E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness și Trustworthiness) reprezintă un cumul de informații pe care evaluatorii Google le iau în calcul pentru a înțelege dacă o pagină de pe internet este relevantă pentru utilizatori.
De asemenea, E-E-A-T ajută algoritmul Google să își dea seama dacă un anumit conținut este de calitate și merită să fie afișat în topul rezultatelor de pe prima pagină. Dacă nu știi exact despre ce este vorba, citește mai multe detalii în articolul nostru despre ce este Google E-E-A-T și cum te ajută la SEO.
Pe de altă parte, dacă știi deja cât de important este ca site-ul tău să aibă un nivel ridicat de E-E-A-T, atunci nu-ți rămâne decât să pui în aplicare următoarele 9 recomandări, de care și noi, la Netlogiq, ținem cont cu sfințenie:
1. Spune lumii cine ești și cu ce te ocupi
Creează o pagină “Despre noi” în care să arăți utilizatorilor că ești o sursă de încredere. Povestește despre priceperea și/sau experiența directă în domeniu, despre echipa ta și despre parcursul profesional pe care îl aveți împreună.
Dacă ai un blog și articolele sunt scrise de diverși autori, atunci creează-le mici profiluri prin care să îi scoți în evidență sau chiar o pagină dedicată pentru “Autori”. Utilizatorii, dar și Google, vor să vadă că site-ul tău este sigur, serios și că merită să ajungă în topul rezultatelor!
Nu în ultimul rând, organizează datele de contact în așa fel încât să fie ușor de găsit pe site, având pagină dedicată și mențiuni clare în footerul de pe homepage. Poți, de asemenea, să implementezi pe site un sistem de chat, care să asigure utilizatorilor o variantă facilă de a intra în legătură cu administratorii paginilor web.
2. Stabilește obiective clare pentru fiecare pagină de pe site
Înainte ca evaluatorii Google să atribuie un calificativ unei pagini de pe internet, ei trebuie să înțeleagă scopul acesteia. Vrei să vinzi, să informezi, să distrezi audiența? Atunci asigură-te că exact asta faci! Evită informațiile ambigue, redundante, care nu aduc plus valoare paginii web sau articolului pe care îl scrii.
3. Lucrează cu experți în domeniu
Pentru a avea autoritate pe o anumită nișă, este important să creezi conținut de calitate, care să ajute utilizatorii și să apară, astfel, în topul rezultatelor. Google apreciază articolele bine scrise, semnate de către experți în domeniu. Astfel, dacă nu ești tu cel mai în măsură să scrii despre un subiect, apelează la profesioniști care să te ajute.
Spre exemplu, știrile și comunicatele de presă trebuie create de jurnaliști profesioniști, care să relateze faptele cu acuratețe și simț de răspundere, însă cu un limbaj ușor de înțeles pentru utilizatori.
De asemenea, articolele care promovează educația pentru sănătate, informează despre prevenția și vindecarea anumitor afecțiuni sau prezintă anumite boli și tratamente trebuie să fie scrise sau măcar verificate de către personal medical avizat.
4. Revizuiește regulat conținutul site-ului tău
Verifică întotdeauna acuratețea informațiilor de pe site-ul tău și fă modificările necesare, atunci când este cazul. Google ține cont de data la care este updatat fiecare articol sau pagină, un conținut fresh și relevant având mai multe șanse să se poziționeze în topul rezultatelor.
5. Susține-ți punctele de vedere cu studii și articole de specialitate
Dacă scrii despre subiecte științifice, atunci trebuie să ai dovezile pregătite! Citează surse de încredere, precum articole din jurnale științifice, păreri avizate ale unor specialiști, cărți, studii și orice altceva relevant pentru ceea ce prezinți. La finalul articolului, indică o bibliografie sau pune linkuri utile, care să ajute utilizatorii să aprofundeze subiectul.
De asemenea, site-urile YMYL (your money your life), precum farmaciile online, clinicile medicale, site-urile care promovează educația financiară, educația pentru sănătate sau orice fel de alte subiecte care pot impacta fericirea, stabilitatea financiară, siguranța sau sănătatea oamenilor, trebuie să-și fundamenteze întotdeauna conținutul pe surse credibile, oficiale și de actualitate.
Spre exemplu, informațiile despre sănătatea populației, recomandări privind mersul la vot, diverse statistici cu privire la aspecte locale sau naționale trebuie susținute de trimiteri către surse oficiale sau site-uri ale autorităților competente.
De asemenea, în unele domenii, cum ar fi farmaciile online, trebuie respectată legislația în vigoare cu privire la modul de prezentare a site-ului, unde, printre altele, trebuie să furnizezi utilizatorilor linkuri utile către autoritățile competente.
6. Ai grijă la reputația site-ului
Încrederea se construiește încet, dar sigur! Protejează-ți conturile de pe rețelele sociale și rezolvă rapid eventualele probleme privind siguranța pe site. Răspunde la review-uri, încurajează utilizatorii să lase recenzii cu experiența lor și să adauge poze/video-uri cu produsele achiziționate. Aceste informații ajută alți utilizatori să facă alegeri documentate, dar sunt și un indiciu pentru tine despre cum poți îmbunătăți site-ul și serviciile sau produsele oferite.
În ultimul timp, Google ia în considerare din ce în ce mai mult sistemul de recenzii, dat fiind că în 2022 au existat trei update-uri de algoritm care au targetat partea de Product Reviews System, iar anul 2023 a debutat în aceeași notă, cu un astfel de update finalizat pe 7 martie, iar cel mai recent pe 12 aprilie. Dacă vrei să afli mai multe detalii, verifică lista completă cu update-urile anunțate oficial de Google.
7. Investește în securitatea site-ului
Google preferă domeniile cu protocol HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure), care asigură o transmitere criptată a informațiilor între browser și server (și invers), ce nu poate fi interceptată de o a treia persoană. Printre avantajele site-urilor HTTPS se numără:
- plata online în siguranță;
- securizarea datelor personale și a conturilor;
- ascunderea identității userilor;
- asigurarea integrității datelor.
Cea mai simplă metodă prin care poți verifica dacă un site este securizat (https) sau nu (http), este să te uiți la structura linkului din bara de adrese a browserului.
8. Fă o analiză a linkurilor externe care trimit către paginile tale
Asigură-te că primești mențiuni de la site-uri de încredere și nu face trimiteri către site-uri irelevante, care nu tratează teme de interes similare sau nu se pliază pe nevoile audienței tale.
Cel mai simplu poți verifica linkurile externe prin intermediul Google Search Console, accesând meniul din stânga – “Links”. Aici, vei avea o privire de ansamblu asupra a trei elemente cheie, precum în imaginea de mai jos:
- External links – mențiuni pe care le primește site-ul tău de pe alte domenii web
- Internal links – trimiteri de pe paginile site-ului tău către alte pagini de pe același site
- Top linking sites – principalele domenii web care fac trimiteri către site-ul tău
9. Implementează datele structurate acolo unde este relevant
Datele structurate sunt o modalitate tehnică prin care Google poate înțelege mai bine ceea ce este pe un site sau o pagină, îmbunătățind, indirect, nivelul E-E-A-T. Acestea trebuie inserate în codul paginilor, existând reguli specifice de scriere și implementare.
Dacă nu ești în domeniu, discută cu developerii sau echipa de marketing pentru a integra cu succes datele structurate pentru diferite elemente de pe site, cum ar fi datele de contact ale firmei, informațiile despre autori sau detaliile despre produse, în cazul magazinelor online. Acestea vor avea un impact asupra credibilității și încrederii în site.
Contactează echipa Netlogiq pentru mai multe informații despre implementările E-E-A-T pe site-ul tău și hai să vedem împreună cum îl putem aduce în primele rezultate de pe Google.
Referințe:
- Alex, Valencia. E-A-T & YMYL: How to Boost Your On-Page SEO, SEJ E-book: The Complete Guide to On-Page SEO.
- Casey, Quinn. 1SEO Digital Agency’s E-A-T Checklist, 1SEO.
- Lily, Ray. How to Use Structured Data to Support E-A-T, Amsive Digital.