Anunțurile de Cumpărături Google (Shopping Ads) sunt disponibile în varianta beta și în România. Înainte erau cunoscute drept Google Product ads, Google Product Listing ads, sau Google PLA. Este posibil să le întâlnim și sub formă de anunț Cumpărături Google cu prezentare (Showcase Shopping ads), cu imagini de produse similare fără preț, afișate mai ales la căutări generale. Noi le-am găsit doar în varianta de anunțuri de Cumpărături cu Informații despre produs (Product Shopping ads), ce conțin o imagine, un titlu, un preț și un link spre magazin.
De ce e important?
Dacă ai un site de e-commerce, de acum înainte nu te vei mai putea baza doar pe cuvinte cheie. Nu suntem departe de momentul în care anunțurile Cumpărături Google (Shopping Ads) vor deveni proeminente și vor ajunge principala sursă de trafic a anunțurilor Google. Această schimbare nu-i afectează pe cei care promovează servicii, dar cei care vând produse vor trebui să-și reconsidere strategiile și să-și adapteze campaniile la noile condiții. Nu vei mai optimiza cuvinte cheie, și nu vei mări targetarea adăugând unele noi, vei mări în schimb targetarea adăugând produse noi în feed, și vei optimiza feed-uri și grupe de produse. E de presupus că imaginile vor atrage mai multe click-uri, chiar dacă uneori anunțurile clasice de căutare și anunțurile de Cumpărături vor fi afișate pe același nivel.
Cum procedezi?
Vei avea nevoie de urmatoarele:
- un feed cu (toate) produsele din magazinul tău online, care va trebui să respecte cerințele de bază ale Google.
- un cont Merchant Center unde vei încărca feed-ul de produse și de unde vei gestiona produsele. Merchant Center nu are încă pregătită o pagină în limba română, deși în pagina de suport Merchant Center ea este disponibilă.
- contul obișnuit de Google Ads de unde vei controla anunțurile, campaniile și metodele de licitare. Vestea bună este că dacă ai produse mai puține, poți licita pe fiecare produs sau pe fiecare grup de produse în parte, și poți adăuga și cuvinte cheie negative (ca să reduci traficul irelevant). Aceste opțiuni nu sunt disponibile în subtipul de campanie Smart Shopping, care face totul pe modul automat și include și caracteristicile de remarketing dinamic.
Sursa: google
Ce este un feed?
Un feed este un fișier de tip tabelar care conține o listă și coloane cu informațiile de bază despre fiecare produs în parte.
Feedul poate fi:
- manual – dacă nu ai foarte multe produse. Feed-ul manual poate fi exportat din magazinul online și adus la formatul cerut de către Google în documentația lor.
- automat, în cazul în care ai sute sau mii de produse care, în plus, se și modifică frecvent din punct de vedere al disponibilității și prețurilor. Feed-ul automat va extrage informațiile despre produse din magazinul tău online și va face ca ele sa ajungă în Merchant Center. Vei avea nevoie de un modul de extensie și de ajutorul unui programator.
Feed-ul va conține informații obligatorii și opționale despre numărul de identificare al produsului, o descriere, un titlu, codul GTIN, un link către produs, disponibilitatea și starea produsului, un link către imaginea produsului, categoria produsului și desigur, prețul. Va trebui să ai grijă ca titlul să nu depășească numărul de caractere permise și să nu aibă majuscule inutile, dar mai ales să fii atent la exactitatea prețului și formatul valutei.
Sursa: google
Cu ce feed să încep?
Dacă sunteți începători recomandarea noastră este să porniți cu un buget și un feed mai mic, ce conține doar produsele cu cel mai mare succes. Veți putea să obțineți în scurt timp informații legate de costuri și veți putea să experimentați și să adăugați alte produse noi. Realizarea unui feed în Google spreadsheets ar fi suficientă în acest caz, dar puteți utiliza și produse de terți. Google spreadsheet este cel mai simplu instrument, dar nu este fezabil dacă trebuie să verificați feed-uri cu peste 1000 de produse. Unii marketeri își dezvoltă singuri soluții de software care sincronizează datele de pe site cu cele din feed. Un feed de calitate este principalul factor de succes al unei campanii de Cumpărături, completat de exactitatea prețurilor și calitatea imaginii produsului. Avem deci două posibilități legate de feed:
- feed automatizat – care e nevoie sa fie făcut de un developer
- fișier făcut manual, ca și în imaginea de mai jos
De ce să folosești Shopping Ads?
- Ieși în evidență: imaginile care au un preț tind să iasă (primele) în evidență și asta mai ales când ești întâmpinat chiar de imaginea produsului pe care îl cunoști.
- Atragi atenția: Oricum, dacă prețul nu te convinge, imaginea este întotdeauna mai seducătoare.
- Lead-uri mai bune: dacă nici imaginea nici prețul nu te conving, s-ar putea să intri doar pentru că produsul văzut este exact acela pe care l-ai căutat.
- Rata de conversie mai mare: suntem asigurați de către Google
- Reach mărit: nu avem nevoie de mai multe cuvinte cheie pentru a mări reach-ul, iar orice căutare poate afișa nu doar un produs ci mai multe produse
- CPC: Se pare că nu avem o sumă licitată minimă impusă pentru afișare
Alte lucruri pe care trebuie să le știți despre Shopping Ads
- Competiție mare pe anumite categorii: dacă un produs are succes prea mare s-ar putea să nu mai prindem loc de afișare
- Necesită selecția produselor: nu toate produsele se vând la fel, nu toate aduc profit, așa că feed-ul trebuie totuși periat și îngrijit permanent (opțional, doar pentru cei cu un buget limitat)
- Nomenclatorul mic are vizibilitate mai mică: dacă aveți sub 500 de produse, vizibilitatea pe Cumpărături Google este destul de redusă, ceea ce va afecta veniturile
- Calitatea site-ului: Google pune un preț mai mare pe calitatea site-ului în cazul anunțurilor de Cumpărături, așa că dacă site-ul are unele scăpări, performanța va fi mult scăzută, ceea ce iarăși, va afecta veniturile
- Costuri de campanie: este necesar dar nu este suficient să ai un feed cu toate produsele ca să beneficiezi de CPC mai mic decât în campaniile clasice, nu scăpăm de optimizări
Abonează-te la newsletter și vei primi lunar informații care te vor ajută să-ți duci magazinul online la următorul nivel!Vrei să obții mai mult de la magazinul tău online?
Concluzii
Ne așteptăm ca pentru retaileri anunțurile de Cumpărături Google să ajungă în curând să aibă un rol dominant atât în ceea ce privește traficul, cât și în ceea ce privește cheltuielile de marketing. Unii marketeri chiar au speculat că renunțarea la brandul Google AdWords în favoarea celui de Google Ads reflectă tendința de a se renunța la cuvinte cheie în favoarea produselor. Cuvintele cheie în schimb vor avea un rol la fel de hotărâtor în interogările făcute de utilizatorii Google, iar limitarea traficului prin cuvinte cheie negative va avea un rol deosebit în a limita afișările de produse doar la cele convenite de noi în urma verificării performanței de produs. Noi considerăm că investiția într-o campanie de Cumpărături nu trebuie amânată.
- Un nou mod de promovare: produse în motorul de căutare cu Google Shopping Ads - 29 ianuarie 2020
- 6 optimizari esentiale pentru succesul campaniilor PPC - 07 august 2019