YouTube SEO: tehnici și setări must have pentru optimizarea pe YouTube

YouTube SEO: tehnici și setări must have pentru optimizarea pe YouTube

Nu mai este un secret faptul că, în ziua de azi, conținutul video este cel mai atrăgător și cel care construiește comunități în jurul brand-ului. Tocmai din acest motiv, tot mai multe afaceri online își îndreaptă atenția asupra YouTube-ului, o platformă complexă care înglobează ideea de socializare și motor de căutare într-un mod cât se poate de simplu și de eficient. Iar într-o frază în care apare ideea de motor de căutare, imediat trebuie corelat și conceptul de optimizare SEO

Te-ai prins deja: în acest articol vom vorbi despre YouTube SEO, de la keyword research și până la aspecte puțin mai tehnice care te pot ajuta să îți crești vizibilitatea canalului tău în rezultatele de pe YouTube.

Cum funcționează algoritmul YouTube?

Dacă Update-urile de Algoritm Google produc panică și neliniște printre specialiștii SEO, modificările YouTube sunt mai chill, deci te lasă să dormi liniștit noaptea. Practic, platforma se bazează pe istoricul utilizatorilor și preferințele acestuia, succesul videoclipului la nivel macro și sezonalitatea, interesul crescut față de un subiect într-o anumită perioadă de timp, viralizare, lungimea videoclipului etc. Pe scurt, YouTube se bazează pe relevanță și engagement și livrează userului rezultate cât mai apropiate de interesele lui.

 

 

Cum faci keyword research pentru YouTube?

Similar cu optimizarea site-urilor, punctul de plecare este o listă relevantă de cuvinte-cheie. Tehnica diferă puțin față de research-ul clasic, însă există zeci de tool-uri online specializate pentru partea de YouTube. Câteva tehnici pe care le recomandăm și pe care le-am testat sunt următoarele:

  • Analiză pe datele din YouTube Analytics;
  • Cu extensia de Chrome de la Ubersuggest;
  • Se pot scoate cuvinte-cheie și din codul sursă de la competitori;

Cu Google Trends, se poate selecta YouTube pentru analiză și se poate porni de la o expresie, cum e în exemplul de mai jos. Pornind de la expresia Cozonac, Google Trends va afișa rezultatele pentru perioada aleasă în funcție de regiune, plus subiecte conexe și căutări similare.

Keyword Research cu Google Trends pentru YouTube

Ce faci apoi cu lista de expresii care a rezultat? Ei bine, ai grijă să incluzi cuvintele-cheie (dar ai grijă să nu exagerezi cu ele) în următoarele zone de informații text:

  • În denumirea fișierului video;
  • În titlul videoclipului;
  • În descrierea videoclipului (de preferat printre primele referințe);
  • În scriptul videoclipului (subtitrări / cc – necesită un fișier dedicat de tip SRT).

YouTube SEO: set de bune practici de la A la Z

1. Pentru videoclipuri

Există o serie de aspecte și de setări pe care trebuie să le iei în calcul atunci când adaugi un videoclip nou pe YouTube și vrei să îl promovezi organic:

  • Videoclipul să aibă thumbnail sugestiv;
  • Videoclipul să aibă fișierul denumit sugestiv atunci când este urcat pe platformă;
  • Descrierea videoclipului să conțină expresia target printre primele mențiuni;
  • Pentru videoclipurile lungi, să fie împărțite pe capitole;
  • Să se adauge trimiteri către site / social media / alte contacte;
  • Titlul videoclipului să conțină cuvinte-cheie relevante;
  • Se pot adăuga câteva #, însă fără să se facă abuz;
  • Videoclipurile să fie embedded în pagini corelate din site / blog / distribuite pe social media;
  • Să se activeze funcția de captions;
  • Să se facă trimitere prin funcții specifice YouTube (cards, flash informativ etc.) către alte videoclipuri de pe canal;

Optimizare SEO YouTube videoclip

2. Pentru canal

  • Să existe descriere a canalului în care se surprind informații esențiale despre brand și trimiteri către alte date de contact;
  • Să fie setate toate tipurile de URL pe care le cere YouTube-ul (Channel URL, Handle URL, Custom URL);
  • Să se creeze playlisturi cu videoclipuri conexe.

Optimizare SEO canal YouTube

Ce presupune partea de link building pentru YouTube SEO?

Acest punct nu înseamnă altceva decât legarea videoclipurilor cu site-ul propriu. Adică adăugarea într-o pagina de categorie, subcategorie, produs, articol de blog a unui videoclip reprezentativ pentru subiectul tratat pe site. Nu este suficient doar să adaugi link-ul de pe YouTube, ci trebuie adăugat embedded in codul HTML. Practic, tot ce trebuie să faci este să dai click dreapta pe videoclipul din YouTube pe care îl dorești adăugat pe site și să selectezi apoi Copy Embed Code. Adaugi codul pe site, iar în final va arăta astfel:

Videoclip de pe YouTube introdus intr-un articol de blog

De asemenea, este important ca videoclipurile adăugate pe YouTube să fie distribuite și pe celelalte canale de socializare de care dispune brand-ul, cum ar fi Facebook, Linkedin, de ce nu și Instagram sau adăugate în descrierea paginii de TikTok unde aceasta există.

De ce alte aspecte trebuie să ții cont în optimizarea SEO pentru YouTube?

  • Afișarea în Google: Există expresii care se pot afișa atât pe YouTube, cât și în Google. Acest lucru depinde doar de competitorii care se afișează în Google: dacă mai există și alte videoclipuri printre rezultate, șansele ca videoclipul pe care-l dorim optimizat să se afișeze la rândul său cresc.
  • Hashtags: Nu ajută neapărat la a ranka mai sus în rezultate, dar folosite corespunzator, pot aduce un avantaj față de competitori și ajută la o grupare a videoclipurilor, după subiect.
  • Thumbnail: Să fie sugestiv – influențează mai mult rata de click decât buna optimizare SEO. Practic este o imagine reprezentativă pentru subiectul abordat. Despre optimizarea imaginilor am povestit în detaliu în articolul dedicat de pe blog: Cum crești șansele ca Google să îți afișeze imaginile în rezultate?.
  • Interacțiune cu userii:
    • Să fie invitați să lase comentarii;
    • Să fie invitați să dea subscribe (subscription watermark);
    • Să fie direcționați și către alte videoclipuri de pe canal (card-uri, recomandări la final, playlist-uri etc.);
    • Să se răspundă la comentarii.

Resurse utile despre YouTube SEO

Alexandra Chirilă
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne