SEO pentru site-uri medicale și farmacii: top recomandări pentru a-ți îmbunătăți poziția în motoarele de căutare

SEO pentru site-uri medicale și farmacii: top recomandări pentru a-ți îmbunătăți poziția în motoarele de căutare

Conform ghidurilor Google, farmaciile online, paginile cabinetelor medicale și ale clinicilor, cât și toate blogurile care promovează sfaturi despre sănătate sau suplimente alimentare sunt site-uri YMYL (Your Money Your Life). Acesta este un concept folosit de Google cu referire la site-urile care au un impact semnificativ asupra sănătății, finanțelor sau bunăstării utilizatorilor. Prin urmare, acestea:

  • sunt supuse unui nivel ridicat de evaluare și pot fi penalizate mai aspru dacă nu respectă standardele și regulile stabilite de Google. De aceea, ele sunt trecute prin filtre mai stricte în ceea ce privește calitatea informațiilor, acuratețea și utilitatea lor;
  • trebuie să ofere informații corecte și verificate, pentru a-și menține vizibilitatea și credibilitatea în rezultate.

Teoria o știm, dar cum stăm în realitate?

Penalizările Google nu țin pasul întotdeauna cu apariția site-urilor create în scopuri înșelătoare. Totuși, realitatea ne arată că evaluatorii Google iau la cunoștință neregularitățile și acționează în consecință. Și da, de dragul poveștilor scandaloase, dăm și trei exemple de site-uri penalizate, că doar nu putem învăța altfel, decât din greșelile celorlalți:

  • Healthline.com: în 2014, acest site cunoscut de sănătate și wellness a fost penalizat pentru că a publicat conținut care nu a respectat standardele de calitate Google, printre care promovarea unor tratamente neconfirmate științific. Totuși, se pare că în urma acestor abateri și-au învățat lecția și acum se pot mândri cu poziționarea a 1,800,000 de expresii în top 3 rezultate Google.
  • Pe același principiu a fost penalizat și Lifedaily.com în 2016, deoarece promova sfaturi și remedii fără o bază științifică în spate (aviz amatorilor care se tratează de pe internet).
  • The Daily Mail: încheiem acest top cu un caz din 2017, când faimoasa publicație britanică The Daily Mail a fost penalizată de Google pentru afișarea de conținut senzaționalist, de calitate scăzută, și promovarea unor informații neconfirmate din domeniul sănătății și al altor subiecte YMYL.

Recomandări SEO pentru blog

Revenind la prezent, facem ce-am promis în titlu și redăm, pentru cei ce dețin bloguri pe teme de sănătate, câteva recomandări SEO musai pentru evitarea penalizărilor Google. Astfel, pentru a-ți asigura poziția în rezultatele de căutare, iată ce trebuie făcut:

  • semnarea articolelor de către persoane avizate în domeniu și adăugarea de informații în legătură cu profesia acestora (spre exemplu, fotografie+nume+specialitate la finalul articolului);
  • crearea unei pagini dedicate pentru Autori;
  • recomandarea ca “Medicul specialist să fie consultat” să se regăsească în fiecare articol, în funcție de context și fiecare caz în parte;
  • adăugarea unei bibliografii la finalul articolelor;
  • revizuirea articolelor de pe blog, actualizarea informațiilor în conformitate cu recomandările medicale generale și ștergerea conținutului irelevant/ieșit din uz, dacă este cazul;
  • afișarea datei ultimei actualizări de conținut;
  • verificarea legislației privind publicitatea produselor farmaceutice și respectarea normelor;
  • crearea și verificarea textelor de către experți în domeniul medical/farmaceutic.

Recomandări SEO pentru site

Ne adresăm acum administratorilor de site-uri medicale, pentru care am pregătit un set de recomandări SEO în funcție de specificul activității:

Farmacie

  • Implementarea unei interfețe prin care pacientul să poată comunica cu un farmacist (ex: chat).
  • Îmbogățirea paginii “Despre noi”: verificat dacă pot fi adăugate mai multe detalii relevante pentru autoritate și încredere.
  • Interlinking între site și articole blog: dacă se pun linkuri pe anumite produse farmaceutice, atunci să se asigure conformitatea cu legislația în vigoare.
  • Adăugarea pe paginile de produs a datei ultimei actualizări a informațiilor din pagină.
  • Adăugarea recomandărilor legislative obligatorii (în footer):
    • link direct către site-ul Ministerului Sănătății;
    • link către site-ul ANMDM prin care se poate raporta o reacție adversă la un anumit medicament;
    • date cuprinse în autorizația de funcționare emisă de Ministerul Sănătății. 
  • Includerea siglei stabilită de UE pentru unitățile care vând medicamente online, în care trebuie inclus un link către lista cu unitățile farmaceutice care oferă medicamente spre vânzare la distanță.

Cabinete și clinici medicale

  • Crearea unor pagini în care să fie prezentate serviciile medicale oferite: detalierea investigațiilor, tratamentelor, operațiilor etc.
  • Crearea unei pagini cu prețuri. Multe clinici medicale și cabinete nu au o astfel de pagină pe site, dar ea este foarte utilă pentru pacienții care se interesează de anumite servicii și cercetează piața. Astfel, o pagină cu prețuri poate fi avantajul tău în fața competitorilor, o dovadă de transparență și profesionalism.
  • Adăugarea datelor de contact pentru fiecare cabinet în parte: nume cabinet/clinică, adresă, localizare pe hartă, număr de telefon. Pe lângă acestea, pot fi adăugate și imagini cu locația, cu personalul și detalii despre consultațiile și investigațiile specifice cabinetului respectiv. Toate aceste informații ar trebui să se regăsească și pe profilul Business din Google Maps.
  • Adăugarea unor informații despre echipă și fiecare medic în parte.

Medic Algorithm – o reală încercare pentru site-urile medicale și farmaciile online

Medic Algorithm a fost un update de algoritm Google din august 2018 care a urcat în poziții site-urile YMYL cu un nivel ridicat E-E-A-T (Experiență directă, Pricepere, Autoritate și Încredere) și a scăzut pozițiile de pe prima pagină Google a site-urilor care nu urmau ghidurile de bune practici.

Medic Algorithm a vizat în special site-urile din domeniul sănătății și medicinei. Scopul său a fost să îmbunătățească calitatea și relevanța rezultatelor din căutările Google, în ceea ce privește informațiile medicale. Unele site-uri din industrie au raportat fluctuații semnificative în urma acestei actualizări, impactând numărul de afișări și traficul organic de pe site.

Medic Update 2 (mai 2020): a fost o continuare a Medic Update din 2018 și a avut un impact semnificativ asupra site-urilor de sănătate și medicină. Scopul a fost să evalueze și să îmbunătățească calitatea conținutului medical și a surselor de informare, iar site-urile care nu au respectat standardele de calitate au fost penalizate.

De-a lungul timpului, Google a continuat să ia măsuri pentru controlul calității site-urilor medicale și cu alte actualizări de algoritm, precum:

  • Page Quality Update (martie 2019);
  • Core Update (iunie 2019 și decembrie 2020);
  • BERT Update (octombrie 2019).

Cum ar trebui să arate un site care respectă E-E-A-T? În ghidul celor de la Google (Search Quality Raters Guidelines) am identificat următoarele exemple:

Site-urile medicale, farmaciile online și blogurile care tratează teme de sănătate sunt evaluate de Google cu mai multă strictețe, pentru ca toți utilizatorii să aibă experiențe de căutare pozitive. Sperăm să-ți fie de folos recomandările noastre, iar dacă ai întrebări sau alte nelămuriri ce țin de SEO, contactează echipa Netlogiq

 

Referințe:

https://support.google.com/adspolicy/answer/176031?hl=en

https://www.semrush.com/blog/healthcare-seo/ 

https://www.stanventures.com/blog/healthcare-medical-seo/ 

https://neilpatel.com/blog/healthcare-seo/ 

https://www.andava.com/learn/improving-medical-seo-strategy/ 

https://lumanity.com/perspectives/how-to-approach-seo-in-healthcare-and-pharma/ 

 

Calabalic Ștefana
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne