Dispare zona FAQ din rezultate? Cu ce afectează asta site-urile

Dispare zona FAQ din rezultate? Cu ce afectează asta site-urile

Nu de puțin timp, Google a anunțat în mod oficial în luna august că era rezultatelor de tip FAQ a apus. Acest lucru nu mai era un secret, având în vedere semnalele din ultimul timp cu privire la relevanța acestui tip de conținut în motorul de căutare. Dacă la început era vorba doar despre o serie de teste pe desktop, acum e tot mai clar că zona de FAQ a dispărut și de pe mobile. Motivul? Cei de la Google susțin că prin această modificare asigură o experiență mai clară și mai consistentă în ceea ce privește căutările online.

Ce înseamnă acest lucru? Cât de grav e pentru business-urile online? Ce e de făcut? Ei bine, află toate răspunsurile în rândurile de mai jos.

Ce este FAQ Schema?

Pentru puțin context, FAQ Schema este un tip de marcaj al conținutului dintr-o pagină, vizibil doar în codul sursă, prin care se transmit informații suplimentare motoarelor de căutare. În linii mai simpliste, sunt secțiuni specifice din cod care traduc pe înțelesul roboților informația din site. De regulă, aceste marcări de date structurate se fac folosind cod te tip JSON-LD sau Microdata. Iată mai jos un exemplu tip JSON-LD:

{
„@context”: „https://schema.org”,
„@type”: „FAQPage”,
„mainEntity”: [{
„@type”: „Question”,
„name”: „Ce este FAQ Schema?”,
„acceptedAnswer”: {
„@type”: „Answer”,
„text”: „<p>Găsești răspunsul la întrebare mai sus ;).</p>”
}
}

Primele semne că ceva e în neregulă cu FAQ

Forumurile și grupurile de SEO au început să discute intens pe marginea acestui subiect începând cu luna aprilie a acestui an. Acesta este și momentul zero în care mulți specialiști observă pe graficele din Google Search Console scăderi pentru paginile care au implementată o secțiune tip FAQ.

Dacă la început se credea că e vorba de fluctuații, un update de algoritm, o modificare la nivel de afișări pe desktop sau pe mobile, cu timpul lucrurile au devenit tot mai clare: FAQ în rezultate rămâne doar o amintire.

Grafic Google Search Console FAQ

Ce se intâmplă acum cu FAQ în rezultatele organice?

Simplu: Google nu mai afișează secțiunea în lista de rezultate.  Totuși, pentru unele site-uri cu expertiză medicală sau guvernamentală, deci cu informații de mare interes pentru utilizatori, se va face o excepție. Revenind la toate celelalte site-uri, dispariția FAQ poate fi și un avantaj, dacă privim lucrurile dintr-un alt unghi. FAQ îți asigura o zonă mai mare în pagina cu rezultate, deci site-ul era mai vizibil. Dar, ținând cont de natura conținutului, utilizatorul găsea informația rapid fără să mai fie nevoie să dea click pe rezultat, fapt ce se traduce printr-un trafic mai scăzut pe site.

Exemplu afisare FAQ in rezultate

De ce să nu renunți la partea de FAQ de pe site-ul tău?

Dacă informațiile de până acum te-au făcut să te gândești să scoți secțiunile deja existente de pe site și să nu mai investești niciodată eforturi în această direcție, lucrurile nu stau tocmai așa. FAQ va fi în continuare o resursă utilă pentru SEO, din următoarele principale motive:

  • Reprezintă un text relevant pentru utilizator, cu răspunsuri la întrebări pe care le-ar putea avea, redate într-o manieră simplistă și ușor de parcurs din punct de vedere vizual;
  • Transmiți motoarelor de căutare mai multă informație cu privire la conținutul de pe site-ul tău. Astfel, folosind marcajul corespunzător, comunici exact pe înțelesul roboților care vin și îți indexează conținutul în rezultate.
  • Există numeroase căutări pe expresii tip long-tail, cum sunt cele din sfera Cum să…? Câte…? Ce…? care ți-ar putea crește șansele de afișare în secțiunile Featured Snippet sau People also ask. Nu este un lucru garantat 100%, căci Google este cel care va decide dacă și cum te vei afișa.

Exemplu featured snippet in rezultate

Exemplu Featured Snippet în rezultate

Exemplu People also ask in rezultate

Exemplu People also Ask în rezultate

Dacă nici așa nu te-am convins, gândește-te la faptul că, cel mai probabil, competitorii tăi se vor folosi în continuare de această resursă. Ceea ce înseamnă un avantaj pentru ei când vine vorba de afișare pe poziții bune. Iar SEO înseamnă să rămâi competitiv și să îți ajustezi constant strategia (din punct de vedere tehnic, în special) la standardele impuse de primele rezultate.

Resurse utile despre FAQ

Alexandra Chirilă
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne