EN

7 motive pentru care trebuie să implementezi PWA

7 motive pentru care trebuie să implementezi PWA

  1. Rată de instalare mai mare decât în cazul aplicațiilor native
  2. Mai multă vizibilitate, mai multe canale de promovare
  3. Rată de interacțiune mai mare a utilizatorilor cu Push Notifications
  4. Magazinul tău online va fi foarte rapid și conținutul se va încărca aproape instant
  5. Te ajută la SEO
  6. Crește rata de conversie
  7. Utilizatorii pot naviga și pot plasa comenzi offline
  8. Concluzie

PWA (Progressive Web App) este o tehnologie care a apărut în 2015 și care a prins tracțiune în ultima perioadă, după ce mai multe branduri mari au apelat la această soluție pentru a se adapta nevoilor utilizatorilor din era mobile-first. PWA-ul este foarte rapid, se poate instala pe device-ul utilizatorului, poți trimite Push Notifications și îl poți accesa chiar și în lipsa internetului, are look-ul și feeling-ul unei aplicații native. 

Toate aceste caracteristici au convins marile companii să investească în această tehnologie, care este mult mai potrivită nevoilor erei mobile-first decât site-urile responsive sau aplicațiile native. Dacă încă nu ești convins dacă PWA-ul este sau nu potrivit pentru tine, ți-am pregătit un articol în care îți prezentăm beneficiile principale pe care le aduce implementarea acestei tehnologii.

Rată de instalare mai mare decât în cazul aplicațiilor native 

PWA-urile pot fi instalate foarte ușor. Drumul de la navigare la instalare este foarte scurt, iar instalarea se face doar prin acordul utilizatorilor la un pop-up care le apare pe ecran.  Faptul că instalarea se face fără ca utilizatorul să fie nevoit să mai caute în App Store sau Google Play este un avantaj major față de aplicațiile native. 

În unele cazuri, utilizatorii preferă PWA în defavoarea aplicației native. În unul dintre studiile de caz prezentate de Google, compania Flipkart a observat că 60% dintre utilizatorii care au dezinstalat aplicația nativă au instalat versiunea PWA. Timpul petrecut pe site a crescut cu 300% și rata de engagement a utilizatorilor a crescut cu aproximativ 40%.

Mai multă vizibilitate, mai multe canale de promovare

PWA-ul poate fi ambalat asemenea unei aplicații native și poate fi listat pe App Store sau pe Google Play pentru mai multă vizibilitate și pentru mai multe instalări. Store-urile pot fi un canal important de trafic dacă brandul are o notorietate deja construită și dacă se investește constant în ASO (App Store Optimization), un soi de SEO pentru store-urile de aplicații.

Rată de interacțiune mai mare a utilizatorilor cu Push Notifications

La fel ca în cazul aplicațiilor native, PWA-urile oferă posibilitatea de a trimite Push Notifications către telefoanele utilizatorilor. Această resursă poate fi o sursă bună de trafic și conversii datorită faptului că aproximativ 60% dintre oameni oferă permisiuni pentru a primi acest tip de mesaje, 36% nu setează niciun fel de permisiune și doar 4% nu oferă permisiunile necesare, conform unui studiu Google. 

Mesajele Push Notification au o rată de deschidere și de clickabilitate de 2.7 ori mai mare decât email-urile comerciale. Mesajul tău va ajunge la mai multe persoane și șansele de conversie vor fi mai ridicate.

Magazinul tău online va fi foarte rapid și conținutul se va încărca aproape instant

Utilizatorii nu suportă site-urile lente, a căror încărcare durează o veșnicie. Fiecare secundă în plus de încărcare a site-ului scade drastic șansele ca aceștia să convertească, 53% dintre utilizatori părăsesc un site dacă acesta se încarcă în mai mult de 3 secunde, iar rata de conversie scade cu aproximativ 21.8% pentru fiecare secundă în plus de încărcare. 

Ca să înțelegi mai bine situația, trebuie să știi că rata medie de încărcare a unui site într-o rețea 3G este de aproximativ 19 secunde, iar în rețeaua 4G de aproximativ 14 secunde, conform unui studiu “The Need for Mobile Speed”. PWA-urile au nevoie de mai puține date și mai puțin spațiu de stocare pentru a se încărca, au nevoie de aproximativ o secundă pentru a se încărca complet, oferind astfel o încărcare aproape instantă a conținutului. 

Te ajută la SEO

PWA-ul este web-based și este indexabil de către motoarele de căutare, față de aplicațiile native care nu pot fi crawl-uite de către roboții motoarelor de căutare. Tot conținutul dintr-un PWA poate fi link-uit, distribuit și rankat de Google și Bing. 

Timpii mici necesari încărcării, rata mică de abandon, necesarul redus de date și experiența plină de interacțiune a utilizatorilor favorizează PWA-urile în algoritmii motoarelor de căutare și duc la o rankare mai bună a site-ului tău față de un site normal.

Crește rata de conversie 

O experiență mai bună a navigării duce implicit și la o creștere a ratei de conversie. Odată cu eliminarea unor frustrări și fricțiuni ale utilizatorilor, devine mai ușor pentru vizitatori să se concentreze pe realizarea cumpărării. 

Într-un studiu de caz prezentat de Google, Alibaba a înregistrat o creștere de 76% a ratei de conversie și o creștere de 400% a ratei interacțiunii butonului “Adaugă pe ecran pornire”.

Utilizatorii pot naviga și pot plasa comenzi offline

Utilizatorii pot să vizualizeze paginile din site-ul tău, chiar dacă au o conexiune proastă la internet sau dacă sunt deconectați, dacă aceștia au accesat site-ul în trecut sau îl au deja instalat. Vizitatorii magazinului tău pot naviga, vizualiza conținut, dar pot și plasa comenzi offline, iar comanda se va prelua în momentul în care aceștia ajung la semnal sau la internet.

Concluzie

Această tehnologie îți permite să ai un site cu funcționalități de magazin online, dar care are feeling-ul și funcționalitățile unei aplicații mobile la navigarea de pe telefon. PWA este o soluție potrivită nevoilor erei mobile-first, iar beneficiile pe care le aduce implementarea unui PWA pentru proprietarii de magazine online sunt numeroase și au un impact major asupra traficului și asupra vânzărilor.  Dacă te-am făcut curios, poți să afli mai multe detalii despre această tehnologie și despre capabilitățile ei, citind articolul nostru “Ce este PWA (Progressive Web Application) și de ce ai nevoie de el?

Care ar fi întrebările sau reticențele tale referitoare la această nouă tehnologie? Ce ai vrea să mai afli despre PWA?

Horatiu Randasu

Content Team Lead la Netlogiq
Part-time storyteller & full-time adventurer. I'm the master of long and awkward stories & the keeper of old and useless facts. Currently in a love and hate relationship with digital marketing.
Horatiu Randasu

Ultimele postari ale lui Horatiu Randasu (vezi toate)

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne