvinte cheie principale, iar site-ul nu avea probleme tehnice majore, asadar am putut demara procesul de optimizare dintr-un punct favorabil. Am inceput prin crearea unor “pagini de categorie”, un fel de landing pages dedicate cursurilor fiecarei limbi straine in parte, in care am inclus toate tipurile de cursuri diponibile per limba. Aceste pagini au avut dublu rol: atat in UX, pentru ca utilizatorul sa isi gaseasca mult mai usor cursurile, cat si rol de SEO, pentru a avea pagini dedicate pentru fiecare limba straina in parte. A urmat partea de internal link building, prin care ne-am asigurat ca toate paginile sunt legate intre ele, pentru a transmite semnale pozitive robotilor Google referitor la paginile cele mai importante din site si am setat goal-uri diferite pentru fiecare tip de curs in parte, sa putem monitoriza interesul utilizatorilor pentru fiecare limba straina predata. Insa, cele mai importante aspecte care au facut o diferenta sesizabila la scurt timp au fost:
  • Adaugarea in continutul paginii, precum si in meta title si meta description numele locatiei: Cluj-Napoca. Aceasta a ajutat algoritmul sa ne vada mult mai relevanti pentru utilizatorii din Cluj – exact utilizatorii carora ne adresam. Nu ne interesa sa ne pozitionam pe prima pagina din Google in toata Romania pe expresia “cursuri engleza”, ci doar in orasul in care BLSH isi desfasoara activitatea
  • Imbunatatirea listingului de Google my Business, prin adaugarea de post-uri si event-uri.

Evolutie trafic si afisari

Rezultatele s-au vazut nesperat de repede, dupa 4 luni numarul de impresii (afisari in rezultatele de cautare Google) a crescut cu 43%, dupa 12 luni a crescut cu 202%, iar dupa 15 luni cresterea a fost de 322%…si continua sa creasca. 🙂

Evolutie trafic organic

In ceea ce priveste traficul organic adus pe site, acesta a crescut gradual luna de luna, iar dupa 12 luni cresterea a fost de 154%.

Evolutie pozitii cuvinte cheie

Referitor la pozitia cuvintelor cheie in Google, am pornit de la o medie a pozitiilor cuvintelor cheie targetate de 16.43 si am ajuns la 3.86. Pretty impressive if you ask us 🙂

Rezultate

Cu cresterea de trafic au venit bineinteles si mai multe conversii, ceea ce ne bucura enorm. Pana la urma, scopul campaniilor de SEO nu este doar de a aduce trafic pe site, ci de a aduce trafic calificat pentru a converti, fie ca vorbim de completari de formulare, achizitiii online, rezervari sau orice alt tip de conversie valabila pentru un business. Ne bucuram sa lucram in continuare alaturi de BLSH si speram ca pe viitor rezultatele sa-si pastreze acelasi trend ascendent ca si pana acum:
  • +154% crestere a numarului de vizite
  • +202% crestere a numarului de afisari
  • 3.86 media cuvintelor cheie urmarite
  • +82% mai multe conversii
Doresti si tu cresteri in online?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne