Homepage-ul este prima pagină pe care o creezi atunci când pui bazele site-ului tău. Este locul în care vrei să exprimi cel mai bine ceea ce vinzi sau oferi utilizatorilor și viitorilor clienți, dar și puntea de legătură cu restul paginilor din site. Astfel, este esențial să ții cont de optimizarea SEO atunci când pui cap la cap elementele din homepage, despre care vom vorbi pe larg în articolul de astăzi.
Importanța unui homepage atractiv
Homepage-ul este un element important al fiecărui site, uneori poate fi chiar unica pagină pe care utilizatorul sau potențialul client o va vizita. Dacă site-ul tău este un magazin virtual, atunci îți poți imagina homepage-ul precum fațada unui magazin fizic. Cu cât transmite mai bine ce produse sau servicii pot fi achiziționate, cu atât mai multe conversii și potențiali clienți va atrage.
Un homepage cu aspect spammy, haotic sau plin de reclame va avea, în schimb, efecte negative asupra site-ului, cum ar fi un scor E-E-A-T mic și o rată a bounce rate-ului crescută. De aceea, crearea unui homepage bine gândit și structurat ar trebui să fie o prioritate, această pagină reprezentând punctul de pornire spre toate celelalte legături și secțiuni din site.
Un homepage catchy și bine pus la punct, care să intrige utilizatorii, va face site-ul tău să iasă în evidență, fie că vorbim despre un magazin online, un blog sau o pagină de prezentare. După cum știi, n-ar trebui să judeci o carte după copertă, dar în ceea ce privește SEO lucrurile stau puțin diferit. Dacă ochii sunt oglinda sufletului, ei bine… Homepage-ul e cartea de vizită a site-ului.
Elemente must-have pentru un homepage optimizat
Așa cum am menționat, homepage-ul este, adesea, primul contact pe care utilizatorul îl are cu site-ul tău, sau, oricum, pagina pe care cel mai probabil va ajunge și va căuta diverse informații: ce vinzi, date de contact, imagini cu produse, testimoniale, oferte promoționale sau alte secțiuni din site, ce-i fac cu ochiul. Prin urmare, hai să vedem ce putem include și optimiza pe homepage.
Cuvinte cheie
La fel ca orice altă pagină din site, homepage-ul ar trebui să se concentreze pe un anumit cuvânt cheie reprezentativ (sau o expresie), care să răspundă căutărilor relevante, ce pot aduce conversii. Din homepage, atât utilizatorii, cât și Google, ar trebui să își poată da seama care este scopul site-ului și ce produse sau servicii oferă.
Alegerea expresiei potrivite poate începe de la o listă de cuvinte-cheie pe care să o analizezi cu ajutorul unui tool de SEO, cum ar fi Ubersuggest, Ahrefs sau Keyword Planner. În funcție de volumul de căutări și de intenția de căutare a fiecărui cuvânt cheie, poți alege varianta câștigătoare, care să exprime cel mai bine ceea ce face sau oferă site-ul tău. Expresiile similare le poți utiliza în plan secund, pentru diversitate și un reach mai mare.
Meta tags
Metatitlul reprezintă acel scurt text albastru care apare la fiecare rezultat de pe Google, atunci când căutăm ceva pe internet. Acesta trebuie să exprime clar și concis ceea ce utilizatorul poate găsi pe respectiva pagină, iar această regulă este universală, deci inclusiv în cazul homepage-ului. Metatitlul trebuie să se încadreze în maxim 60 de caractere (pentru a nu fi afișat trunchiat), să conțină cuvântul cheie despre care am vorbit mai sus și numele de brand.
Metadescrierea este mini textul care apare sub metatitlu și reprezintă un scurt rezumat despre ce conține respectiva pagină de internet afișată de Google. La fel ca metatitlul, metadescrierea trebuie să fie scurtă și la obiect, să conțină cuvinte cheie, să fie interesantă și să se încadreze în maxim 160 de caractere, pentru a fi preluată corespunzător de Google și a nu apărea trunchiat.
Conținut și secțiuni
Organizarea homepage-ului trebuie să fie cât mai intuitivă. Textele de pe prima pagină a unui site, cât și structura linkurilor, trebuie construite așa încât să nu încarce vizual prea mult, să fie relevante pentru utilizator și să prezinte produsele și serviciile cât mai natural și ușor de navigat.
Asigură-te că pe homepage există un singur H1, poziționat pe logo, iar utilizarea H2-urilor și H3-urilor este naturală și logică. De asemenea, este recomandat să aplici principiile E-E-A-T și să adaugi date structurate JSON-LD în cod, cum ar fi Organization, Sitelinks Search Box, Reviews, Breadcrumbs sau FAQ. Nu uita nici de CTA (Call-to-Action), scurte îndemnuri pe care le poți integra în texte sau butoane, îndemnând utilizatorii să facă o anumită acțiune.
În ceea ce privește conținutul de pe homepage, acesta poate fi grupat pe mai multe secțiuni, în funcție de nevoile site-ului și intenția de căutare a utilizatorilor. Astfel, poți avea un header cu fotografii sau promoții, secțiune cu cele mai noi produse sau articole de blog, testimoniale, portofoliu sau prezentarea pe scurt a serviciilor. Dacă ai un newsletter sau un eBook, aici e locul perfect pentru a încuraja utilizatorii să se aboneze sau să descarce broșurile informative.
Interlinking
Structura de linkuri interne și externe este un factor de ranking și un element esențial pentru orice pagină din site. Homepage-ul ar trebui să faciliteze aceste legături, făcând trimiteri către categoriile din site, blog (dacă există), paginile “Despre noi”, “Contact” și toate rețelele sociale aferente brandului sau afacerii tale.
În zona de footer poți afișa diverse linkuri interne și externe care să aducă plus valoare autorității site-ului, cât și informații utile utilizatorilor, precum adresa, metodele de plată, politica de confidențialitate, detaliile despre livrare și retur, certificările obținute de brand sau trimiterile către autoritățile competente, ca în cazul recomandărilor SEO pentru site-uri medicale și farmacii.
Design
Un homepage clar și intuitiv, cu un design atractiv, va ajuta cu siguranță la îmbunătățirea timpului petrecut pe site și va suscita curiozitatea potențialilor clienți. Folosește imagini optimizate sau scurte videoclipuri de prezentare, teme și fonturi ușor de perceput și tolerat, butoane interactive și conținut de calitate, relevant pentru clienții tăi.
Pentru mai multe detalii despre optimizarea homepage-ului, cât și pentru orice alte nelămuriri legate de SEO, contactează-ne și îți vom răspunde în cel mai scurt timp!
Referințe:
https://ahrefs.com/blog/homepage-seo/
https://neilpatel.com/blog/seo-friendly-homepage/
https://www.webfx.com/seo/learn/homepage-seo/