EN

Cum să-ți construiești strategia de content marketing pentru magazinul tău online

Cuprins

  1. De ce să faci o strategie de content marketing? Importanța conținutului pentru un business de ecommerce
  2. Care sunt pașii pe care să îi urmezi în conturarea și dezvoltarea strategiei de content marketing pentru magazinul tău online?
  3. Tipuri de conținut în care merită să investești dacă ai un magazin online
  4. Recomandări pentru crearea unui conținut care să-ți genereze conversii

Dacă este ceva ce ne-a arătat această perioadă mai dificilă prin care trecem este faptul că online-ul și-a demonstrat statutul important pe care îl are în mediul business, în special în ceea ce privește industria retailului. 

Evident, depinde de domeniu, însă foarte multe dintre magazinele online și-au adaptat strategia pentru a rămâne în contact cu clienții lor – și poate chiar pentru a atrage alții noi -, fie prin reformularea mesajelor de marketing, fie prin promovarea cu prioritate a unor produse / servicii care să răspundă cel mai bine nevoilor actuale ale consumatorilor.

But first: ce este content marketing-ul și cum funcționează?

Content marketing-ul se referă la planificarea, crearea și distribuirea de materiale digitale în mediul online, pe diferite canale și în varii formate, care sprijină, direct sau indirect, promovarea unui brand, a unor produse sau servicii. 

În general, content marketing-ul este o investiție pe termen mediu și lung, din punct de vedere comercial, al vânzărilor, comparativ cu publicitatea plătită, care produce rezultate imediate, pe termen scurt. 

Ce înseamnă asta pentru un business? 

Un business integrează content marketing-ul în strategia sa generală de marketing & comunicare pentru a completa acțiunile de publicitate plătită, cu scopul de a crește nivelul de brand awareness, de a deveni mai relevant pentru audiența sa, de a-și crea o comunitate care să se identifice cu esența brandului și de a-și construi o relație activă, pe termen lung, cu membrii acesteia.

Dacă este făcut corect, content marketing-ul poate genera un Return-Of-Investment (ROI) substanțial, atâta timp cât îți concentrezi eforturile pe prezența în locurile din online unde audiența ta își petrece timpul. Astfel, vei obține lead-uri de calitate, cu o rată de conversie mai mare.

Haide să vorbim acum despre ecommerce și modul în care content marketing-ul poate să contribuie la dezvoltarea și promovarea brandului, a produselor și, bineînțeles, la sporirea vânzărilor.

1. Ai un magazin online. De ce să faci o strategie de content marketing?

Un magazin online în 2020 nu mai este doar o platformă de unde cumperi produsele de care ai nevoie, ci reprezintă o întreagă experiență (cel puțin acestea sunt trendurile la nivel global). Evident, focusul principal al oricărui shop online este să vândă cât mai mult, constant și să fie cât mai vizibil pe piață. 

Conținutul pe care îl creezi pe site-ul tău și pe platformele adiacente te ajută să îți promovezi business-ul și produsele, iar modul în care integrezi toate canalele și formele de conținut poate face diferența între tine și competitorii tăi.

Prin content marketing, poți oferi detalii despre cum funcționează produsele tale, despre utilitatea lor, poți să creezi un context, o stare, o poveste în jurul acestora, care să inspire consumatorii și să îi facă să aspire la acea imagine pe care tu ai creat-o. 

Mai mult, poți beneficia de felul în care sunt folosite produsele tale de către clienți și de experiența lor pentru a contura această poveste în jurul brandului tău, prin conținutul pe care îl creează chiar aceștia pe propriile lor canale, în propriile lor grupuri și comunități. The power of sharing is real, my friend.

Așadar, pe lângă faptul că vei crește brand awareness-ul pentru business-ul tău, mai sunt și alte motive importante pentru care merită să acorzi atenție sporită strategiei de content marketing:

  • Prin informațiile pe care le oferi, educi clienții și potențialii clienți în ceea ce privește produsele tale și modul în care acestea le pot rezolva problemele sau acoperi nevoile.
  • Creezi o legătură între brandul tău și consumatori.
  • Contribui direct sau indirect la creșterea vânzărilor magazinului tău online.
  • Crești baza de date cu clienți și potențiali clienți, care sunt relevanți pentru specificul produselor tale.
  • Poți deveni o autoritate / o sursă relevantă de informații și know-how pe segmentul de piață pe care activezi.

La locul și la momentul potrivit

Știm cu toții cum este să fii bombardat din toate părțile cu conținut (mai mult sau mai puțin relevant), cu reclame la produse asemănătoare, să ai o plajă infinită de opțiuni și să nu știi ce să alegi. În calitate de consumator, atunci când analizezi un produs, alegerea o vei face atât pe baza unor informații care răspund nevoilor de bază (de exemplu, funcționalități și caracteristici specifice, durabilitate, aspect etc.), cât mai ales pe baza impactului la nivel emoțional al felului în care este expus mesajul, al momentului și locului în care întâlnești acele informații. Practic, este vorba de a oferi mesajul potrivit, la locul și momentul potrivit.

Peste 80% dintre utilizatorii care cumpără online caută informații despre produsele pe care le doresc înainte de a lua decizia de cumpărare, așadar apelează la diferite surse care pot să le aducă răspunsurile de care au nevoie. 

Fie caută pe Google în baza unor cuvinte cheie, fie pe Facebook sau Instagram în rândul prietenilor și/sau influencerilor de unde pot primi recomandări, fie apelează la grupuri online cu interese asemănătoare cu ale lor, fie se informează direct de la brandurile pe care le cunosc deja. Trendurile în ecommerce spun că 51% din consumul de conținut din online provine din căutările organice.

» Află cum am crescut noi cu peste 200% traficul organic pentru un business de servicii local.

Există numeroase tipuri de conținut pe care le poți aborda în promovarea produselor tale, însă cel mai important este să le alegi pe acelea care sunt consumate cel mai mult de clienții TĂI. Nu orice tip de conținut care e cool sau trendy înseamnă că este, automat, potrivit pentru audiența pe care o vizezi. De aceea, e necesar să urmezi o serie de etape în crearea strategiei de content marketing înainte de a alege în ce tipuri de conținut vei investi timp, efort și bani.

2. Pași în conturarea și dezvoltarea strategiei de content marketing

Stabilește care e „de ce”-ul brandului tău

Primul și cel mai important pas în crearea unei strategii este să îți cunoști motivația – „de ce”-ul – pentru care creezi acel conținut.

Totul pornește de la acel lucru care te-a determinat, în primul rând, să pui bazele business-ului tău și să vinzi produsele sau serviciile pe care le oferi. Întreg conținutul pe care îl vei crea și distribui către lume va incorpora esența brandului tău, motivația și valorile sale.

Oamenii caută tot mai mult sens și un fir de poveste în lucrurile pe care aleg să le cumpere, de la produse, la servicii. Nu mai este vorba de simpla lor utilitate, ci de povestea pe care o spui mai departe despre brandul tău și tot universul care compilează această poveste: experiența de customer care, ușurința de a ajunge la tine, ușurința și plăcerea de a interacționa cu brandul tău, tipul de interacțiune etc. Toate acestea se regăsesc sub diferite forme de conținut – textual, vizual, audio, senzorial – și sunt transpuse astfel încât să rămână fidele brandului.

Formulează scopul și setează-ți obiectivele

Așadar, odată ce ți-ai clarificat motivația, vei putea formula și scopul (the highway of your strategy), iar mai apoi și obiectivele clare, măsurabile care să te ghideze spre rezultatele dorite. Pentru asta, este important să înțelegi în primul rând care este direcția pe care dorești să construiești brandul și care e impactul pe care acesta să îl aibă asupra consumatorilor. Iată câteva idei care să te ajute în acest proces:

  • Dorești să informezi despre funcționalitățile produselor tale? De ce fel de informații au nevoie clienții tăi și cum așteaptă să le fie livrate?
  • Dorești să educi oamenii atât prin informații specifice, cât și prin sfaturi de utilizare, exemple și povești inspiraționale în care aceștia să se regăsească? Care este forma care se potrivește cel mai bine naturii produselor tale pentru a transmite aceste informații?
  • Dorești să creezi o legătură strânsă între brandul tău și audiența la care dorești să te adresezi? Cum vrei să fii perceput ca brand de către clienții tăi?
  • Dorești să fii un pilon de know-how în industria ta? Ce fel de informații poți împărtăși din expertiza companiei tale?

*Evident, întrebarea „Dorești să vinzi cât mai mult?” este una retorică în acest moment – orice magazin online are acest scop în fundamentul business-ului, așa că îți propunem să te gândești și la experiența pe care dorești să o oferi clienților și potențialilor tăi clienți, la rolul pe care vrei să ți-l asumi în relația cu aceștia.

Iată și câteva exemple de obiective specifice pe care le poți urmări prin content marketing,:

  • Creșterea numărului de lead-uri (a bazei de date de clienți și potențiali clienți)
  • Creșterea traficului pe site
  • Creșterea ratei de conversie – câți cumpără sau se abonează la serviciile tale dintre cei care vizitează site-ul tău
  • Creșterea numărului de mențiuni în social media și în motoarele de căutare (brand awareness)

 …și altele.

Așadar, nu porni la drum fără a ști unde vrei să ajungi 🙂

Definește audiența

Odată ce ai stabilit obiectivele, urmează identifici și să conturezi audiența, să stabilești cine sunt clienții tăi, iar apoi să începi să studiezi ce comportament au aceștia, ce le place, ce nu le place, obiceiuri, date demografice, pe ce platforme sociale își petrec timpul, comportamentul lor online.

În funcție de descoperirile tale, vei ști unde este cel mai bine să îți distribui conținutul online. Tot în acest punct vei afla și ce tipuri de conținut pot fi relevante pentru clienții tăi, ce tipuri de informații caută aceștia atunci când au nevoie de produsele pe care le comercializezi și tu. Bazându-te pe toate aceste informații, poți crea una sau mai multe buyer personas, care să definească segmentele de audiență la care te adresezi, pentru a eficientiza cât mai bine transmiterea mesajului brandului tău. 

De asemenea, atunci când creezi conținut este important să ai în vedere și etapa din buyer journey în care se află clienții tăi. Vezi în imaginea de mai jos câteva exemple:

Sursă imagine: Quicksprout.com 

3. Exemple de conținut pentru magazinul tău online

Diversitatea conținutului disponibil pentru un magazin online diferă, în primul rând, de la domeniu la domeniu, unele fiind mai ofertante prin prisma produselor și paletei de nevoi pe care acestea le acoperă.

Tipuri de conținut în funcție de scopul imediat

  • Content comercial (copywriting comercial care încurajează cumpărarea, imagini de calitate și video-uri de prezentare a produselor, tutoriale, ghiduri de cumpărături, broșuri digitale etc.)
  • Content informațional (în general, conținut care oferă informații concrete despre procesul de cumpărare, politică de plată și retur, informații legale, comerciale etc.)
  • Content educativ (blog cu informații utile, ghiduri de utilizare a produselor etc.)
  • Content pentru brand awareness (content care promovează valorile și misiunea brandului, review-uri / testimoniale și, în general, orice tip de user-generated content)

Conținut în funcție de locul în care este afișat / distribuit

On-site

Conținutul on-site este, de fapt, tot ceea ce vezi atunci când intri pe site-ul unui magazin online. De la prima pagină (homepage-ul), la pagina unde sunt listate toate produsele dintr-o categorie, la pagina de produs – care trebuie să includă toate informațiile de care are nevoie clientul pentru a-l convinge să adauge acel produs în coș, la paginile cu informații generale despre livrare, politică de plată și retur, termeni de utilizare a site-ului etc., și altele, toate acestea contribuie la conturarea experienței de shopping pe care brandul tău o oferă clienților și potențialilor tăi clienți. 

Subliniem faptul că nu ne referim aici doar la conținutul textual de pe un site, ci la tot arsenalul de formate în care poți comunica mesaje despre brandul și produsele tale către oamenii care îți vizitează site-ul: text, imagini de calitate, videouri etc. 

Într-un studiu realizat de Content Marketing Institute, împreună cu Marketing Profs, pe piața Americii de Nord – „Enterprise Content Marketing 2020: Benchmarks, Budgets, and Trends – North America” a reieșit faptul că 51% dintre companiile care oferă o experiență optimă clienților lor (comparativ cu cele despre care se spune că nu oferă o experiență optimă) investesc în content marketing și obțin rezultate bune și extrem de bune din aceste acțiuni, comparativ cu 29% din totalul de companii chestionate în cadrul studiului. Așadar, se poate vedea legătura strânsă între cele două aspecte – experiență de brand remarcabilă și acțiunile susținute de content marketing.

Până la urmă, consumatorii se informează despre produsele care îi interesează, pe lângă feedback-ul altor consumatori, și pe site-urile comercianților care apar în căutările organice, iar experiența pe care site-ul tău o oferă utilizatorilor (dincolo de aspectele tehnice) în ceea ce privește calitatea și utilitatea conținutului este menită să îi convingă să te aleagă pe tine, în detrimentul competitorilor tăi. Pune-te în pielea consumatorului și vei vedea ce aspecte trebuie să primeze atunci când conturezi strategia de conținut pentru business-ul tău online.

Așadar, iată câteva locuri-cheie din site în care trebuie să oferi conținut valoros pentru clienții tăi, cu șansa de a spori vânzările magazinului tău online:

  • Homepage

Prima pagină pe care o văd consumatorii atunci când intră pe site-ul tău (exceptând, desigur, cazurile în care intră direct pe un link al unei pagini de produs sau al unei categorii de produse din campanii de promovare) trebuie să comunice clar ceea ce vinzi, care e vibe-ul brandului tău. În principal, conținutul de tip comercial primează în această pagină – copywriting care să inspire utilizatorul la cumpărare.

  • Pagină de categorie / listă produse

În această pagină poți include detalii despre categoria respectivă de produse, cui se adresează, inspirație, ce tipuri de produse se regăsesc aici etc.

  • Pagină de produs

Pagina de produs este extrem de importantă în procesul de cumpărare – poate fi a deal-maker sau deal-breaker. Aici e esențial să pui în maximă valoare produsul tău – prin imagini de calitate (de ansamblu și de detaliu), videouri care prezintă produsul din mai multe unghiuri, informații clare despre caracteristicile sale, recomandări și idei de utilizare etc. Felul în care reușești să prezinți produsul ține, în bună parte, de calitatea conținutului și puterea lui de a convinge consumatorul să îl adauge în coș.

  • Reviews / Testimoniale

Experiențele clienților care au achiziționat un produs se regăsesc, de obicei, în pagina de produs. Acest tip de user generated content este foarte prețios pentru un magazin online, pentru că este una dintre principalele surse de informare pe care potențialii clienți o accesează atunci când sunt în proces de alegere a unui produs. Dar despre asta vorbim mai pe larg în rândurile ce urmează 🙂

  • Blog

Dacă acum câțiva ani magazinele online abia luau în considerare integrarea blogului în strategia de marketing, în prezent e mai mult decât „nice-to-have”, e chiar necesar. Un magazin online fără blog în 2020 este ca și cum ai încerca să bați un cui în perete cu podul palmei. Dureros și contraproductiv. Mai multe despre asta, mai jos.

Alte plasamente de conținut on-site de care e bine să ții cont:

  • Pagini cu informație utilă (livrare, retur, plată, politică de confidențialitate, cookie policy etc.)
  • Pagină de contact
  • Live-chat box

Off-site

Chiar dacă faci tot posibilul ca site-ul să-ți arate brici, să știi că, din păcate, nu este suficient. Este esențial să îl aduci cât mai aproape de oameni și să intri în contact cu comunitatea ta și prin alte medii, cum ar fi canalele proprii de social media, platformele unor persoane publice, cu comunități similare cu a ta, sau, odată ce ai stabilit contact cu consumatorii tăi, să păstrezi legătura prin email marketing și să urmărești conținutul pe care chiar ei îl produc despre brandul tău.

  • Social media

Sunt peste 3.7 miliarde de utilizatori de social media la nivel mondial, iar asta explică de ce este important ca un business să investească în prezența pe platformele sociale. It’s where the people are! Citește mai multe despre acest subiect în rândurile de mai jos.

  • Influencer marketing

„Influencer” – un termen ce subliniază exact modus operandi al acestei tactici de marketing pe care tot mai multe business-uri, în special din zona de fashion, lifestyle, beauty, decor ș.a.m.d., o abordează. Te invităm, însă, să explorezi mai pe larg despre ce înseamnă influencer marketing și cum poți crea campanii cu influenceri în acest articol

  • Email marketing & automation

Email marketing-ul rămâne în continuare una dintre cele mai utilizate modalități pe care le abordează business-urile pentru a rămâne în contact cu consumatorii lor, datorită ratei ridicate de conversii și engagement pe care o produce acest canal. Mai multe despre asta, în rândurile ce urmează.

  • Brand app

Un trend întâlnit cu precădere în rândul comercianților online mai mari, construirea unei aplicații pentru shopping este un next big step, atât din punct de vedere comercial, cât și al marketingului. În aplicație, poți explora o varietate de metode de personalizare pentru fiecare utilizator, iar întreg arsenalul de mesaje și promoții se poate mula după profilul pe care și-l construiește utilizatorul. Aici se combină perfect partea tehnică a funcționalităților cu un conținut atrăgător, care are scopul de a oferi un user experience nice & easy.

Top recomandări de conținut pentru magazinul tău online

Acum, dacă ar fi să facem o selecție a câtorva dintre cele mai importante tipuri de conținut pentru un magazin online, ne-am gândit să alegem unele care considerăm că trebuie să fie în topul priorităților tale în ceea ce privește crearea de conținut, deoarece acestea pot contribui substanțial la generarea de conversii și de engagement cu comunitatea ta.

  • Imagini de calitate

Nu este nimic mai mojo-killer decât atunci când intri pe un shop online, iar imaginile de pe site și mai ales ale produsului care te interesează sunt fie limitate, fie sunt de proastă calitate (nu sunt adaptate oricărei rezoluții de ecran, sunt nerealistice din cauza utilizării dezastruoase a Photoshop-ului ș.a.m.d..

Să luăm spre exemplu un magazin online de fashion. 

Boom!, explozie de idei despre toate felurile în care ai putea să pui în valoare hainele pe care le vinzi, prin fotografii de calitate. Iată câteva sugestii:

  • Combină fotografiile de tip fashion editorial cu cele de produs
  • Prezintă produsul din mai multe perspective – de ansamblu, dar și de detaliu (fotografii macro, cu focus pe structura materialului, cusături, accesorii)
  • Dacă acel produs este disponibil pe o varietate mai largă de culori, include fotografii pe fiecare culoare în parte (valabil pentru cazurile în care nu este creat un SKU pentru fiecare variantă de culoare a acelui produs)
  • Fotografii 360 – permite utilizatorului să întoarcă modelul prin click & drag, astfel încât să vizualizeze produsului la 360 de grade, ca și cum s-ar afla pe o platformă rotativă

În ceea ce privește canalele off-site pe care s-ar putea promova un brand de fashion, Facebook & Instagram sunt, în mod cert, the winning combo. În special pe Instagram, imaginile de calitate fac totul, așadar ia aminte să investești resurse în această direcție.

  • Video

Conținutul video este, în prezent, cel mai consumat tip de conținut din online, luând, evident, în considerare evoluția fantastică a platformelor sociale care sprijină producția și distribuirea de conținut video (Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok).

Fie că vorbim de review-uri sau prezentări de produse, fie reclame video, acest format se află în topul preferințelor oamenilor, îndeosebi în social media. 

  • Blogging

Fără doar și poate, blogging-ul a devenit în ultimii ani un adevărat must-have în ceea ce privește crearea de conținut pentru un business online, fie el magazin online, fie de altă natură.

Pentru un magazin online este cu atât mai util, cu cât poate să susțină eforturile comerciale ale brandului prin conținut educativ și inspirațional și prin storytelling. Așa cum spuneam în rândurile anterioare, oamenii au nevoie de povești care să îi inspire, povești care să dea mai mult context brandului și produselor.

Mai mult, blogul este o sursă foarte bună de trafic pe website, trafic care poate ajunge ușor și în zona de shopping. Prin articolele de blog, poți converti cititorii în cumpărători, poți crește nivelul de  brand awareness și chiar să dezvolți o relație solidă și de durată cu comunitatea ta. 

Conținutul pe care îl creezi pe blogul companiei poate combina teme generale conexe cu industria / domeniul în care activezi, cu teme legate direct de produsele tale, dar într-o formă educativă și integrată cu nevoile consumatorilor pe care acestea le pot servi. Calitatea și relevanța acestui conținut pentru consumatorii tăi va ajuta brandul să se dezvolte ca o sursă importantă de informații și de inspirație, iar comunitatea ta să crească organic prin intermediul celor care îl citesc și îl distribuie mai departe.

  • Social media

Platformele sociale, în frunte cu Facebook, reprezintă mediul principal de distribuție a majorității magazinelor online. Studiul realizat de Hubspot, State of Marketing, arată că 74% dintre marketeri, la nivel global, investesc în social media marketing. Această statistică se poate explica foarte simplu: platformele sociale sunt printre cele mai eficiente canale de promovare și distribuție a conținutului pe care îl creezi, care ajută nu doar la dezvoltarea brandului și a relației cu comunitatea sa, ci și la o eventuală intensificare a vânzărilor.

Conform studiului realizat de Hubspot, Facebook este principalul canal de distribuție a conținutului în rândul marketerilor, iar Instagram este cea de-a doua platformă socială din punct de vedere al ROI.

Social media este calea prin care poți menține o comunicare apropiată cu clienții tăi, unde le poți împărtăși constant diverse părți ale brandului tău; de exemplu, prezentarea produselor în diferite formate sau ce se întâmplă în spatele reflectoarelor, care este ciclul de creare a unui produs sau a unei campanii, aspecte care pot oferi o imagine mai „umană” brandului. 

Datorită diversității de formate disponibile acum pe platformele sociale (imagini, videouri, stories, sesiuni live în care poți interacționa direct cu oamenii și să le răspunzi la întrebări etc.), crearea de conținut este acum noua forță în relația unui brand cu comunitatea sa. Nu produci conținut, nu exiști.

  • Email marketing

Așa cum spuneam mai sus, email marketing-ul rămâne în topul canalelor utilizate de marketeri, datorită performanței bune pe care o generează în vânzări și interacțiunea cu clienții. Statisticile spun că 35% dintre marketeri preferă să trimită între 3 și 5 email-uri pe săptămână către clienții lor, cele de tip promoțional fiind principala abordare pe acest canal.

Noile schimbări aduse de GDPR în 2018 au „curățat” puțin mailbox-urile utilizatorilor, ceea ce poate reprezenta un win-win de ambele părți – teoretic, brandurile au o bază de date formată din utilizatori care își doresc să fie acolo și să primească noutățile lor (deci și o potențială creștere a ratei de conversie), iar utilizatorii nu sunt sufocați cu sute de emailuri de care nu sunt interesați.

Practic, lucrurile stau puțin altfel, pentru că în continuare este un procent destul de ridicat de utilizatori care se dezabonează de la newsletterele anumitor branduri după mai mult sau mai puțin timp de la abonare (opt-in). De ce? 

Ei bine, unul dintre motive poate fi atractivitatea și relevanța emailurilor pe care acele branduri le distribuie. Impersonale, prost realizate, neadaptate trendurilor din digital marketing actuale etc. Așadar, iată câteva principii care îți pot fi utile atunci când creezi conținut pentru email marketing:

  • Personalizează conținutul – acum sunt nenumărate tool-uri pe care le poți folosi și în email marketing care să te ajute, în mod automat, să preia informații legate de fiecare abonat și să îi livreze conținut pe gustul său (mă refer în special la emailurile comerciale, care conțin și produse). Dacă e prea complicat, atunci poți opta pentru etichete standard (tags) care, adăugate în text, pot prelua informații pe care abonatul ți le-a furnizat la abonare (nume, localitate etc.)
  • Mobile friendly emails – nu mai e un secret că o mare parte din traficul pe internet din ultimii ani crește tot mai mult în favoarea device-urilor mobile (smartphones, tablete), așadar este esențial ca și email-urile pe care le trimiți să fie responsive, iar conținutul pe care îl produci și afișezi în email-uri să fie ușor de parcurs și digerat.
  • Analizează și optimizează constant conținutul email-urilor pe care le trimiți. Vezi în rapoartele pe care le oferă platforma ta de email marketing care sunt linkurile care atrag clickuri și care nu; în funcție de cât de lungi sunt email-urile, vezi cât de mult din email parcurg oamenii etc.
  • Subiectul email-ului – poate primul și cel mai important aspect. Este lucrul care poate face diferența dintre un email deschis, unul ignorat și unul șters din start. Subiectul email-ului trebuie să fie cât mai concis, atrăgător și, desigur, relevant pentru ceea ce transmiți în acel email.

O altă tactică utilizată de marketeri pentru a crește performanța eforturilor de email marketing, dar și al lor, ca implementatori, este automatizarea anumitor procese care au legătură cu trimiterea de email-uri către baza de date.

De la welcome emails (la abonare), la confirmarea comenzilor sau la acțiuni de retenție și fidelizare a clienților (email-uri pentru coșuri abandonate sau pentru comunicarea unor reduceri oferite automat la aniversarea clientului sau la un anumit timp de când e client etc.), există o paletă întreagă de procese care pot fi ușurate în departamentul tău de marketing prin automatizare.

Cu toate acestea, automatizarea email-urilor nu înseamnă că nu poți fi creativ cu conținutul. Principiile expuse mai sus rămân în picioare și în acest caz.

Dacă vrei să afli mai multe despre marketing automation, ar putea să îți fie de folos informațiile și sfaturile cuprinse în acest articol.

  • User generated content

Știai că aproximativ 70% dintre consumatorii din online citesc review-urile unui produs înainte de a-l cumpăra? Într-un studiu publicat pe eMarketer, se menționează faptul că review-urile de produse scrise de alți cumpărători sunt considerate de 12 ori mai de încredere pentru potențialii clienți decât descrierile de produs sau textele scrise de către vânzător, ceea ce arată impactul pe care poate să îl aibă, direct și indirect, experiența clienților cu brandul tău.

85% dintre oameni care citesc un review online spun că au la fel de multă încredere în experiențele descrise de alți consumatori precum în recomandările făcute de prieteni și cunoștințe. O experiență pozitivă a unor clienți care au vorbit mai departe despre asta va putea genera noi contacte pentru tine, așadar este o direcție în care merită să investești efort și resurse.

90% dintre oamenii care și-au amintit că au citit review-uri online pozitive legate de un produs spun că acest lucru le-a influențat decizia de cumpărare.

Chiar dacă testimonialele și review-urile de produse pe care le scriu clienții pe site-ul tău se află printre cele mai eficiente tactici de content marketing, extensia lor în spațiul online, pe platformele sociale, unde fiecare client are posibilitatea de a crea conținut despre brandul tău, este o direcție în care brandurile sunt încurajate să fie prezente. 

Am scris acum ceva timp și despre impactul pe care îl are user generated content asupra unui brand și modalități în care îl poți integra și tu în strategia ta de promovare.

  • Poți citi mai multe despre user generated content în articolele anterioare pe acest subiect:

[Part I] User Generated Content: Cum creezi o comunitate in jurul brandului tau

[Part II] User Generated Content: Cum sa implementezi o campanie de UGC in 4 pasi

  • Sau să vezi cum am implementat noi o campanie de user generated content:

[Part I] UGC Study Case: Formula secreta cu care am schimbat imaginea unui brand romanesc

[Part II] UGC Study Case: Formula secreta cu care am schimbat imaginea unui brand romanesc

4. Cum creezi conținut pentru magazinul tău online care convertește

În ultima parte a acestui articol, îți vom oferi câteva tips & tricks punctuale, care să sumarizeze marea parte a ideilor discutate anterior și care să te ajute să produci un conținut de calitate pentru magazinul tău online.

  • Cunoaște-ți cât mai bine audiența, comunitatea, clienții – aici îți vei găsi de cele mai multe ori inspirația pentru a crea un conținut relevant și entertaining, care să îți și aducă vânzări. Aici ne referim la tot ce înseamnă comunicare cu oamenii din targetul tău, la comportamente și preferințe. 
  • Fii creativ și profită de toată diversitatea pe care era digitală actuală ți-o pune la dispoziție.
  • Fii transparent și BS-free în comunicarea cu publicul tău. Oamenii apreciază autenticitatea și onestitatea, așa că nu promite o experiență de brand doar că sună bine 🙂 Stay real!
  • Din când în când, dă o privire și peste cifre, cât să verifici dacă direcția în care îți canalizezi eforturile și resursele îți răspund pozitiv, raportat la obiectivele pe care ți le-ai setat, și ajustează acolo este necesar.
  • Nu în ultimul rând, fă tot posibilul ca site-ul tău să fie bine pus la punct, atât tehnic, cât și din punct de vedere al content marketing-ului. Construiește o experiență integrată, customer-oriented, în care oferi conținut de calitate, relatable și entertaining. Nu face rabat de la investiția în imagini profi pentru produsele tale sau de la timpul acordat producției de conținut.

În final, sperăm că îți sunt de folos informațiile și recomandările din acest articol. Dacă deții sau te ocupi de un magazin online și vrei să abordezi noi tactici de content marketing pentru business-ul tău, suntem aici pentru a-ți răspunde la eventualele întrebări / nelămuriri sau să purtăm o discuție despre nevoile tale.

Raluca Miclea

Content Strategist la Netlogiq
“Lover of words, music and powerful stories”. Cred cu tarie ca un continut bun se naste din emotii si conexiuni interumane, si este nutrit prin autenticitatea vorbelor, a imaginilor si a tot ceea ce inseamna expresie a creativitatii.
Raluca Miclea

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne