Fiind o agentie specializata in dezvoltare site-uri pe Magento de peste 6 ani si o agentie de marketing cu departament de SEO implicat de-a lungul timpului in numeroase proiecte pe Magento, am decis sa incepem o noua serie pe blog #SEO4Magento, prin care sa oferim SEO tips&tricks pentru Magento 2.
Daca esti proprietarul unui business de comert online sau specialist SEO care lucreaza pe Magento, atunci trebuie sa urmaresti aceasta serie. Iti vom oferi informatii valoroase, sfaturi despre cum iti poti optimiza singur site-ul pe Magento 2, insa si informatii mai tehnice pentru pasionati 🙂
Magento 2 aduce imbunatatiri fata de Magento 1 in ceea ce priveste functionalitatile incluse, fiind o platforma foarte SEO-friendly.
Incepem seria cu un articol dedicat setarilor generale, de baza, care pot fi facute din panoul de administrare al site-ului pentru a avea un site SEO-ready, fara sa fie nevoie sa apelezi la un programator.
1. Asigura-te ca site-ul este indexat
Este important ca site-ul sa nu fie blocat de la indexare astfel incat crawlerii sa-l poata accesa. Aceasta setare se face din Content-> Design-> Configuration-> Store-> Search Engine Robots, prin aplicarea directivei INDEX, FOLLOW.
Atentie! Versiunea de staging/de dezvoltare pe care se lucreaza trebuie blocata de la indexare pe tot parcursul dezvoltarii, iar o data ce site-ul a fost lansat trebuie sa te intorci aici si sa te asiguri ca in continuare site-ul este blocat de la indexare prin directiva <noindex, nofollow>.
Poti verifica statusul indexarii cu ajutorul extensiei gratuite SEO Minion. Odata instalata in browser, poti verifica statusul oricarei pagini cu ajutorul ei.
2. Sitemap.xml
Fisierul sitemap.xml transmite robotilor informatii referitoare la marimea site-ului si la arborescenta paginilor. Existenta unui sitemap.xml ajuta la indexarea mai rapida a paginilor de catre roboti, precum si la gasirea paginilor noi.
Configurarea fisierului sitemap.xml se face din Store-> Configuration-> Catalog->XML Sitemap, dupa cum urmeaza:
Dupa ce s-au salvat regulile, sitemap-ul va fi generat din Marketing- > SEO & Search-> Site Map.
De regula, paginile cele mai importante ale unui magazin online sunt paginile de categorie, urmate de paginile de produs si paginile statice. Logica este urmatoarea: vreau ca robotii motoarelor de cautare sa imi viziteze mai des paginile de categorii, pentru ca acestea se modifica mai des, decat o pagina statica (ex. “Politica de confidentialitate”), unde continutul este acelasi si deseori nerelevant in procesul de optimizare.
Asadar, se seteaza prioritatea cea mai mare pe paginile de categorii (0.9) si prioritatea cea mai mica pe paginile statice (0.7). Dupa ce ai generat sitemap-ul, include-l si in Google Search Console pentru a vedea mai multe informatii referitoare la indexabilitate.
3. Robots.txt
Fisierul robots.txt este un element esential la orice site. Acesta este primul fisier cerut de catre robotii motoarelor de cautare pentru a “vedea” directoarele sau url-urile din site pe care le pot vizita si pe care nu.
Este foarte important ca de aici sa se blocheze toate directoarele sau url-urile care nu se doresc indexate ( Disallow: /director) si sa fie inclus url-ul sitemap-ului XML. Dupa cum ai vazut mai sus la punctul 2, in partea de configurare a sitemap XML exista o casuta prin care se adauga automat url-ul sitemap-ului in fisierul robots.txt.
Fisierul se configureaza din Content-> Design-> Configuration-> Store-> Search Engine Robots
4. Evitarea continutului duplicat
In Stores-> Configuration-> Catalog-> Catalog exista sectiunea Search Engine Optimization, unde recomandam sa fie setate urmatoarele:
- Use category path for product urls – NO . Aceasta setare imi va pastra url-urile de produs flat, (domeniu.ro/produs) si nu va crea cate un url pentru fiecare categorie in care se afla produsul (domeniu.ro/categorie1/produs, domeniu.ro/categorie2/produs), eliminand astfel problema continutului duplicat.
- Use Canonical Link Meta Tag For Categories – YES
- Use Canonical Link Meta Tag For Products – YES
Ambele setari de mai sus elimina problema continutului duplicat aplicand canonical tags catre pagina de categorie, respectiv produs atunci cand pe acceasi pagina se aplica filtre, sortari sau alte tipuri de parametri. Astfel, crawlerul va sti ca acea pagina cu filtre aplicate este defapt o “copie” a paginii de categorie si o va indexa doar pe aceasta.
Ex: Pentru acest url pe care s-a aplicat o filtrare https://www.trendfurniture.ro/mese/mese-de-interior?materiale=86, tag-ul canonical este setat catre url-ul de categorie https://www.trendfurniture.ro/mese/mese-de-interior
5. Meta title & meta description pe categorii si produse
Pentru a creste relevanta unei pagini, trebuie sa se seteze meta title si meta description unice pe fiecare categorie, respectiv produs in parte.
Daca in cazul categoriilor se pot completa manual aceste informatii, deoarece numarul lor intr-un magazin online nu este de regula foarte mare, in cazul produselor se va face o regula de catre developer ca aceste campuri sa se completeze automat cu informatii preluate din pagina de produs.
6. Homepage title
Titlul pe homepage este foarte important deoarece transmite semnale catre roboti despre tematica site-ului. Adauga un titlu relevant, in care sa incluzi numele brandului si cele mai important cuvinte cheie. (ex: Netlogiq – Agentie de web design si marketing online )
Modificarea se face din Content-> Pages-> Homepage-> Edit.
7. Alt text pe imagini
Alternative text este un text descriptiv asociat unei imagini. Acest text ajuta robotii motoarelor de cautare sa “citeasca” imaginea, pe care ulterior o indexeaza, crescand astfel sansele de a aparea in Google Images.
Desi este o setare care e bine sa se faca automat de catre developer, am ales sa o includ aici deoarece este foarte importanta. Se poate realiza si manual pentru un site cu putine produse, insa pentru un site cu mii de produse, se poate face o regula ca alt text-ul imaginii de produs sa fie alcatuit din denumirea produsului.
8. Logo Alt text
Asemanator cu alt text-ul imaginilor, este indicat sa se includa un alt text si pe logo. Poti include aici numele brandului.
Setarea se face din Content-> Design-> Configuration-> Header-> Logo Image Alt
9. Setare Google Analytics si Google Search Console
Magento permite integrare usoara a platformelor Google Analytics si Google Search Console direct din admin.
Pentru GA se introduce direct UA-ul in Google API (Stores-> Configuration-> Sales-> Google API). In ultimul camp “Enable Content Experiments” se va seta YES doar daca se aplica pentru fiecare site in parte.
Una dintre cele mai usoare modalitati de validare a contului GSC se face prin adaugarea tag-ului HTML oferit la crearea contului in partea de header din Content-> Design-> Configuration-> HTML Header- > Scripts and Style Sheets.
Desi informatiile pot parea la prima vedere coplesitoare si foarte tehnice, nu te lasa descurajat/a. Sper ca aceste informatii sa te ajute sa iti configurezi singur/a site-ul pentru a fi pregatit din punct de vedere SEO.
In urmatorul articol vom oferi mai multe informatii legate de robots.txt, ce trebuie sa contina si modele de fisiere robots.txt pentru Magento 2, asa ca stai pe-aproape, iar daca ai intrebari, te rog sa imi lasi un comentariu mai jos si iti voi raspunde in cel mai scurt timp.
Abonează-te la newsletter și vei primi lunar informații care te vor ajută să-ți duci magazinul online la următorul nivel!Vrei să obții mai mult de la magazinul tău online?
- [Part I] Configurări de bază în magazinul tău Magento 2 - 05 martie 2021
- 9 setari SEO in Magento 2 pe care le putem face fara programator - 17 octombrie 2019
- Cum te poate ajuta Google Search Console sa iti cresti traficul pe site - 03 august 2019