Audientele pe Facebook Ads: cine iti vede anunturile?

Fiecare anunt pe care il creezi pe Facebook Ads va ajunge in feed-ul cuiva. Avand in vedere ca platesti pentru asta, este foarte important sa stii la cine trebuie si poate ajunge anuntul tau. In acest articol, iti voi arata ce optiuni de targetare ai pe Facebook, iar in functie de obiectivele pe care le ai, vei putea alege cele mai relevante audiente pentru tine.

1. Audiente custom

In aceasta categorie intra audiente rezultate din baze de date (lista de clienti, abonati la newsletter etc.), vizitatori pe site-ul tau, utilizatori care au interactionat cu aplicatia sau video-urile tale.

Targetarea abonatilor si clientilor
Daca ai o lista de clienti sau abonati la newsletter, vestea buna e ca poti ajunge la ei si pe Facebook. Tot ce trebuie sa faci e sa creezi o audienta custom si sa incarci un fisier cu adresele de email sau sa faci un import din Mailchimp.

Audientele in Facebook Ads

Facebook va face un matching intre adrese si conturi, insa sansele sunt nule ca toate adresele de mail sa aiba asociate si un cont de Facebook. Asadar, daca ai, sa zicem, 5000 de adrese, sa nu fii surprins/a daca audienta ta va numara doar vreo 3000 de utilizatori.

Partea proasta la acest tip de audienta e ca nu se actualizeaza automat, de aceea iti recomand sa faci periodic upload la adrese, avand in vedere ca vei avea constant si dezabonari. In functie de feedback-ul primit la anunturi, iti vei putea da seama daca acesti utilizatori sunt relevanti sau nu pe acest canal.

Targetarea vizitatorilor pe site (remarketing)
Nu vreau sa iti ridic sperantele, dar de cele mai multe ori aceste audiente aduc si rezultatele cele mai bune. La urma urmei, acesti utilizatori sunt deja familiarizati cu brandul tau. Pentru remarketing, ai nevoie in site-ul tau de Facebook Pixel, instalat preferabil pe toate paginile.

Cu ajutorul remarketingului, readuci utilizatorii pe site si maresti sansele ca acestia sa iti devina clienti. Si aici se creeaza o audienta custom, care poate fi formata din:

  • Toti vizitatorii site-ului tau, indiferent de pagina, din ultimele X zile (aici setezi tu cat)
  • Vizitatorii anumitor pagini. O targetare mai precisa, de exemplu atunci cand promovezi o oferta la accesorii de telefon celor care au vizitat aceasta categorie de produse.
  • Utilizatori care au vizitat anumite pagini si altele deloc.
  • Utilizatori care nu ti-au mai vizitat site-ul de X zile.

Audientele in Facebook Ads

O mentiune speciala primesc in acest tip de targetare:

  • Cei care au convertit pe site-ul tau, adica au ajuns pe thank you page. Cei care ti-au devenit clienti merita campanii speciale, de loializare.
  • Cei care au produse in cos, dar nu au comandat inca. Atrage-i sa finalizeze comanda, cu un beneficiu clar sau o reducere.

2. Audience Lookalike

Asa cum le zice si numele, acestea sunt alcatuite din utilizatori similari cu cei din alte audiente deja create. Folosind un algoritm si o “sursa”, adica o audienta custom sau o pagina, Facebook gaseste un numar de utilizatori pe care ii considera similari cu cei din sursa.
In exemplul de mai jos, am creat o audienta Lookalike dupa o audienta de remarketing, formata din toti vizitatorii de pe site-ul meu. La dimensiune, am selectat 1%, fiindca aceasta cu cat este mai mare, cu atat devin mai putin relevanti utilizatorii.

Audientele in Facebook Ads

Odata creata audienta, nu-ti mai ramane decat sa o testezi si sa o rafinezi (dupa varsta, sex, interese, orase etc.). Poti face Lookalike si dupa cei care au comandat pe site, s-au abonat la newsletter etc.
Atentie insa, chiar daca acesti useri sunt similari cu vizitatori ai site-ului, nu inseamna ca au si auzit de brandul tau.

3. Fanii paginii si prietenii lor

Datorita algoritmului de la Facebook, oricati fani ai avea pe pagina, tot nu vei ajunge in mod organic la toti cu postarile tale. Asa ca poti sa promovezi fanilor postarile  prin Facebook Ads.
Tot pe fani ii poti targeta si cu alte tipuri de campanii (vrei sa ii aduci pe blogul tau, de exemplu), dar ai grija, e posibil sa iti dea unlike la pagina daca iti vad anunturile prea des.

fani

Cat despre prietenii fanilor tai, targeteaza-i si urmareste cum actioneaza social proof-ul. Mai exact, se pare ca suntem mai predispusi sa dam like, share sau click pe un anunt, daca un alt prieten e fan al paginii respective. Asta ramane oricum de testat.

Iti recomand sa rafinezi putin aceasta audienta. S-ar putea sa fie foarte mare, in functie de cati fani are pagina, si cel mai probabil o parte din ea nu va fi relevanta. Cum faci asta? Selectezi un interval de varsta relevant, adaugi cateva interese, lucrezi putin la locatie si deja audienta devine mai precisa.

4. Audiente bazate pe interese si date demografice

Aceste audiente sunt mina ta de aur cand vine vorba de un public nou (ca sa fie total nou, ii poti exclude pe cei care ti-au vizitat site-ul, sunt in baza ta de date sau sunt fani ai paginii). Foarte utile mai ales in cazul in care audientele de mai sus se dovedesc prea mici si ai nevoie sa iti maresti publicul.

Aici putem rafina dupa:

  • Locatie: dupa tari, orase, adrese
  • Varsta, sex, educatie, relatie, job
  • Interese: cam orice iti trece prin cap, inclusiv branduri concurente
  • Comportament legat de calatorii, tehnologii si device-uri folosite etc.

Aceste audiente trebuie testate constant, avand dezavantajul ca uneori interesele sunt prea generale, iar publicul poate nu va raspunde bine din prima. La partea de interese, poti folosi conditia “si” intre ele, mai exact poti targeta persoane interesate in Fashion, dar si in Online Shopping.

Inainte sa te apuci de targetat, este important sa te asiguri ca:

  • ai un obiectiv clar in minte pentru campania ta, fie ca iti doresti mai multe like-uri la pagina sau trafic pe site
  • stii ce buget aloci si pe ce perioada de timp

Aceste 2 aspecte te vor ajuta sa alegi care dintre audientele de mai sus sunt cele mai potrivite pentru campania ta si totodata cat de mult poti testa audiente noi. Spor la targetat! 🙂

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne